استفاده-بهینه-از-فضا-به-کمک-اسمارت-پارکینگ

استفاده بهینه از فضا به کمک اسمارت پارکینگ

5/5 - (1 امتیاز)

تابحال چیزی درباره “اسمارت پارکینگ” شنیده اید؟ آیا می دانید که امکان استفاده بهینه از فضا به کمک اسمارت پارکینگ به سادگی وجود دارد؟ بر اساس یک تخمین کلی بیش از ۳۰% رانندگان خودروهای سواری در مراکز شهرهای پرترافیک و پرتراکم در یک زمان مشخص به دنبال فضایی برای پارک خودرو می گردند.

این درحالی است که می توان با استفاده از تکنولوژی و سیستم های فناوری پیشرفته بدون اتلاف زمان یا هزینه های سنگین و همینطور با کاهش میزان استرس ناشی از پیدا کردن جای پارک، به سرعت از وجود فضای کافی برای پارک خودرو در مکانی مشخص مطلع شد. استفاده بهینه از فضا به کمک اسمارت پارکینگ اتفاقی است که امروزه به شکلی مدیریت شده در کشورهای پیشرفته می توان شاهد آن بود.

همه چیز درباره استفاده بهینه از فضا با اسمارت پارکینگ

استفاده بهینه از فضا با اسمارت پارکینگ به عنوان یک سیستم مکانیزه و خودکار برای پارک خودرو در پارکینگ های شهری یا خیابان های یک شهر باعث ایجاد تغییراتی چشمگیر در زمینه کاهش ازدحام ترافیکی و افزایش بهره وری ها می شود. در حقیقت این سیستم انقلابی بزرگ را در حوزه ترافیک و سفرهای درون شهری ایجاد می کند.

برای استفاده بهینه از فضا به کمک اسمارت پارکینگ قطعا طراحی یک سیستم مهندسی ضروری خواهد بود، سیستمی که با ارائه سرویس های داده محور مشکلات عمده در حوزه های ترافیکی را به شکل قابل قبولی کاهش می دهد و می توان آن را به عنوان یک راه حل پیشرفته و توسعه یافته برای استفاده حداکثری از داده های ترافیکی موجود معرفی کرد.

به جرات می توان گفت که افزایش میزان انتشار گاز CO2 در هوا، اتلاف چشمگیر انرژی و سوخت، بالا رفتن احتمال تصادفات درون شهری و همینطور افزایش میزان استرس و اضطراب ناشی از ترافیک های درون شهری، موضوعی است که می توان به سادگی ارتباط آن را با عدم وجود فضای کافی برای پارک در پارکینگ یا خیابان ها متوجه شد! مشکل مهمی که به کمک اسمارت پارکینگ امکان رفع قطعی آن وجود دارد.

آیا امکان استفاده بهینه از فضای خیابان به کمک اسمارت پارکینگ وجود دارد؟

امکان استفاده بهینه از فضای خیابان به کمک اسمارت پارکینگ به عنوان یک سیستم هوشمند به طور حتم وجود دارد. استفاده بهینه از فضا توسط اسمارت پارکینگ مزیت های مهمی از جمله کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و همینطور کاهش استرس را به همراه خواهد داشت. واضح است که ارائه راهکارهای ابتدایی برای رفع مشکلات ترافیکی تا به امروز کارگشا نبوده است.

علاوه بر کاربرد اسمارت پارکینگ در استفاده بهینه از فضاها برای تامین پارکینگ های عمومی، آنها نقش بسزایی در استفاده بهینه از زمین در پروژه های مسکونی – تجاری دارند. چرا که به کمک اسمارت پارکینگ می توان قدرالسهم زیربنای ساختمان رو افزایش داد. به این روش علاوه بر تامین پارکینگ کافی، ارزش افزوده بیشتری برای پروژه ایجاد می شود.

بنابراین سیستم حرفه ای و هوشمند اسمارت پارکینگ با دارا بودن زیرساخت های لازم و همینطور ظرفیت بالا، امکان تاثیرگذاری مستقیم بر کاهش ترافیک شهری را خواهد داشت. همچنین می توان گفت که به کارگیری این فن آوری پیشرفته در عین عدم بروز تکنیک های مخرب، ایمنی و تضمین پایداری انرژی را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست