الزامات طراحی پارکینگ

پارکینگ وسائل نقلیه محل توقف و نگهداری وسائل نقلیه هستند که در فضاهای باز و بسته طراحی می‌شود‌. تعداد الزامی محل توقف خودرو برای تصرف‌های مختلف بر حسب موقعیت آنها در شهر‌، در ضوابط طرح‌های توسعه شهری تعیین می‌شود‌.

در پارکینگ‌ها و مسیر ورودی و خروج آن‌ها دود، بو یا سر و صدای ناشی از حرکت و توقف خودرو نباید مزاحم آسایش و آرامش ساکنین در ساختمان و اطراف آن باشد‌. امکان دسترسی به آب لوله کشی در کلیه پارکینگ‌ها ضروری است‌.

‌طراحی سرویس بهداشتی در پارکینگ ساختمان‌های با ظرفیت بیش از ده واحد الزامی است‌. کلیه توقف گاه‌های سرپوشیده باید تا حد امکان به صورت طبیعی تهویه و در صورت کافی نبودن سطوح جهت تهویه طبیعی‌، با سیستم مکانیکی تهویه شوند‌. ادامه مطلب

پاره کردن لاستیک خودرو‌های همسایه‌ها به دلیل اختلاف بر سر جای پارک

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، از دستگیری سه متهم در محله نامجو خبر داد که به خاطر اختلاف بر سر جای پارک خودرو، لاستیک خودرو‌های همسایگان را با سلاح سرد پاره کرده بودند.

ادامه مطلب

جای پارک؛ معضل ساکنان تهرانی

معضل پیدا کردن جای پارک به ویژه در کلانشهرها واقعیتی تکرار شدنی است، معضلی که هر روز دامنه آن گسترده تر می شود و گویا راه گریزی از آن نیست.

ادامه مطلب

ایجاد “پارکینگ‌های مکانیزه” در مجاورت مراکز درمانی و بیمارستانی

اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی مواد لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران، بندی را در ماده ۵۷ به تصویب رساندند که بر اساس آن شهرداری تهران موظف به ایجاد پارکینک‌های مکانیزه در مجاوز مراکز درمانی و بیمارستانی خواهد شد.

ادامه مطلب

جلوگیری شهرداری‌ها از افزایش خشونت اجتماعی با جبران کمبود پارکینگ

عضوکمیسیون قضایی مجلس غفلت شهرداری‌ها از تعبیه پارکینگ برای مراکز خدماتی، درمانی و تجاری را عامل موثر افزایش ترافیک و در برخی موارد نزاع و قتل دانست.

ادامه مطلب

شرط پارکینگ با ظرفیت هزار خودرو برای احداث ساختمان پلاسکو

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هنوز با ساخت پنج طبقه زیر سطح زمین برای طرح نهایی ساختمان جدید پلاسکو موافقت نشده است گفت: ساختمان جدید ۱۵ طبقه روی سطح زمین خواهد بود اما هنوز پیشنهاد بنیاد مستضعفان مبنی بر ساخت پنج طبقه زیر زمین در حال بررسی است. ادامه مطلب