دستور-العمل-ایمنی-پارکینگ‌های-مکانیزه

دستور العمل ایمنی پارکینگ‌های مکانیزه

5/5 - (1 امتیاز)

در سال‌های گذشته یکی از دغدغه‌های اصلی برای رفع ترافیک شهری، ساخت پارکینگ‌هایی با بالاترین ظرفیت ممکن بوده است، یکی از بهترین راه‌های مورد بررسی پارکینگ‌های مکانیزه می‌باشد، اما قبل از ساخت آن‌ها یکی از مهم ترین مسائل، بالا بردن ایمنی در آن‌ها می‌باشد و به همین منظور امروزه دستورالعمل‌های جامعی در دسترس می‌باشد که چگونگی ساخت آن‌ها برای مقابله‌ با بهترین شکل دربرابر حوادث است.

اگر به دنبال پارکینگ های مکانیزه با ایمنی بالا میگردید اسمارت پارکینگ یکی از مجموعه های حرفه در زمینه نصب و راه اندازی انوان پارکینگ های مکانیزه در سطح شهر و ساختمان های تجاری و مسکونی می باشد، شما عزیزان می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

اصول ایمنی در طراحی پارکینگ‌ های مکانیزه

برای طراحی و ساخت پارکینگ‌های مدرن و طبقاتی نکات ایمنی نقش بسزایی را ایفا می‌کنند و در صورت رعایت نکردن این دستورالعمل‌ها ایمنی پارکینگ‌های مکانیزه دچار تزلزل می‌شود و ممکن است خسارات زیاد و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

برای پیشگیری از هرگونه اتفاق یکی از راه‌های مهم روش ساخت اسکلت ساختمان می‌باشد به طوریکه جنس مواد بکار برده شده در دیوارهای جانبی پارکینگ‌های مکانیزه باید توانایی تحمل حداقل ۲ساعت و سقف‌ها در پارکینگ‌های طبقاتی حداقل  ۳ساعت تحمل حریق را داشته باشند.

در طراحی پارکینگ‌های مکانیزه طبقاتی باید در نظر گرفته شود که راه پله ها به گونه‌ای باشند که آتش نشانان بتوانند با وسایل خود در آن عبور کنند و در دستورالعمل ایمنی پارکینگ‌های مکانیزه طبقاتی اندازه‌ی تعیین شده برای عرض آن‌ها ۹۲ سانتی متر می‌باشد.

یکی از مهم ترین اصول‌ها در ایمنی پارکینگ‌ مکانیزه در نظر گرفتن محلی برای ماشین‌های آتش نشانی در زمان‌های اضطراری می‌باشد، برای مثال، در دستورالعمل ایمنی پارکینگ‌های مکانیزه آمده است که زمین آن‌ها باید مقاوم باشد و تحمل حداقل ۳۰ تن وزن را در مواقع عملیات (بطوریکه بتوان چهار جک ماشین سنگین آتش نشانی را در آن مستقر کرد) را داشته باشد. یکی دیگر از نکات مهم این است که نباید سردرب نصب بشود، تا نیروهای آتش نشانی بتوانند به آسانی وارد شوند.

برای بالابردن ایمنی پارکینگ‌ های‌ مکانیزه به غیراز افراد مربوطه جهت نگهداری، تعمیرات و ماموران آتش‌نشانی، هیچ‌کس حق ورود به این مکان‌ها رانباید داشته باشد و در زمان‌های عملیات، اطفا حریق و یا نجات باید تمامی عملکردهای پارکینگ غیر فعال گردد.

در تمامی نقاط پارکینگ‌های طبقاتی باید سیستم‌های خاموش کننده دستی از نوع پودری و سیستم اطفا حریق با منابع آب طبق دستورالعمل‌ها برای بالا بردن ایمنی پارکینگ‌ های مکانیزه مجهز گردند تا از ایجاد هرگونه حادثه تا جای ممکن جلوگیری شود.

به منظور جلوگیری از این حادثه یکی از راهکارها استفاده از جعبه‌های آتش‌نشانی در تمامی محل‌های ورود و خروج و همچنین استفاده از خاموش کننده‌های دستی با قدرت خاموش کنندگی ۷۰ B می‌باشد.

 

مزیت‌ ایمنی پارکینگ‌ های مکانیزه

 

یکی از متداول ترین مزایای پارکینگ های مکانیزه در زمینه امنیت پارکینگ های این است  که می‌توان نام برد امنیت می‌باشد، شما می‌توانید اتومبیل خود را در این مکان‌ها پارک کرده و با خیالی آسوده به خرید یا کارهای خود برسید و با توجه به ایمنی پارکینگ‌ مکانیزه طبقاتی و همچنین وجود نگهبان در درب‌های ورود و خروج، مطمین باشید که اتفاقی برای خودرو شما نخواهد افتاد.

مزیت بعدی می‌توان به جلوگیری از اتلاف وقت اشاره کرد. به این معنا که شما برای پیدا کردن جای پارک نیاز نیست دقایق زیادی یا حتی در مواقعی ساعت‌ها بگردید، شما از ابتدا می‌توانید نزدیک ترین پارکینگ مکانیزه به مکان مورد نظر خود را پیدا کرده و به آن‌جا بروید. تا با آرامش کامل به کارهای خود رسیدگی کنید.

یکی از دلایل گسترش زیاد این پارکینگ‌ها کمک به کم کردن ترافیک شهری می‌باشد. اگر دیگر نیازی نباشد که در خیابان‌ها پارک کنیم و به اندازه‌ی کافی مکان برای خودروها در پارکینگ‌ها تعبیر شود حجم چشم گیری ا ز ترافیک شهری کم می‌شود و حتی می‌شود این نتیجه را گرفت که هرچه حجم خودرو در خیابان ها کم تر باشد، میزان تصادفات داخل شهر نیز کاهش می‌یابد.

تصور کنید اتومبیل شما دچار مشکل فنی شده است و ناگهان آتش می‌گیرد، با توجه به تمامی بندهای گفته شده برای مقابله با هرگونه اتفاق‌های مختلف پیش بینی‌های مورد نیاز صورت گرفته است و به طور کلی می‌توان گفت این پارکینگ‌ها برای به دست آوردن مجوز برای ساخت، باید تمامی تمهیدات مورد نیاز را داشته باشند، در غیر این صورت اجازه‌ی ساخت به آن‌ها داده نمی‌شود.

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، ایمنی در پارکینگ‌ مکانیزه حرف اول را می‌زند و این دستورالعمل‌ها با بررسی‌های فراوان در سال‌های متوالی به گونه‌ای جامع و کامل برای ایمنی پارکینگ‌ های مکانیزه نوشته شده است تا بتواند به شکلی چشم گیر تمامی حوادث ممکن الوقوع را خنثی کند.

 

شرکت گسترش تجهیزات دانا

جهان امروز جهانی بسیار پیشرفته است و در طی سالیان اخیر، پیشرفت‌های غیر قابل انکاری در زمینه‌ی تولید خودرو در نقاط مختلف جهان رخ داده است. افزایش تولیدات خودروها در کشورهای مختلف و زیاد شدن تعداد خودروها در سطح شهر، باعث می‌شود تا نیاز به محل پارک برای این خودروها نیز زیادتر شده و در نتیجه ممکن است شهرهای مختلف دچار کمبود پارکینگ شوند.

مجموعه‌ی گسترش تجهیزات دانا یا همان اسمارت پارکینگ با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و برتر جهان، خدمات بسیار گسترده‌ای را در زمینه‌ی نصب و راه اندازی انواع پارکینگ مکانیزه در کشور ایران ارائه می‌دهد.

این شرکت بزرگ، به عنوان یکی از برترین تولید کننده‌های تجهیزات لازم برای احداث پارکینگ‌های مکانیزه در خاورمیانه شناخته می‌شود و پروژه‌هایی متعدد نیز در این زمینه ارائه داده است. در صورت تمایل به نصب و راه اندازی انواع پارکینگ‌های مکانیزه، تنها کافی است که مشاوره‎های لازم را از طریق برقراری ارتباط با تیم حرفه‌ای که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست