عملکرد-پارکینگ­-های-طبقاتی-مکانیزه

عملکرد پارکینگ­ های طبقاتی مکانیزه

4/5 - (2 امتیاز)

 با توجه به ماشینی شدن و دغدغه­ مند شدن انسان امروزی جهت پیدا کردن جای پارک مناسب و راحت می خواهیم از مزایای پارکینگ های طبقاتی مکانیزه­ صحبت کنیم و با توجه به ورود تکنولوژی به کلان شهر ها سعی بر این داریم که شرحی مختصر و جامع بر نحوه­ کار و عملکرد پارکینگ­ های طبقاتی مکانیزه  ارائه دهیم. 

نحوه­ عملکرد پارکینگ­ های طبقاتی مکانیزه­

با توجه به گسترش روزافزون کلان شهرها ،کمبود فضای شهری و حرکت هر چه سریع تر به سمت زندگی ماشینی؛ این روزها شاهد ظهور دغدغه­ هایی هستیم که شاید قبلا در زندگی ما وجود نداشتند.  دغدغه­ هایی که حاصل زندگی ماشینی و شلوغ در شهر های بزرگ است.

شاید ساده به نظر بیاید اما پیداکردن جایی مناسب برای پارک کردن ماشین در یک روز شلوغ در مرکز شهر یکی از این دغدغه­ هاست. به دلیل پیشرفت دنیای فناوری معمولا مردم، از ماشین و وسیله­ نقلیه برای برآورده کردن نیاز های روزمره شان استفاده می کنند.

در واقع به دلیل ترافیک های پر تراکم و مسدود شدن راه ها داستان پیدا کردن پارکینگ نگران کننده شده است. این مشکل زمانی بدتر می شود که راننده برای مدتی طولانی صبر کند؛ که نتیجه ی آن تلف شدن زمان و سوخت است.

با توجه به تغییر شکل یافتن ظاهر و باطن زندگی انسان امروزی و به دنبالش دگرگونی علایق و نیاز های وی، بدیهی است که سبک زندگی گذشته اش  دیگر پاسخگوی این تحولات نیست؛ در راستای این تغییرات به نظر می رسد که هم مسیر شدن و یافتن جهت مناسب برای رفع این نیاز ها بهترین انتخاب باشد. عملکرد پارکینگ های طبقاتی مکانیزه­ به فضای شهری این اجازه را می دهد تا در مسیر توسعه و پیشرفت شهر قدم بردارد.

 

کارکرد پارکینگ ­های طبقاتی مکانیزه­

پارکینگ ­های طبقاتی مکانیزه­ این روزها جایگزینی برای پارکینگ­ های ساده­ی عمومی شده­ اند. در واقع ترکیبی از ماشین آلات مکانیکی،دیجیتالی و الکترونیک عملکرد پارکینگ­ های طبقاتی مکانیزه­ را شکل داده است.

کارکرد پارکینگ­ های طبقاتی مکانیزه­ استفاده­ حداکثری از فضای عمودی در کلان شهر هاست. آمریکا اولین کشوری بود که از این تکنولوژی استفاده کرد و مصائب روز های شلوغ را برای شهروندانش کاهش داد. پس از آمریکا، اروپا بود که از نحوه­ کار پارکینگ­ های طبقاتی مکانیزه­ بهره برد.

در ابتدا عملکرد پارکینگ­های مکانیزه طبقاتی به شکلی بود که پارکینگ های طبقه بندی شده­ای  بودنند که اپراتور ها ماشین را به وسیله­ی آسانسور های مخصوص در جایگاه ها پارک می کردند.

 

انواع پارکینگ ­های طبقاتی مکانیزه­ از نظر عملکرد:

در این قسمت به بررسی عملکرد پارکینگ­ های طبقاتی مکانیزه و همچنین طریقه کار پارکینگ طبقاتی مکانیزه  می پردازیم:

نمونه ای از پارکینگ­ های مکانیزه­،  پارکینگ مکانیزه چرخ و فلکی آن است. از آنجا که روش کار پارکینگ طبقاتی مکانیزه­ نسبت به دیگر انواع پارکینگ­ های مکانیزه ساده تر است به مقدار بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد.

از انواع دیگر این پارکینگ های مکانیزه می‌توان به پارکینگ های مکانیزه دو تایی یا سه تایی اشاره کرد. این دسته از پارکینگ ها بیشتر در خانه های ویلایی و واحدهای تجاری کوچک استفاده می‌شود.

دسته­ ی دیگر از پارکینگ های مکانیزه، پارکینگ مکانیزه پازلی هستند، پارکینگ های مکانیزه پازلی ویژگی‌های مثبتی دارند که می‌توان به، عدم نیاز به اپراتور و نحوه استفاده آسان از آن اشاره کرد.

پارکینگ های مکانیزه­ برجی هم نوعی دیگر از این پارکینگ های مدرن است. پارکینگ های مکانیزه­ی برجی بیشتر در فضاهایی با مساحت کم مورد استفاده قرار می گیرند عملکرد پارکینگ های طبقاتی مکانیزه به گونه ای است که در ابتدا خودرو وارد طبقه همکف می شود و سپس به واسطه یک بالابر به صورت عمودی جابجا شده و در محل مناسب پارک قرار می گیرد.

آخرین نوع از انواع پارکینگ های مکانیزه پارکینگ های مکانیزه‌ی گرند است. از ویژگی های این نوع پارکینگ ها می توان به قابلیت تامین جای پارک خودرو  در ظرفیت های بالا اشاره کرد. عملکرد این پارکینگ های طبقاتی مکانیزه به‌گونه‌ای است که خودرو در یک پالت رباتیک واقع می شود و در نهایت ماشین به واسطه­ی این پالت در جای مناسب پارک قرار می گیرد.

 

مزایای پارکینگ های طبقاتی مکانیزه­

به طور کلی عملکرد پارکینگ های طبقاتی مکانیزه­ به گونه ای است که کم ترین سطح را روی زمین اشغال  می کند و به ورود و خروج ماشین ها تسریع  می ­بخشد.از دیگر مزایا و کارکرد های پارکینگ­ های طبقاتی مکانیزه­  می توان به کاهش ترافیک اشاره کرد.

جدایی از همه  ی این موارد هزینه­ ی احداث یک پارکینگ طبقاتی مکانیزه­ بسیار کم تر از ساختن یک پارکینگ معمولی است. این تفاوت قیمت به نحوی است که کاملا قابل مشاهده و ملموس است.

ظرفیتی که روش کار پارکینگ­ های طبقاتی مکانیزه در اختیار فضای شهری قرار می­دهد، در نوع خوش قابل توجه است، زیرا فضایی که می توان تنها به دو ماشین اختصاص داد را می شود برای بیش از دوازده ماشین بهره­ برد. در آخر باید گفت که با توجه به حرکت سریع قطار پیشرفت فناوری به سمت آسودگی و تعالی بشر بهترین راه هم سو شدن با این قطار و سود بردن از آن است.

سخن آخر 

وقتی شما برای ساخت انواع مختلف پارکینگ مکانیزه  از جمله پارکینگ مکانیزه طبقاتی می خواهید هزینه‌ای می‌کنید، برای طول عمر و بهره‌برداری بهتر از این نوع پارکینگ‌ها و خراب نشدن آن‌ها بهتر است سرویس و تعمیر دوره‌ای را در دستور کار قرار دهید، با این کار شما به بهترین نحو از دستگاه خود مراقبت و از آن استفاده می‌نمایید و هزینه‌ها را به حداقل ترین حد ممکن می‌رسانید. جهت کسب اطلاع از قیمت پارکینگ مکانیزه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست