پارکینگ-مکانیزه-در-کشورهای-پیشرفته

پارکینگ مکانیزه در کشورهای پیشرفته

5/5 - (1 امتیاز)

در اوکلاهما تا پیش از دهه ۱۹۲۰ چیزی به اسم پارکینگ های طبقاتی وجود نداشت، مردم اتومبیل های خود را در خیابان پارک می کردند، که بیشترین فضای پارک ماشین در آن به پارک اتومبیل کارمندان اختصاص داده شده بود. این موضوع به عنوان یک مشکل کاملا جدی شناخته می شد، مشکلی که به کسب و کارها آسیب می رساند. در ادامه در رابطه با پارکینگ مکانیزه در کشورهای پیشرفته اطلاعات بیشتر به شما خواهیم داد.

هر چه تعداد اتومبیل های مردم شهر بیشتر می شد، نیاز به اختصاص یک مکان یا مکان های مختلف برای پارک خودرو نیز افزایش پیدا می کرد. در سال ۱۹۰۵ اولین سیستم پارکینگ اتوماتیک خودرو (APS) طراحی و ساخته شد، سیستم پارکینگ خودکار خودرو در کشورهایی مانند فرانسه متقاضیان بسیار زیادی داشت ولیکن به سادگی امکان دسترسی به آن نیز وجود نداشت.

اسمارت پارکینگ در قالب یکی از موفق ترین مجموعه های مجری انواع پارکینگ های مکانیزه با انجام بیش از ۲۰۰۰ پروژه طراحی و نصب واحدهای پارکینگ در ایران و همینطور به واسطه در اختیار داشتن مهارت، تجربه و تخصص فنی در این زمینه، امروزه آماده طراحی و نصب پارکینگ های هوشمند و مکانیزه در سراسر مناطق تهران با گارانتی و البته تضمین خدمات می باشد.

اهمیت طراحی پارکینگ مکانیزه در کشورهای پیشرفته

اهمیت طراحی پارکینگ مکانیزه طبقاتی در کشورهای پیشرفته موضوع مهمی است که در دو دهه اخیر توجه بسیاری از طراحان و فعالان در حوزه پارکینگ های خودرو را به خود جلب کرده است. بر اساس پیش بینی های انجام شده، کارشناسان معتقداند که تا سال ۲۰۲۵ سیستم پارکینگ خودکار خودرو یا پارکینگ مکانیزه بازاری بیش از ۱۶٫۹۶% را در جهان به خود اختصاص دهد.

طراحان پارکینگ های طبقاتی و همینطور انواع پارکینگ های هوشمند با توجه به هجوم فناوری در قرن بیست و یکم و همینطور تقاضای فزاینده برای خرید اتومبیل و عدم وجود ظرفیت های لازم برای پارک خودرو در خیابان ها یا معابر شهری، ترغیب شده اند تا با ارائه راهکارهای مهندسی شده، مشکلات مهمی هم چون کمبود پارکینگ را به شیوه ای متفاوت برطرف کنند.

آمارها حاکی از این است که در کشورهای پیشرفته مانند ایالات متحده آمریکا و همینطور کشورهای توسعه یافته مانند چین، تقاضا برای خرید خودرو با توجه به ارائه طرح های متفاوت در حوزه سیستم های پارکینگ خودرو طی سال های آینده افزایش یابد. سیستم های پارکینگ مکانیزه کشورهای پیشرفته مجموعه ای از نوآوری ها در حوزه خودرو را به نمایش می گذارند که دوربین ها، ارتباطات بی سیم، تجزیه و تحلیل داده ها، پارکومترهای هوشمند، الگوریتم های پیشرفته و سنسورها بخش مهمی از اجزاء آن را تشکیل می دهند.

هزینه طراحی، نصب و اجرا پارکینگ مکانیزه در کشورهای پیشرفته

افزایش جمعیت و همینطور افزایش تقاضا خرید خودرو، قطعا نیاز به اجرای بسیاری از طرح های هوشمند در حوزه حمل و نقل و البته پارکینگ را افزایش می دهد. عدم وجود ظرفیت های لازم برای پارک خودروها در خیابان یا معابر شهری، موضوعی است که طراحی پارکینگ مکانیزه را به یک اولویت مهم در کشورهای پیشرفته تبدیل می کند. اما هزینه طراحی، نصب و اجرا پارکینگ مکانیزه در کشورهای پیشرفته موضوعی است که به نحوه اجرا پروژه وابسته است.

سیستم پارکینگ هوشمند همچنان که تعداد زیادی از شهرها با ازدحام، ترافیک و در دسترس نبودن پارکینگ دست و پنجه نرم می کنند، به تکامل و پیشرفت خود می دهد. در حالی که استفاده از فناوری های هوشمند همچنان در توسعه پارکینگ های هوشمند نقش مهمی دارد، طیف گسترده تری از نوآوری های طراحی شده در حوزه پارکینگ مکانیزه در کشورهای پیشرفته به بهبود وضعیت موجود، کمک کرده است.

سیستم پارکینگ خودکار یا مکانیزه می تواند باعث صرفه جویی در وقت، مکان، پول و البته زمین گردد. اگر چه فعالیت و رشد صنعت خودرو در حال حاضر به یک معظل جهانی تبدیل شده، اما طراحان مشابه اسمارت پارکینگ در کشورهای پیشرفته با طراحی ساختارهای جدید در عین وجود محدودیت های مالی و همینطور زمانی به ویژه در شهرهایی با تراکم جمعیت بالا، ایده های مبتکرانه، هوشمندانه و خلاقانه ای را برای رفع مشکل موجود طراحی کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست