نقش-و-کاربرد-پارکینگ-مکانیزه

نقش و کاربرد پارکینگ مکانیزه چیست؟

4.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث اهمیت کاربرد پارکینگ مکانیزه پر رنگ ترین نکته، استفاده از زمین و فضای شهری به بهترین شکل ممکن است. از طرف دیگر یک پارکینگ مکانیزه باعث کاهش ترافیک در منطقه خواهد شد. زیر هر ماشین ممکن است زمان زیادی برای پارک کردن در یک منطقه صرف کند اما مکان مناسب پیدا نکند.

چرا پارکینگ مکانیزه

پارکینگ های مکانیزه در مدت زمان بسیار کوتاهی برای فضای مد نظر شما طراحی و ساخته می شوند. در نتیجه در سریع ترین زمان ممکن مشکل ترافیک، شلوغی و سایر مسائل از دست را برای شما بر طرف می نمایند. از مزایای دیگر پارکینگ های مکانیزه این است که این قبیل پارکینگ ها در هر زمین نامناسب با اشکال هندسی نامنظم و کوچک قابل نصب و راه اندازی هستند. شما می توانید به راحتی با نصب یکی از این پارکینگ ها در مکان های شلوغ، پر تردد و در دسترس کسب درآمد کنید. در نتیجه کسب درآمد یکی دیگر از کاربرد پارکینگ مکانیزه به شمار می رود.

 

نحوه عملکرد و استفاده پارکینگ مکانیزه

پارکینگ های مکانیزه در انواع مختلف برای فضاهای متنوعی ساخته می شوند. شما برای استفاده از پارکینگ های مکانیزه کافی است در بخش همکف آن خودرو خود را پارک نمایید. سپس خودرو به کمک یک سکو متحرک عمودی آن را به طبقه مورد نظر منتقل می کند. در مرحله بعد سیستم سکو متحرک افقی خودرو شما در پارکینگ تعیین شده قرار می دهد. عملکرد این سیستم به صورت گردشی صورت می گیرد.

 

انواع پارکینگ مکانیزه:

هر مدل از پارکینگ های مکانیزه مخصوص مکان های خاصی است. کاربرد پارکینگ مکانیزه برای هر مدل متفاوت است.

اهمیت و کاربرد پارکینگ مکانیزه

امروزه با پیشرفت هایی در در بخش تکنولوژی های مربوط به حمل و نقل صورت گرفته است، کمتر خانواده ای پیدا می شود که یک خودرو سواری نداشته باشد. روز به روز بشر به دنبال داشتن رفاه و راحتی بیشتر است و داشتن یک وسیله نقلیه جز اصلی ترین نیاز های انسان مدرن امروز به شمار می رود.

با رشد بی سابقه ای جمعیت به خصوص در کلان شهرها، تمامی خیابان ها و کوچه های شهر مملو از انواع ماشین ها شده است، اما مشکل بزرگ این رشد و پیشرفت در بخش حمل و نقل کمبود فضا برای پارکینگ این ماشین ها است.

رشد شهری باعث شده ه قیمت هر قطعه زمین در کلان شهرهایی نظیر تهران بسیار گران شود در نتیجه باید به بهترین شکل ممکن از فضای در دسترس باید استفاده شود. از این رو در اولین قدم می توان به خوبی درک کرد که چرا باید از پارکینگ مکانیزه استفاده کرد؟ و کاربرد پارکینگ مکانیزه چیست؟

 

چرا باید از پارکینگ مکانیزه استفاده کرد

در بحث اهمیت کاربرد پارکینگ مکانیزه، پر رنگ ترین نکته، استفاده از زمین و فضای شهری به بهترین شکل ممکن است. از طرف دیگر یک پارکینگ مکانیزه باعث کاهش ترافیک در منطقه خواهد شد. زیر هر ماشین ممکن است زمان زیادی برای پارک کردن در یک منطقه صرف کند اما مکان مناسب پیدا نکند یا فردی به صورت غیر مجاز در دو ردیف ماشین خود را پارک کند که این کار باعث مسدود شدن خیابان خواهد شد.

دیگر کاربرد پارکینگ مکانیزه صرفه جویی در زمان است. یک راننده وقتی به محل مورد نظر برای انجام کارهای خود می رسد. با دیدن یک پارکینگ مکانیزه می تواند در سریع ترین زمان ممکن ماشین خود را پارک نماید سپس به سایر کارهای خود برسد. از طرف دیگر بحث امنیت مطرح می شود. در پارکینگ های مکانیزه شما با خیالی آسوده ماشین خود را در آن پارک می نمایید و دیگر نگران مشکلات مختلف نظیر دزدی و… نخواهید بود.

 

نقش و اهمیت استفاده از پارکینگ مکانیزه و ارتباط آن با زمان:

از کاربرد پارکینگ های مکانیزه می توان به صرفه جویی در زمان اشاره کرد. با توجه به مکانیزه بودن سیستم پارکینگ های مکانیزه می توان به راحتی متوجه سرعت عمل و دقت بالای این سیستم ها شد. پارک ماشین شما در سریع ترین زمان ممکن و بدون دخالت انسان صورت خواهد گرفت. این کار باعث می شود که وقت شما و سایر افراد تلف نشود. جهت کسب اطلاع از قیمت پارکینگ مکانیزه با ما تماس بگیرید.

شرکت گسترش تجهیزات دانا

مجموعه‌ی گسترش تجهیزات دانا  یا همان اسمارت پارکینگ با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و برتر جهان، خدمات بسیار گسترده‌ای را در زمینه‌ی نصب و راه اندازی انواع پارکینگ‌های مکانیزه در کشور ایران ارائه می‌دهد. اسمارت پارکینگ  به عنوان یکی از برترین تولید کننده‌های تجهیزات لازم برای احداث پارکینگ‌های مکانیزه در خاورمیانه شناخته می‌شود و پروژه‌هایی متعدد نیز در این زمینه ارائه داده است. در صورت تمایل به نصب و راه اندازی انواع پارکینگ‌های مکانیزه، تنها کافی است که با تماس با کارشناسان فروش ما از مشاوره با این کارشناسان استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست