مقرون-به-صرفه-ترین-پارکینگ-مکانیزه

مقرون به صرفه ترین پارکینگ مکانیزه کدام نوع است؟

5/5 - (1 امتیاز)

این روزها افزایش جمعیت و همچنین افزایش شهرنشینی باعث افزایش و بالا رفتن تعداد خودرو ها شده است. از این رو با افزایش تعداد خودرو نیاز به پارکینگ هم افزایش پیدا کرده است. و معمولا طراحان فضای شهری باید به فکر پارکینگ هایی باشند که با مکانیزه کردن آن هم فضای کمتر و هم مقرون به صرفه ترین پارکینگ مکانیزه را طراحی و ایجاد کنند.

پارکینگ مکانیزه با توجه به کاربرد آن به انواع مختلفی تقسیم می شود که مهمترین آن پارکینگ مکانیزه مسکونی و پارکینگ مکانیزه زیرزمینی است. با استفاده از این پارکینگ های مکانیزه علاوه بر این که در فضای بسیار کم تعداد زیادی می تواند با نظمی مشخص پارک نماید که نوعی مزیت محسوب می شود و نیاز به نیروی انسانی هم نیست و همچنین آلودگی زیست محیطی کمتری هم دارد بنابراین می توان گفت که مقرون به صرفه ترین پارکینگ مکانیزه هم محسوب می شود.

در ابتدا از این پارکینگ ها در امریکا و در سال ۱۹۰۵ به صورت قفسه ای استفاده می شد و با استفاده از آسانسور خودرو ها به داخل هدایت می شد که در ابتدا روند کندی داشت اما بعد ها با حل مشکلات اولیه سرعت آنها بیشتر شد و در نتیجه استفاده از این پارکینگ ها به دلیل مقرون به صرفه ترین پارکینگ مکانیزه بیشتر شد.

پارکینگ های مکانیزه خانگی بیشتر برای خانه ها و ویلاها و آپارتمان هایی که ظرفیت زیادی برای پارک خودرو ندارند استفاده می گردد. و در مقابل پارکینگ مکانیزه طبقاتی بیشتر برای هتل ها و ادارات و به طور کلی مکان های عمومی که فضا کمی دارند استفاده می شود. و در مقابل فضا کمی که اشغال میکند ظرفیت بالایی دارد.

یک نوع دیگر از پارکینگ های مکانیزه پارکینگ پازلی است که هم در مکان های مسکونی و هم عمومی کاربرد دارد برای استفاده و بهره برداری از این پارکینگ باید یک ارتفاع حدود ۴ متری را در نظر گرفت این نوع پارکینگ انتخاب مناسب تری می باشد زیرا به علت داشتن ورودی های بیشتر سرعت ورود و خروج به پارکینگ هم بیشتر می شود.

مقرون به صرفه ترین پارکینگ مکانیزه کدام است؟

به صرفه ترین پارکینگ مکانیزه بستگی به عوامل مختلفی دارد که قطعا با تغییر هر کدام از عوامل هزینه آن کم و زیاد می شود. از عوامل موثر که در هزینه و مقرون به صرفه ترین پارکینگ مکانیزه سهم دارد می توان به عواملی چون اندازه و ابعاد پارکینگ مکانیزه، سیستم ها و وسایلی که در ساخت پارکینگ های مکانیزه مورد استفاده قرار می گیرد، موقعیت جغرافیایی آن پارکینگ که در چه محلی قرار گرفته است و اینکه این پارکینگ خانگی یا انواع پارکینگ طبقاتی است می تواند متغیر باشد.

در مورد اینکه مقرون به صرفه ترین پارکینگ مکانیزه کدام است؟ همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم باید بگوییم که به عوامل مختلفی بستگی دارد، مثلا در جایی که قیمت زمین بالاست می توان گفت ولی خود این پارکینگ ها نسبت به پارکینگ های ثابت هزینه کمتری را شامل می شود و ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. علاوه بر هزینه، سرعت ساخت بالاتری دارد و راه اندازی و نصب آن هم آسان تر است.

در صورتی که هر زمانی بنا به هر دلیلی نخواهیم از این پارکینگ ها استفاده کنیم و یا بخواهیم در مکان دیگری از آن استفاده و بهره ببریم امکان جا به جایی آن وجود دارد. ماشین های بیشتری در این نوع پارکینگ ها جا می گیرد و فضای کمتری می گیرد.

استفاده از این پارکینگ ها به کمتر شدن میزان ترافیک و در نتیجه میزان مصرف سوخت را هم کاهش می دهد. بنابراین طبق این گفته می توانیم نتیجه بگیریم که این پارکینگ ها چه از نظر صرف هزینه و چه از نظر صرف وقت که نصب آن زمان کمی طول می کشد و وقت کمی می گیرد و عوامل مختلف دیگر جز به صرفه ترین پارکینگ مکانیزه محسوب می شود.

شرکت گسترش تجهیزات دانا

شما می توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول و قواعد  طراحی پارکینگ های مکانیزه و همچنین مقرون به صرفه ترین نوع پارکینگ مکانیزه از طریق مشاوره گرفتن با کارشناسان شرکت و از قواعد لازم برای ساختمان‌سازی آگاه شوید. شرکت گسترش دانا، از اولین پیشگامان تاسیس پارکینگ مکانیزه در ایران است که فعالیت‌های بسیاری را در این زمینه انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست