اسمارت-پارکینگ-ها-دوستدار-محیط-زیست

چرا اسمارت پارکینگ ها دوستدار محیط زیست هستند؟

5/5 - (1 امتیاز)

پارکینگ هوشمند یا SMART PARKING در حقیقت یکی از روش های کاربردی و موثر در کاهش هزینه ها و مدیریت زمان یا صرفه جویی در زمان است. بنابراین رانندگان هیچ نیازی به صرف زمان طولانی برای پیدا کردن جای پارک و در نتیجه تولید بیش از حد گازهای گلخانه ای نخواهند داشت.

تحقیقات نشان می دهد که بیش از ۳۰% رانندگان همواره یک مسیر مشخص را بارها و بارها برای پیدا کردن جای پارک مناسب، طی می کنند. طی کردن مسیرهای تکراری از مهم ترین پارامترهایی است که باعث افزایش ترافیک و در نتیجه افزایش آلودگی محیط زیستی می شود. توان تولید بیش از ۷۳۰ تن گاز دی اکسید کربن تنها توسط خودروهای سواری از جدی ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد.

اسمارت پارکینگ ها دوستدار محیط زیست هستند، اما چگونه؟ با افزایش جمعیت و توسعه اجتناب ناپذیر سیستم های طراحی و تولید خودرو، محیط زیست اولین و مهم ترین سیبل آلودگی های ناشی از تردد خودروها و ازدحام جمعیت و ترافیک محسوب می شود. کارشناسان اما راهکارهای موثری را برای جلوگیری از تشدید تخریب های زیست محیطی ارائه دادند.

طراحی پارکینگ های مکانیزه هوشمند در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذارند چرا که اسمارت پارکینگ می تواند یک راه واقعا موثر در کاهش آلودگی هوا و مدیریت ترافیک های شهری به شمار آید. آلودگی زیست محیطی تاثیر مستقیمی بر سلامت جسم و روح انسان دارد، بنابراین پیشگیری از تشدید آلودگی ها و کاهش میزان آلودگی محیط جزو راهکارهای مهمی است که باید به آن اشاره کرد.

نقش اسمارت پارکینگ در کاهش آلودگی های زیست محیطی

اسمارت پارکینگ با ارائه اطلاعات و داده های آماری موثق به رانندگان در کوتاه ترین زمان ممکن، امکان انتخاب نزدیک ترین محل کار بدون صرف انرژی یا مصرف سوخت زیاد را فراهم می کند. دقت و تشخیص فوری دو ویژگی مهم اسمارت پارکینگ ها است که در نوع خود نقش فوق العاده مهمی در کاهش مشکلات زیست محیطی خواهند داشت.

پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۵ بیش از ۲ میلیارد خودرو در جاده ها تردد کنند، این رقم یکی از شگفت انگیزترین ارقامی است که می توان شاهد بود. در حقیقت هیچ نشانه ای از کاهش سرعت تولید و عرضه خودرو در بازار تقاضا دیده نمی شود، بنابراین راهی به جز مدیریت و کنترل آلودگی های محیط زیستی وجود ندارد.

مهم ترین مزایای اسمارت پارکینگ چیست؟

اگر به نمونه اسمارت پارکینگ های اجرا شده در محیط های شهری نگاهی بیاندازید، به سادگی می توانید مزایای مهم این نوع از پارکینگ های هوشمند را تشخیص دهید. مهم ترین مزیت هایی که می توان برای اسمارت پارکینگ ها در نظر گرفت، عبارت اند از:

  • کاهش ترافیک
  • کاهش آلودگی صوتی
  • کاهش آلودگی زیست محیطی

شرکت گسترش تجهیزات دانا مجری انواع پارکینگ های مکانیزه و نماینده انحصاری اسمارت پارکینگ کره جنوبی در ایران است، طراحی و نصب اسمارت پارکینگ در فضاهای شهری با هدف افزایش ظرفیت پارک خودروهای سواری در محدوده های مشخص و کوچک یکی از مهم ترین اهداف شرکت گسترش تجهیزات دانا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست