بررسی-عمر-پارکینگ-های-مکانیزه

بررسی عمر پارکینگ های مکانیزه

5/5 - (1 امتیاز)

قبل از بررسی عمر پارکینگ های مکانیزه تعریف خلاصه ای از آن را ذکر می کنیم. پارکینگ های مکانیکی (اتوماتیک) خودرو وسیله ‌ای است که ظرفیت پارکینگ را در محوطه تخصیص داده شده به پارکینگ معمولی چند برابر می‌کند، و به وسیله موتور های الکتریکی یا پمپ‌ های هیدرولیکی کار می کند. که مدل های ساده تر آن قابل استفاده در فضای حیاط منزل است.

پارکینگ های مکانیزه انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع و عملکردشان مورد استفاده قرار میگیردند، شما عزیزانی که قصد نصب یکی از انواع پارکینگ های مکانیزه را دارید می توانید با مشاورین ما در این زمینه صحبت کنید و اطلاعات لازم در زمینه نصب و راه اندازی و همچینین قیمت ها بدست بیاورید،جهت کسب اطلاع از انواع قیمت ها نظیر: قیمت پارکینگ مکانیزه چرخ و فلکی، قیمت پارکینگ برجی و سایر پارکینگ ها با ما تماس بگیرید.

 

اطلاعاتی در رابطه با عمر پارکینگ های مکانیزه

بررسی عمر پارکینگ مکانیزه نشان می دهد که استفاده از آن ها به اوایل قرن نوزدهم بر می گردد، که برای محافظت از اتومبیل ‌ها در شرایط آب و هوایی نامناسب و حفظ ایمنی استفاده می‌شد.

 امروزه پارکینگ های مکانیزه ضرورتی برای مناطق متراکم هستند. انسان باید به ایجاد فضاهای بیشتر فکر کند چون زمین روز به روز ارزشمندتر می‌شود. برای ساختمان ‌هایی که در محدوده پر ترافیک قرار دارند، معضل جای پارکینگ وجود دارند. صاحبان خودرو باید به دنبال جای پارک بروند و گاهی مجبورند ماشین خود را در مکانی دورتر از محل پارک کنند.

عمر پارکینگ مکانیزه به خدمات پس از فروش بستگی دارد، معمولا ارائه دهندگان سرویس های پارکینگ مکانیزه، همه مشتریان را با نهایت دقت کنترل می کنند. و تقریبا غیرممکن است که پارکینگ آن‌ها عملکرد خوبی نداشته باشد. سرویس دهی مرتب و مراقبت توسط افراد حرفه‌ای عمر پارکینگ مکانیزه ‌را افزایش می دهد.

بررسی عمر پارکینگ های مکانیزه، در حقیقت بررسی طول عمر روبات مرکزی سیستم است. که قوانین مالیاتی ژاپن به چنین دستگاهی اجازه استهلاک ۱۵ سال می دهد. اما برخی شرکت های دیگر وجود دارند که استهلاک ۳۵ سال یا بیشتر را به شرط باقی ماندن تحت سرویس ارائه می دهند. که سرویس شامل: خدمات جزئی (هر ۲ ماه)، خدمات کلی (سالی یکبار) و شش بازرسی طی سال می باشد.

بررسی ضوابط پارکینگ،عمر پارکینگ های مکانیزه نشان می دهد که دلیل استهلاک زودتر پارکینگ های مکانیزه، مکانیکی بودن تجهیزات است و این تجهیزات به جای ساختمان در نظر گرفته می شوند. زمین توسط سازمان امور مالیاتی قابل استهلاک در نظر گرفته نمی شود و ساختمان ها با سرعت بسیار کمتری نسبت به یک قطعه دارایی شخصی ، مانند تجهیزات مکانیکی مورد نیاز پارکینگ های مکانیزه ، استهلاک می شوند. در واقع ارزش این تجهیزات در کمتر از یک دهه کاهش می یابد.

توجه داشته باشید قیمت پارکینگ  مکانیزه با توجه به نوع و عملکرد و طول عمری که دارند متفاوت خواهد بود .

 

دلایل کاهش عمر پارکینگ های مکانیزه

 

از جمله مشکلاتی که طول عمر پارکینگ مکانیزه را کاهش می دهد، استفاده های نامناسب از آن است. حتی عدم آشنایی پارک کنندگان با سیستم پارکینگ های مکانیزه، باعث ایجاد مشکل در سیستم فنی آن می شود، برای مثال عدم فشار دادن دکمه برای هشدار دادن به سیستم مکانیکی هنگامی که خودرو پارک می شود.

از عوامل موثر دیگر بر عمر پارکینگ مکانیزه این می باشد که در ساخت پارکینگ های مکانیزه می بایست از متریال های با کیفیت استفاده کرد. این موضوع باعث می شود سیستم پارکینگ به خوبی کار کند. گاها ممکن است ظاهر یک سیستم پارکینگ مکانیزه که ساخت دو شرکت متفاوت هستند شبیه به هم باشد اما تکنولوژی و متریال استفاده شده در آنها اصلا شباهتی به هم ندارد. پس طراحان و سازندگان پارکینگ و پرسنلی با مهارت برای ارائه خدمات پس از فروش نقش مهمی در عمر پارکینگ های مکانیزه دارند.

 

راهکار موثر در افزایش عمر پارکینگ های مکانیزه

بررسی عمر پارکینگ های مکانیزه شرط ماندگاری بالا را، نگهداری صحیح پارکینگ های مکانیزه می داند. طول عمر پارکینگ مکانیزه یا بررسی ها و نگهداری سه ماهه در سیستم افزایش می یابد. به عنوان مثال ، پارکینگ های مکانیزه در کپنهاگ ، که بیش از ۸۰۰ وسیله نقلیه در خود جای داده اند ، پس از ۱۰ سال هنوز هم روان کار می کنند و مردم کپنهاگ  بدون نگرانی از آن استفاده می کنند.

توصیه های معمول این است که نگهداری پیشگیرانه دو تا چهار بار در سال انجام شود و شامل موارد زیر است:

  • بازرسی عمومی
  • بررسی تمام ویژگی های ایمنی و عملیاتی
  • بررسی اجزای اصلی تعویض قطعات آسیب دیده یا فرسوده
  • روغن کاری اجزای سیستم

 

یکی از نقاط قوت شرکت تجهیزات دانا آن است که دارای تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته است و هر موقع از شبانه روز که دستگاهی نیاز به سرویس و نگهداری داشته باشد تکنسین های فنی در محل حاضر می شوند و سرویس های لازم را انجام می دهند. از طرف دیگر برای اطمینان خاطر مشتریان عزیز تمامی محصولات یکسال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش می باشند.

وقتی شما برای ساخت انواع مختلف پارکینگ مکانیزه  هزینه‌ای می‌کنید، برای طول عمر و بهره‌برداری بهتر از این نوع پارکینگ‌ها و خراب نشدن آن‌ها بهتر است سرویس و تعمیر دوره‌ای را در دستور کار قرار دهید، با این کار شما به بهترین نحو از دستگاه خود مراقبت و از آن استفاده می‌نمایید و هزینه‌ها را به حداقل ترین حد ممکن می‌رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست