مزایای-پارکینگ-مکانیزه

مزایای پارکینگ مکانیزه

5/5 - (1 امتیاز)

افزایش جمعیت باعث می‌شود که میزان تردد خودروها و وسایل نقلیه در سطح شهرها زیادتر شده و در نتیجه‌ی آن نیاز به جای پارک بیشتر برای خودروها نیز افزایش می‌یابد. احداث پارکینگ‌های مکانیزه مشکل کمبود جای پارک را تا حد زیادی کاهش داده است. در ادامه به بررسی مزایای پارکینگ مکانیزه می‌پردازیم.

 

مزایای انواع پارکینگ مکانیزه

رشد جمعیت امری غیر قابل انکار است. با افزایش جمعیت جهان، میزان تردد‌ها با وسایل نقلیه در سطح شهرها نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه، نیاز به جای پارک برای این خودروها و وسایل نقلیه نیز بیشتر می‌شود. ایجاد انواع پارکینگ‌های مکانیزه در سطح شهرها، مشکل کمبود جای پارک را تا سطح زیادی کاهش داده است.

 

مزایای انواع پارکینگ مکانیزه طبقاتی

مزایای پارکینگ مکانیزه طبقاتی باعث شده تا احداث این پارکینگ‌ها در کشورهای مختلف با استقبال زیادی از جانب مسئولان کشوری مواجه شود. از جمله مزایای انواع پارکینگ مکانیزه این است که با اشغال کمترین فضای ممکن جهت احداث، فضای کافی جهت پارک تعداد زیادی خودرو را فراهم می‌آورد.

همچنین بدون این که مالکان خودرو در پارک خودرو دخالتی داشته باشند، خودروها با سرعت بالایی در این پارکینگ‌ها پارک می‌شوند. از دیگر مزایای انواع پارکینگ مکانیزه این است که، می‌توان در مساحت‌های کوچک و در ابعاد مختلفی این نوع پارکینگ‌ها را احداث و راه‌اندازی کرد.

 

مزایای پارکینگ مکانیزه برجی

از انواع پارکینگ‌های مکانیزه، می‌توان به پارکینگ‌های مکانیزه برجی اشاره کرد. این پارکینگ‌ها برای احداث در مکان‌های شلوغ شهر همچون مراکز شهر بسیار مناسب هستند. در این مدل پارکینگ‌ها، پارک خودرو به وسیله‌ی یک بالابر حمل کننده‌ی خودرو انجام می‌شود و خودروها از طریق این بالابر جابه‌جا شده و در مکان مناسب جهت پارک قرار می‌گیرند.

از مزایای پارکینگ مکانیزه برجی می‌توان به فراهم آوردن جای پارک برای ۵۰ خودرو، با اشغال فضایی با حداقل مساحت ۵۰ متر مربع اشاره کرد. یکی دیگر از مزایای پارکینگ های مکانیزه برجی این است که عملیات پارک خودروها به وسیله‌ی بالابر این پارکینگ با سرعت بالایی انجام شده و ترافیکی در این حین ایجاد نمی‌شود و می‌توان این پارکینگ را روی زمین و یا به شکلی که نیمی از آن زیر زمین باشد، احداث کرد.

 

مزایای پارکینگ مکانیزه روتاری

از دیگر انواع پارکینگ‌های مکانیزه، می‌توان به پارکینگ روتاری اشاره کرد که از رایج ترین انواع پارکینگ‌های مکانیزه می‌باشد و در اصطلاح پارکینگ چرخ و فلکی نیز خوانده می‌شود.

از مزایای پارکینگ مکانیزه روتاری این است که از طریق احداث آن با استفاده از فضای پارکی که برای تنها دو خودرو در نظر گرفته می‌شود، می‌توان حدود ۸ برابر را برای پارک خودرو جای داد. به عبارت دیگر تنها با اشغال یک فضای ۳۲ متری، فضایی کافی جهت پارک ۱۶ خودرو فراهم می‌آید.

از دیگر مزایای این پارکینگ آن است که سرعت نصب خیلی بالایی دارد و بعد از نصب و راه‌اندازی، امکان تغییر مکان پارکینگ و جابه‌جایی آن وجود خواهد داشت. همچنین می‌توان چند پارکینگ روتاری را در کنار دیگر نصب کرده و فضایی بیشتر برای پارک به وجود آورد.

 

مزایای پارکینگ مکانیزه زیرزمینی

از دیگر انواع پارکینگ‌های مکانیزه، می‌توان به پارکینگ مکانیزه زیرزمینی اشاره کرد که پارکینگ گراند نیز خوانده می‌شوند و همانطور که از نام آن‌ها پیداست، امکان نصب آن‌ها در زیر زمین وجود دارد. از مزایای پارکینگ های مکانیزه زیرزمینی این است که می‌توان این مدل پارکینگ را با ظرفیت‌های بالا طراحی کرده و آن‌ها را در زیر ساختمان‌ها و یا در قسمت زیری حیاط خانه احداث کرد. این نوع از پارکینگ‌های مکانیزه دارای دوام و طول عمری بالا هستند و سیستم کار با آن‌ها بسیار ساده و قابل درک است. در طراحی این نوع پارکینگ از یک بالابر ماشین‌بر استفاده می‌شودکه به وسیله‌ی آن خودروها با سرعتی بالا و همچنین امنیت کامل در محل پارکی مناسب قرارمی‌گیرند.

 

مزایای پارکینگ مکانیزه خانگی (مسکونی)

از دیگر انواع پارکینگ‌های مکانیزه می‌توان به نوع مسکونی یا خانگی آن اشاره کرد که برای فضای داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی بکار می‌روند. این نوع از پارکینگ‌های مکانیزه را معمولا در قسمت زیر زمین خانه‌ها و یا در داخل حیاط نصب و راه‌اندازی می‌کنند.

از مزایای پارکینگ مکانیزه مسکونی این است که هزینه‌ی نصب و راه‌اندازی آن‌ها ارزان‌تر بوده و همچنین شیوه‌ی نصب و استفاده از این نوع پارکینگ مکانیزه به نسبت دیگر انواع پارکینگ‌های مکانیزه آسان‌تر است. نصب این نوع از پارکینگ‌های مکانیزه در قسمت زیر زمین یا حیاط مجتمع‌های مسکونی مشکلاتی که معمولا بر سر جای پارک بین اهالی ساختمان‌ها وجود دارد را با فراهم آوردن بیشترین جای پارک در کمترین فضا، حل و فصل می‌کند.

 

مزایای پارکینگ مکانیزه پازلی

از دیگر انواع پارکینگ‌های مکانیزه، می‌توان به نوع پازلی آن‌ها اشاره کرد که از انواع هوشمند این پارکینگ‌ها به شمار می‌آیند. این نوع پارکینگ‌های مکانیزه را در واقع می‌توان در دسته‌ی پارکینگ‌های مکانیزه مسکونی قرار داد؛ مجتمع‌های مسکونی، فضایی باز برای نصب و راه‌اندازی این مدل از پارکینگ‌های مکانیزه را دارا می‌باشند.

از مزایای پارکینگ مکانیزه پازلی می‌توان به هزینه‌ی مناسبی که برای راه‌اندازی آن پرداخته می‌شود، میزان پایین مصرف برق و همچنین میزان هزینه‌ی پایینی که برای تعمیر و سرویس آن پرداخته می‌شود اشاره کرد.

 

شرکت گسترش تجهیزات دانا

مجموعه‌ی گسترش تجهیزات دانا با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و برتر جهان، خدمات بسیار گسترده‌ای را در زمینه‌ی نصب و راه اندازی انواع پارکینگ‌های مکانیزه در کشور ایران ارائه می‌دهد.

این شرکت بزرگ، به عنوان یکی از برترین تولید کننده‌های تجهیزات لازم برای احداث پارکینگ‌های مکانیزه در خاورمیانه شناخته می‌شود و پروژه‌هایی متعدد نیز در این زمینه ارائه داده است.

در صورت تمایل به نصب و راه اندازی انواع پارکینگ‌های مکانیزه، تنها کافی است که با تماس با کارشناسان فروش ما از مشاوره با این کارشناسان استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست