پارکینگ-های-مکانیزه-بدون-پالت-چیست؟

پارکینگ های مکانیزه بدون پالت چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

کمبود زمین از یک سو و افزایش روز افزون تعداد خودرو از سویی دیگر, استفاده از روش های نوین و طبقاتی جهت پارک خودرو را در انواع مختلفی افزایش داده است. پارکینگ های مکانیزه بدون پالت از جمله روش هایی می باشد که می توان, تعداد زیادی خودرو را به طور مکانیزه در فضای کمی ساماندهی کرد.

تاریخچه پارکینگ های مکانیزه

حدود ۱۱۵ سال پیش در سال ۱۹۰۵ در کشور آمریکا با افزایش تعداد خودرو ها, اولین نمونه های این پارکینگ ها ساخته شد. و پس از آن در کشورهای اروپایی در سال ۱۹۲۰ مورد استفاده قرار گرفت.

نخستین مدل های پارکینگ های مکانیزه به شکل قفسه یا پالت هایی بود که خودرو درون آن ها رفته و همانند آسانسورهای خانگی, خودرو به طبقه مورد نظر رفته و پس از آن خودرو توسط اپراتور به محل مشخص شده انتقال داده می شود. این فرایند جابه جایی و پارک خودرو باعث کاهش سرعت تحویل دهی و تحویل گیری خودرو می گردید.

پس از این نوع، انواع مدل های پارکینگ های مکانیزه پس از جنگ جهانی دوم طراحی و ساخته شد. تا پس از سال ۱۹۹۰ میلادی با پیشرفت تکنولوژی و سیستم های کامپیوتری تحول چشمگیری در ساخت پارکینگ مکانیزه صورت گرفت و سبب افزایش سرعت,عملکرد و بهبود کیفیت آنها از جمله پارکینگهای مکانیزه بدون پالت شد.

 

معرفی پارکینگ های مکانیزه بدون پالت

پارکینگ های مکانیزه بدون پالت  بصورت طبقاتی ساخته شده و با استفاده از تجهیزات مکانیکی, سیستم های الکترونیکی و دیجیتالی, جابه جایی خودروها را جهات مختلف در فضای پارکینگ بدون دخالت فیزیکی راننده و استفاده حداکثری از فضای تعبیه شده برای پارک خودرو را عهده دار می باشد. این سیستم چشمه نوری برای بحران نبود جای پارک در فضاهای مختلف شهری می باشد.

پارکینگ مکانیزه بدون پالت یک محصول جداگانه نیست، در واقع می شود در پارکینگ های زیر زمینی مثل گرند، پالت را حذف کرد که سرعت عمل دستگاه بیشتر شود.

 

مشخصات پارکینگ مکانیزه بدون پالت

مشخصات پارکینگ مکانیزه بدون پالت را  مواردی از جمله فضای کاربری, تعداد پارکینگ درخواست شده، نوع کنترلر دستگاه, سیستم های تعبیه شده هوشمند و فرامین اجرایی سیستم مشخص می کند که با توجه به نیاز هر پروژه طراحی، ساخته, و اجرا می گردد.

الزامات اجرای طرح پارکینگ مکانیزه بدون 

افزایش تردد خودروها و وسایل نقلیه در سطح شهرهای بزرگ علاوه بر این که باعث آلودگی هوا و افزایش ترافیک شهری می‌شود، معضلی بزرگ یعنی کمبود پارکینگ در شهرهای بزرگ را نیز به وجود آورده است.

مناطقی که دارای ترافیک سنگین  هستند و فضای زیادی هم برای ایجاد پارکینگ وجود ندارد بهترین روش استفاده از پارکینگ های مکانیزه می باشد برای احدات این نوع از پارکینگ ها، داشتن زمین برای فضای پارکینگ بسیار اهمیت دارد.جهت ساخت، طراحی و مشاوره در مورد ایجاد پارکینگ های مکانیزه با ما تماس بگیرید.

مجموعه‌ اسمارت پارکینگ با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و برتر جهان، خدمات خود را  در زمینه‌ی نصب و راه اندازی انواع پارکینگ‌ مکانیزه در کشور ایران ارائه می‌دهد. در صورت تمایل به ساخت ، طراحی،  نصب و راه اندازی پارکینگ مکانیزه و گرفتن مشاوره های لازم در خصوص این موضوع می توانید با تلفن های تماس گرفته و با کارشناسان ما گفتگو نمایید.

 

هزینه پارکینگ مکانیزه بدون پالت

با توجه به کاهش سطح زمین مسطح در فضاهای شهری و در نتیجه افزایش روزافزون قیمت زمین در هزینه های کلی پروژه استفاده از پارکینگ مکانیزه می تواند راهکار بسیار مناسبی برای کاهش هزینه ها و افزایش بهروری را داشته باشد. تعداد طبقات پارکینگ مکانیزه, نوع سازه به کار گرفته شده و تکنولوژی جابجایی و کنترلی آن از جمله مواردی است که بر هزینه ساخت پارکینگ های مکانیزه بدون پالت تاثیر گذار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست