پارکینگ زیرسطحی

بررسی مزایای پارکینگ زیر سطحی

5/5 - (1 امتیاز)

در دنیای امروز ما، هرچقدر جمعیت افزایش پیدا می‌کند، مشکلات جدید‌تری پدید می‌آید. مشکلاتی همچون کمبود جای پارک برای خودروها که امروزه رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. بدون شک اگر فکری به حال این مشکل نشود، معضل بسیار بزرگی برای جوامع شهری خواهد بود. یکی از راهکارهایی که امروزه برای این مشکل پیشنهاد می‌شود، احداث پارکینگ‌ زیرسطحی است. مزیت پارکینگ مکانیزه زیرسطحی ، افزایش جای پارک خودرو و ازبین‌بردن این مشکل بزرگ است.

پارکینگ مکانیزه زیر سطحی چیست؟

با افزایش بی‌رویه جمعیت و به طبع آن، افزایش خودروهای سطح شهر، دیگر خیابان‌ها و کوچه‌ها پاسخگوی پارک خودروها نیستند. به همین دلیل ضوابط پارکینگ ایجاد شد و در نتیجه آن پارکینگ‌های زیرسطحی به وجود آمدند. این پارکینگ‌ها به خوبی توانستند تا حد زیادی مشکل کمبود جای پارک خودرو را حل کند.

پارکینگ زیرزمینی از جمله پارکینگ های معمولی و مکانیزه می باشد که تعداد زیادی ماشین، به‌صورت متمرکز درون آن قرار می‌گیرند. این پارکینگ‌ها از فناوری‌های مکانیکی و نوین استفاده می‌کنند.

فواید استفاده از پارکینگ مکانیزه

استفاده از پارکینگ مکانیزه زیر سطحی خودرو، مزایا و فواید بسیار زیادی به همراه دارد. در ادامه به بررسی مزایای پارکینگ زیرسطحی می‌پردازیم؛

۱-استفاده از محدوده کوچک برای پارک ماشین

یکی از مهم‌ترین مزایای پارکینگ زیرزمینی، عدم نیاز به فضای بزرگ برای ایجاد آن است. یعنی شما می‌توانید در یک محدوده بسیار کوچک نیز این پارکینگ‌ها را احداث کرده و از آن استفاده کنید. چراکه خودروها به‌صورت طبقاتی بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند و به همین دلیل نیازی به یک فضای بزرگ نیست.

۲-پارک تعداد زیادی خودرو در کنار هم

همان‌طور که اشاره کردیم، این پارکینگ‌ها به‌صورت طبقاتی هستند. یک فایده پارکینگ زیرسطحی خودرو همین موضوع است. چراکه این‌گونه مشکل جای پارک خودرو، تا حد زیادی برطرف می‌شود.

۳- جابه‌جایی راحت خودروها در این پارکینگ‌ها

 در حالت مکانیزه راننده  ازاده و در اتاق انتظار میتواند کار شخصی انجام بده اما در حالت پارکینگ معمولی مجبور است در تایم تخلیه پشت فرمون باشد. در ضمن در معرض الودگی هم قرار می گیرد

پارکینگ مکانیزه زیرسطحی، توانست به‌خوبی معضل جای پارک خودروها را حل کند. به‌طوری‌که به‌سرعت استفاده از این پارکینگ‌ها افزایش پیدا کرد و افراد زیادی به سمت آن رفتند. به همین جهت در بسیاری از مراکز و مکان‌ها مشاهده می‌شود که پارکینگ‌های زیرزمینی احداث شده است.

 

برای ساخت پارکینگ کارامد حتما از ضوابط پارکینگ مطلع شوید.

سخن آخر

اگر شما هم دوست دارید برای مجموعه خود پارکینگ‌های زیرسطحی مناسب تهیه کنید، می‌توانید از مجموعه بزرگ اسمارت پارکینگ کمک بگیرید. این مجموعه توانسته به‌خوبی پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد. چراکه انواع و اقسام پارکینگ‌های مکانیزه را در بهترین کیفیت به فروش می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست