جای-پارک-در-شهرها

۱۰ مشکل در صورت نبود جای پارک در شهرها

5/5 - (1 امتیاز)

نبود جای پارک، مشکلی است که روزبه‌روز با افزایش فنّاوری و تولید بیشتر خودروها به معضل بزرگ‌تری تبدیل شده است که درصورتی‌که نداشتن مدیریت درست، آسیب‌های بزرگی را به بدنه جامعه و آسایش مردم خواهد زد. افزایش ترافیک کاذب و هدر رفتن زمان شخص، افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا، افزایش خشونت و درگیری بین رانندگان و افزایش خطر سرقت از عواقب مهم نبود جای پارک است.

۱۰ مشکل نبود جای پارک در شهرها

نبود جای پارک، مشکلی است که روزبه‌روز با افزایش فنّاوری و تولید بیشتر خودروها به معضل بزرگ‌تری تبدیل شده است و اگر مدیریت درستی در محل نگه‌داری و پارک وسایل نقلیه در شهر صورت نگیرد، آسیب‌های بزرگی را به بدنه جامعه و آسایش مردم خواهد زد. در این مقاله قصد داریم به مشکلات جانبی حضور تعداد زیاد خودروها و راه‌حل مؤثر و ریشه‌ای آن‌ها نگاه کوتاهی داشته باشیم.

۱- کمبود جای پارک در پارکینگ‌های مراکز تجاری، خدماتی و درمانی

با افزایش ساخت مراکز تجاری، خدماتی و درمانی و به دنبال آن افزایش مراجعه‌کنندگان به این مراکز و کمبود جای پارک، مشکلات زیادی گریبان گیر رانندگان شده است.

۲- معضل قدیمی خیابان‌های اصلی و درگیری کوچه‌های فرعی

نبود جای پارک، معضلی قدیمی در خیابان‌های شهر بوده است؛ به همین دلیل رانندگان اقدام به پارک در کوچه‌های فرعی کرده و گاهی با پارک در مقابل یا نزدیک پارکینگ مکانیزه ساختمان‌ها سبب ایجاد مزاحمت دائمی برای خروج ماشین‌های ساکنین منازل مسکونی می‌شوند .

۳- ضرر مالی پنهان در نبود پارکینگ

ترافیک واژه‌ی آشنای امروز کلان‌شهرهای ایران است که یکی از دلایل اصلی آن نبود جای پارک و تجمع وسایل نقلیه به‌صورت پارک دوبله و سوبله و به دنبال آن ایجاد شلوغی و ترافیک کاذب است. روشن ماندن وسیله نقلیه و ترمز گرفتن‌های متعدد سبب مصرف سوخت بنزین بیشتر و ضررهای مالی پنهان شده است.

۴- خطر سرقت از خودروی شما

مشکل نبود جای پارک باعث شده است که بسیاری از رانندگان، ماشین‌های خود را در مکان‌های مختلف عمومی و در ساعات مختلف پارک می‌کنند و همین امر سبب دزدیده شدن وسایل، مدارک و حتی خود ماشین شده است.

۵- افزایش آمار تخلف و جریمه شدن در هنگام پارک

پارک کردن‌های دوبله و سوبله، پارک در مکان‌های ممنوع، افزایش جریمه و ضررهای مالی را با خود به همراه دارد.

۶- درگیری‌های رانندگان و افزایش خشونت

مشکل نبود جای پارک در شهرها و افزایش ترافیک سبب افزایش آلودگی‌های صوتی، کم‌حوصله شدن رانندگان و درگیری‌های لفظی و حتی فیزیکی شده است.

۷- افزایش آلودگی زیست‌محیطی

نبود جای پارک و افزایش ترافیک کاذب یکی از عوامل اصلی افزایش آلاینده‌های ناشی از سوخت خودرو است که حقیقتی خاموش و ترسناک دارد.

مونواکسید کربن، ذرات معلق هیدروکربن‌ها و سایر آلاینده‌های خودرو باعث ایجاد نقایص مادرزادی در جنین، تحریک چشم، سرطان و افزایش احتمال آسم و بیماری‌های قلبی می‌شود.

۸- تأثیر مستقیم گرما و سرمای زیاد بر ماشین‌های بدون پارکینگ

پارک کردن ماشین به مدت طولانی در گرمای زیاد در استان‌های جنوبی ایران یا در هنگام سرمای زیاد در مناطق سردسیر باعث از استهلاک قطعات و فرسودگی بدنه ماشین می‌شود.

۹- پارک در کوچه‌های قدیمی و بسته شدن راه عبور و مرور

بافت کوچه‌های قدیمی باهدف عبور دوچرخه و گاهی وسایل نقلیه کوچک بوده است. غیراستاندارد بودن این معابر برای وسایل نقلیه امروزی، عبور و مرور و پارک خودرو را بسیار مشکل کرده است.

۱۰- پارکینگ‌های کوچک برای ساختمان‌های مسکونی بزرگ

درگذشته تعداد ماشین‌ها برای هرکدام از ساکنین یک آپارتمان انگشت‌شمار بود اما در حال حاضر با افزایش تولید خودرو و توان بیش‌تر خرید ماشین توسط خانوارها، مشکل نبود جای پارک و به دنبال آن امنیت ماشین بسیار حائز اهمیت شده است.

باافتخار شرکت Smart parking توانسته با فنّاوری روز دنیا و با در دست داشتن تنها یک فضای ۳ در ۶ متر پارکینگ مکانیزه طبقاتی با امنیت بالا و با قابلیت پارک چهار ماشین را فراهم کند. یکی از نقاط قوت شرکت تجهیزات دانا آن است که دارای تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته است و هر موقع از شبانه روز که دستگاهی نیاز به سرویس و نگهداری داشته باشد تکنسین های فنی در محل حاضر می شوند و سرویس های لازم را انجام می دهند. از طرف دیگر برای اطمینان خاطر مشتریان عزیز تمامی محصولات یکسال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش می باشند.جهت کسب اطلاع از قیمت پارکینگ مکانیزه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست