استفاده-از-پارکینگ-مکانیزه-طبقاتی

۹ نکته مهم در استفاده از پارکینگ مکانیزه طبقاتی

3/5 - (2 امتیاز)

مهم ترین مزیت استفاده از پارکینگ مکانیزه طبقاتی امکان خلق یک فضا گسترده در مکانی با مساحت بسیار کم و در نتیجه افزایش بهره وری خواهد بود. اصطلاح “پارکینگ” نشان دهنده قرار دادن موقت یک وسیله نقلیه در یک مکان خاص است که برای آن منظور تعیین شده است. مکان هایی که ماشین ها در آن پارک می شوند ، به عنوان جای پارک شناخته می شوند.

در سال های جدید با کمک فناوری های برتر، مهندسین موفق شده اند تا با ارائه راهکارهایی موثر، مشکل عدم وجود فضای کافی برای پارک در ساختمان ها، مراکز تجاری و به طور کلی فضای شهری را به سادگی کنترل و مدیریت کنند. وجود مساحت های بسیار کم در مناطق شهر، اهمیت و نیاز به طراحی پارکینگ های مکانیزه مانند اسمارت پارکینگ را ضروری کرده است.

اما ۱۲نکته مهم در استفاده از پارکینگ مکانیزه طبقاتی وجود دارد که تنها در صورت توجه به آن می توان شاهد نتایجی مطلوب در زمینه افزایش بهره وری ها در یک محیط یا یک فضای محدود بود. در ادامه به صورت موردی نسبت به بررسی نکات مهم در استفاده از پارکینگ مکانیزه و اسمارت پارکینگ می پردازیم. به این نکته مهم توجه داشته باشید که اسمارت پارکینگ در حقیقت ساده ترین راه برای جبران کمبود فضای پارک حتی در کم عرض ترین خیابان ها یا کوچک ترین مراکز تجاری است.

استفاده از پارکینگ مکانیزه طبقاتی

توجه به نکات مهم در استفاده از پارکینگ مکانیزه طبقاتی این امکان را فراهم می کند، تا در نهایت پس از ارائه یک طرح مهندسی جامع، بتوان شاهد بیشترین میزان رضایت مندی بود. در ادامه همچنین به بررسی بایدها و نبایدهای استفاده از پارکینگ مکانیزه می پردازیم. نکات مهم استفاده از پارکینگ مکانیزه طبقاتی :

۱- پایبندی به نکات ایمنی توسط رانندگان

بهره وری حداکثری در اسمارت پارکینگ به عنوان یک پارکینگ مکانیزه با رعایت کلیه نکات یاد شده و به ویژه پایبندی به نکات ایمنی توسط رانندگان به بهترین شکل ممکن محقق خواهد شد.

۲- انتخاب بهترین فضا برای پارک، ترجیحا بدون شیب

برای پارک خودرو در پارکینگ های مکانیزه توجه به شیب دار بودن یا نبودن فضا خالی مورد نظر برای پارک، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. هر چند که رعایت کلیه نکات ایمنی و همینطور ترافیکی در پارکینگ ها نیز حائز اهمیت است، اما عدم شیب دار بودن محل پارک جزء موضوعاتی است که می تواند نقش مهمی در تسریع فرآیند نصب داشته باشد.

۳- بررسی تعداد طبقات اسمارت پارکینگ و انتخاب بهترین جای پارک

پارکینگ مکانیزه طبقاتی به طور معمول با توجه به محل قرارگیری و همینطور تعداد طبقات، دارای ظرفیت های متعددی است. بنابراین انتخاب بهترین جای پارک با توجه به مدت زمان حضور خودرو در پارکینگ و همینطور مدت زمان انجام فرآیند اداری یا خرید توسط مالک خودرو، موضوع حائز اهمیتی به نظر می رسد.

۴- اطمینان از منطقی بودن هزینه جای پارک در پارکینگ های هوشمند

با توجه به تعداد جای پارک لازم و هزینه هر جای پارک روی زمین می توان تعیین کرد که آیا هزینه هر جای پارک خودرو بصورت مکانیزه بصرفه است یا خیر، طبیعتا در پروژه هایی که زمین ارزش زیادی دارد، ورود به پارکینگ های مکانیزه توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

۵- توجه به زمانِ پارک خودرو در پارکینگ

زمان و محدوده زمانی مشخصی برای پارک خودرو در اسمارت پارکینگ درست مانند سایر انواع پارکینگ های بتنی تعریف شده است. در صورتی که زمان پارک از محدوده تعریف شده فراتر رود، قطعا هزینه های بیشتر یا نیاز به جابجایی خودرو توسط رانندگان و یا مواردی از این دست به عنوان یک قانون مورد اجرا قرار می گیرد.

۶- اطمینان از کنترل و مدیریت فضای پارکینگ

کمبود فضای پارکینگ در شهرها باعث خواهد شد تا جایگزین شدن اسمارت پارکینگ به سرعت و فورا اجرایی شود، بنابراین اطمینان از کنترل و همینطور مدیریت فضای پارکینگ توسط نگهبان یا مدیریت پارکینگ موضوع مهمی است که باید به آن اشاره کرد.

۷- توجه به ظرفیت پارکینگ

ظرفیت پارکینگ های مکانیزه که در نقاط مختلف شهر قرار داده می شوند، یکسان نیست. بررسی ظرفیت پارکینگ ها توسط رانندگان این فرصت را ایجاد می کند تا بدون اتلاف هزینه یا زمان، به راحتی امکان بررسی عدم وجود یا وجود جای پارک فراهم گردد.

۸- اطمینان از بالا بودن سرعت خارج کردن خودرو از پارکینگ

با توجه به روند طراحی و ساخت سیستم پارکینگ های هوشمند، روند ورود و خروج خودروها در آن کمی متفاوت است. قطعا یکی از نکتات مهم در استفاده از پارکینگ مکانیزه طبقاتی اطمینان از بالا بودن سرعت خارج کردن خودرو از پارکینگ مکانیزه است.

۹- بررسی دقیق طراحی سازه پارکینگ

ابعاد اسمارت پارکینگ باید با ابعاد نقشه های پروژه سازگار باشند. این کار به کمک کارشناسان شرکت، در نرم افزار اتوکد انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست