احداث-پارکینگ-مکانیزه

معضل نبود پارکینگ در شهرهای بزرگ

5/5 - (2 امتیاز)

افزایش تردد خودروها و وسایل نقلیه در سطح شهرهای بزرگ علاوه بر این که باعث آلودگی هوا و افزایش ترافیک شهری می‌شود، معضلی بزرگ یعنی کمبود پارکینگ در شهرهای بزرگ را نیز به وجود آورده است. نبود جای پارک مناسب و همچنین معضل نبود پارکینگ مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت؛ در این مقاله به بررسی این مشکلات می‌پردازیم.

نبود پارکینگ در شهرهای بزرگ

همه‌ی ما در طول روز برای رفتن به محل کار، خرید، دید و بازدید یا خیلی از کارهای دیگر ممکن است از وسیله‌ی نقلیه‌ی خود برای تردد در سطح شهرها استفاده کنیم. در این مسیر ممکن است با حجم زیاد خودروها و وسایل نقلیه‌ای که در حال تردد در خیابان‌ها هستند مواجه شویم.

حجم زیاد این وسایل نقلیه‌ی در حال عبور ممکن است ما را به این فکر فرو ببرد که این تعداد زیاد از خودرو قرار است در چه جایی پارک شوند؟ اصلا مکانی هست که بتواند این حجم از وسیله‌ی نقلیه را در خود جای بدهد؟ افزایش تردد با وسایل نقلیه در سطح شهرها علاوه بر افزایش آلودگی هوا و همچنین افزایش ترافیک در سطح شهرها، مشکل بزرگی همچون معضل نبود پارکینگ در شهرهای بزرگ را نیز به دنبال خواهد داشت.

کمبود پارکینگ طبقاتی یا انواع دیگر پارکینگ‌ها در سطح شهرهای بزرگ باعث می‌شود، که مالکان خودرو و رانندگان وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را در کوچه‌ها و در کنار خیابان‌ها پارک کنند و باعث سد معبر شوند و علاوه بر آن جلوه‌ی شهر را زشت و ناپسند کنند.

دلایل متعددی وجود دارد که باعث افزایش مشکل کمبود پارکینگ در شهرهای بزرگ می‌شود؛ مهاجرت زیاد مردم از سراسر نقاط کشور به شهرهای بزرگ و علاوه بر آن عدم رعایت قوانین و ضوابط پارکینگ و ضوابط شهری، از جمله دلایل هستند که بر شدت این مشکل می‌افزایند.

 

معایب و معضلات نبود پارکینگ در شهرهای بزرگ

نبود پارکینگ طبقاتی در شهرهای بزرگ معضلات زیادی را به دنبال دارد؛ از جمله معضلات نبود پارکینگ در شهرهای بزرگ این است که رانندگان و افرادی که مجبورند برای انجام کارهای روزمره‌ خود، یا بدلیل وجود بیماری کرونا در سطح شهر به مدت زمان زیادی از خودروی شخصی استفاده کنند، مکانی مناسب جهت پارک نداشته باشند و ناگزیر خودروی خود را در حواشی شهر، کوچه‌های بن بست و همچنین کنار خیابان‌ها و معابر پارک کنند و در نتیجه باعث ایجاد شلوغی و ازدحام شوند و برای عابران پیاده سد معبر ایجاد کنند.

همچنین این عامل باعث می‌شود که میزان ترافیک‌ها در سطح‌ شهرها به طور چشمگیری افزایش پیدا کند، علی الخصوص در مکان‌های پرتردد شهری همچون بیمارستان ها و مراکز تجاری. از دیگر دلایل معضل نبود پارکینگ مناسب در شهرهای بزرگ این است که تولیدات خودرو در سال‌های اخیر به شکل چشم‌گیری رو به افزایش بوده است و همین عامل باعث می‌شود تا میزان تردد و ترافیک در سطح شهرها افزایش پیدا کند.

معضل نبود پارکینگ در شهرهای بزرگی همچون مشهد، تهران، اصفهان و دیگر کلان‌شهرها باعث شده تا خیابان‌ها و کوچه‌های موجود در این شهرها به یک پارکینگ عمومی بزرگ تبدیل شود. رانندگی و تردد در سطح خیابان‌های شهر سخت شده و اوضاع طاقت‌فرسا شود.

 

رفع مشکل نبود پارکینگ در سطح شهرها

همانطور که اشاره شد معضل نبود پارکینگ در شهرهای بزرگ، به یک معضل اساسی برای بسیاری از مسئولین شهری و کشوری تبدیل شده است. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان این مشکل را حل و فصل کرد؟ در طی سالیان اخیر طرح‌ها و برنامه‌های متعددی برای رفع این مشکل پی‌ریزی شده است.

از جمله موثرترین راه‌حل‌های موجود برای رفع این معضل، احداث پارکینگ‌ مکانیزه طبقاتی در سطح شهرها می‌باشد. با ایجاد پارکینگ‌های مکانیزه در سطح کلان‌ شهرها می‌توان با استفاده از یک فضای بسیار محدود و با مساحت کم، جای پارک کافی را برای تعداد زیادی خودرو فراهم کرده و میزان شلوغی و ازدحام موجود در سطح شهرها را کاهش داد.

 

مزایای احداث پارکینگ‎های مکانیزه در سطح شهر

از جمله مزایای پارکینگ‎ مکانیزه این است که با استفاده از کمترین فضای ممکن، می‎توان جای پارک کافی برای تعداد زیادی خودرو را فراهم کرد. احداث و نصب این پارکینگ‎ها سریع انجام شده و در صورت تمایل، به راحتی می‎توان مکان آن‎ها را تغییر داد. فرایند پارک خودرو در این پارکینگ‎ها خیلی سریع انجام شده و امنیت بالایی برای خودروها در هنگام پارک فراهم است.

 

شرکت گسترش تجهیزات دانا

مجموعه‌ی گسترش تجهیزات دانا با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و برتر جهان، خدمات بسیار گسترده‌ای را در زمینه‌ی نصب و راه اندازی انواع پارکینگ‌ مکانیزه در کشور ایران ارائه می‌دهد. این شرکت بزرگ، به عنوان یکی از برترین تولید کننده‌های تجهیزات لازم برای احداث پارکینگ‌های مکانیزه در خاورمیانه شناخته می‌شود و پروژه‌هایی متعدد نیز در این زمینه ارائه داده است. در صورت تمایل به نصب و راه اندازی پارکینگ مکانیزه و گرفتن مشاوره های لازم در خصوص این موضوع می توانید با تلفن های تماس گرفته و با کارشناسان ما گفتگو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست