اسمارت-پارکینگ-برای-خودرو-های-شاسی-بلند

اسمارت پارکینگ برای خودرو های شاسی بلند چگونه است؟

5/5 - (3 امتیاز)

اسمارت پارکینگ برای خودرو های شاسی بلند نوعی از پارکینگ های مکانیزه و هوشمند است که به دلیل مزایای بالایی که این نوع پارکینگ دارد استفاده از آن بسیار توصیه می شود. این پارکینگ ها موجب برطرف شدن بخش بزرگی از مشکلات کمبود فضا در ساختمان های مسکونی و اداری می شوند.

امروزه تکنولوژی های متعددی به منظور افزایش فضای پارکینگ در مکان های مسکونی، اداری و یا تجاری با در نظر گرفتن ضوابط پارکینگ ابداع شده است پارکینگ های هوشمند ابداعات هستند که با ساخت آن ها، در فضایی که تنها دو خوردرو را می توان در آن پارک کرد، ظرفیت برای پارک ۱۴ تا  ۱۶ ماشین ایجاد می شود.

اسمارت پارکینگ ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه نوع آن ها هزینه لازم برای اجرای آن ها نیز متفاوت است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه طراحی اسمارت پارکینگ خودرو های شاسی بلند  آشنا کنیم.

 

اسمارت پارکینگ ها دارای مدل های مختلفی هستند:

۱٫اسمارت پارکینگ برجی (پلت فرمی)

۲٫اسمارت پارکینگ روتاری (چرخ و فلکی)

۳٫اسمارت پارکینگ مکانیزه پازلی 

۴٫اسمارت پارکینگ زیرزمینی یا گرند پارکینگ

۵٫پارکینگ طبقاتی اسمارت

 

اسمارت پارکینگ روتاری

اسمارت-پارکینگ-روتاری

اسمارت پارکینگ روتاری مخصوص ساختمان های بزرگی است که به یک پارکینگ با تعداد زیادی پلات نیازمند اند. این پارکینگ برای فضا های کوچک بسیار مناسب می باشد. شکل این پارکینگ به صورت طبقه ای بوده و نسبت به مدل های دیگر، نصب آن راحت تر است.

مدل های مختلف پارکینگ های مکانیزه روتاری شامل :

الف.پارکینگ روتاری  برای خودروهای سواری (SEDAN)

ب. اسمارت پارکینگ خودرو های شاسی بلند (SUV)

اسمارت پارکینگ خودرو های شاسی بلند برای کاهش ارتفاع بسیار کاربردی و مؤثر هستند. همچنین هزینه ساخت هر طبقه نسبت به نوع اول ۱۰ درصد پایین‌تر است.

 

مزایای استفاده از پارکینگ های روتاری

از نظر مصرف انرژی  کم مصرف هستند

  •  نصب آسان و سریع
  • کاربری آسان بدون نیاز به اپراتور
  • امکان ساخت در زمین هایی که شکل هندسی نا منظی دارند.
  • تحویل خودروی مورد نظر در زمانی کوتاه

عدم امکان افزایش جای پارک در پارکینگ روتاری به بیش از ۱۶ پالت از معایب این مکانیزم است. شرکت های مطرح زیادی  در زمینه تولید و اجرای اسمارت پارکینگ در کشور وجود دارد که با تکیه بر تجربه و تخصص و استفاده از نیروهای ماهر و با تجربه و با  کسب دانش در زمینه نصب و راه‌اندازی انواع پارکینگ هوشمند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند.

 

اسمارت پارکینگ برای خودرو های شاسی بلند به چه شکل است؟

اسمارت-پارکینگ-برای-خودرو-های-شاسی-بلند-به-چه-شکل-است

پارکینگ های مکانیزه روتاری برای خودروهای سواری ۱۶ پالت دارد و برای پارکینگ های روتاری شاسی بلند تا ۱۴ پالت ممکن است. پارکینگ های مکانیزه اسمارت پارکینگ تا ۸ ریشتر زلزله را مقاومت می کند و برای این مقاومت موفق به دریافت گواهی از کشور کره جنوبی گردیده است.

طراحی سیستم پارکینگ مکانیزه اسمارت پارکینگ به گونه ای می باشد که ورود و خروج تنها از یک ورودی امکان‌پذیر می باشد. ارتفاع پارکینگ مکانیزه برای خودرو های شاسی بلند در هر پالت ۲،۱۰ متر از کف پالت زیر تا زیر ستون ی که وسط همان پالت قرار گرفته در نظر گرفته می شود.

 

نحوه ساخت اسمارت پارکینگ برای خودرو های شاسی بلند

برای آشنایی با مراحل ساخت اسمارت پارکینگ برای خودرو های شاسی بلند ابتدا لازم است بدانید که کل این سازه بر روی یک فونداسیون بتنی استاندارد ساخته می شود، دو ستون در جلو و عقب دستگاه با لوله های رابط وسط شاسی ، سازه ای بنام  پارکینگ مکانیزه روتاری را تشکیل می دهند.  در مراحل اخر پالت ها قرار داده می شوند و پس از آن سیستم کنترل هوشمند پارکینگ نصب می شود. برای اجرای اسمارت پارکینگ برای ماشین های شاسی بلند ۳۰ متر مربع فضا لازم است.

 

اسمارت پارکینگ مکانیزه برای خودرو های شاسی بلند (SUV) تا چه حد امکان بارگیری خودرو دارند؟

اسمارت-پارکینگ-مکانیزه-برای-خودرو-های-شاسی-بلند

پارکینگ مکانیزه روتاری با ظرفیت های ۸-۱۰-۱۲-۱۴-۱۶ پالت قابل اجرا هستند. هر پالت فضایی است که برای یک خودرو مناسب است. پارکینگ اتومبیل های شاسی بلند (SUV) طوری طراحی شده که هم برای خودروهای شاسی بلند و هم برای خودروهای سواری قابل استفاده است.

 

موارد تاثیر گذار بر قیمت اسمارت پارکینگ

هزینه  ساخت و اجرا اسمارت پارکینگ برای خودرو های شاسی دار با توجه به پارامترهای گوناگونی تعیین می شود. قیمت پارکینگ های اسمارت  با توجه مدل و ابعاد آن ها با هم تفاوت دارد. برای مثال قیمت پارکینگ اسمارت روتاری یا زیرزمنی یا مسکونی با یکدیگر متفاوت هستند.

همچنین تعداد جای پارک خودروها، تجهیزات استفاده شده در پارکینگ هوشمند تاثیر زیادی در تعیین قیمت پارکینگ اسمارت طبقاتی دارد. تمام سیستم های پارکینگ مکانیزه دارای یک سال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست