پارکینگ-غیر-مزاحم

همه آنچه که باید در مورد پارکینگ غیر مزاحم بدانید!

5/5 - (1 امتیاز)

زمانی که اقدام به خرید مسکنی می کنید که دارای پارکینگ است، در سند آن قید شده است که پارکینگ از نوع مزاحم بوده یا غیر مزاحم. در واقع این تقسیم بندی از سوی شهرداری ارائه شده است و به نحوه کاربرد پارکینگ و عملکرد خودروها در آن اشاره دارد. در این مطلب ما قصد داریم به هر آنچه که شما باید در از یک پارکینگ غیر مزاحم بدانید، بپردازیم. همراه ما باشید.

 

پارکینگ غیر مزاحم چیست؟

در ابتدا به سراغ معرفی پارکینگ غیر مزاحم می رویم. همان طور که در ابتدا نیز اشاره شد، پارکینگ خانه ها از سوی شهرداری به دو دسته مزاحم و غیر مزاحم تقسیم شده است. پارکینگ های غیر مزاحم، همان طور که از نامشان پیداست، راحتی پارک را در پارکینگ برای شما فراهم می کنند. در واقع اگر می خواهیم به راحتی خودرو خود را در آپارتمانتان پارک کنید و همچنین به راحتی از پارک خارج شوید، بهتر است به سراغ ساختمان هایی بروید که پارکینگ های آن ها از نوع غیر مزاحم است.

 

مفهوم پارکینگ های غیر مزاحم در پارکینگ مکانیزه

مفهوم-پارکینگ-های-غیر-مزاحم-در-پارکینگ-مکانیزه

در حوزه پارکینگ غیر مزاحم در زمینه پارکینگ های مکانیزه باید گفت که این مدل سطح وسیعی از محیط را به همراه دارد. به کمک صنعت پارکینگ مکانیزه می توان پارکینگ مزاحم را به پارکینگ مزاحم تبدیل کرد

شاید با این جمله کمی گیج شده یا برایتان این سؤال پیش آید که چگونه می شود که پارکینگ مزاحم را تبدیل به غیر مزاحم کرد. بهتر است در قالب یک مثال این موضوع را برای شما کمی بیشتر باز کنیم.

برخی از پارکینگ های مکانیزه مانند سیستم دبل، به عنوان یک پارکینگ مزاحم تلقی می شوند. یعنی فرد می بایست برای خارج کردن خودرو خود، ابتدا خودروی دیگری خارج شود و سپس او حرکت کند. از سویی دیگر، برخی از سیستم ها موجود در پارکینگ های مکانیز مانند روتاری، برجی، گرند و رباتیک وجود دارند که امکان پارک خودرو مستقل از یک دیگر را به کاربران ارائه می دهند.

حال، سیستم دبل که به عنوان یک سیستم پارکینگ مزاحم معرفی می شود، اگر به صورت دفنی اجرا شود، تبدیل به یک پارکینگ غیر مزاحم می شود. در این نوع روش اجرا، خودروهای همکف داخل زمین قرار گرفته و خودرویی که قرار است از پارکینگ خارج شود، جایگزین این خودرو شده و عبور و مرور به راحتی انجام می شود. قواعد پارکینگ غیرمزاحم در حوزه پارکینگ های مکانیزه بسیار کاربردی بوده و بسیاری از مهندسین به هنگام ساخت آنها را مد نظر خود قرار می دهند.

 

پارکینگ های غیر مزاحم بیشتر مناسب چه فضایی هستند؟

پارکینگ غیر مزاحم به طور کلی برای هر مکانی مناسب است، اما این دسته از پارکینگ ها بیشتر برای مکان های عمومی مناسب هستند؛ زیرا دیگر نیازی نیست تا سوییچ خودرو دست پارکبان باشد و مواردی مانند به خطر افتادن ایمنی خودرو در میان باشد.

 

دید شهرداری نسبت به پارکینگ غیر مزاحم به چه صورت است؟

همان طور که می‌دانید، به هنگام سند خوردن یک واحد می بایست شهرداری به بررسی نکاتی پرداخته و تایید دهد که آیا واحد مطابق با استانداردهای فوق در رابطه با ساختمان سازی می باشد، یا خیر. در قانون تازه ای که شهرداری اعلام کرده است، پارکینگ های مزاحم داخل سند دیده نشده و تنها پارکینگ های غیر مزاحم هستند که در سند لحاظ می شوند.

البته شایان ذکر است که گاهی اوقات ما شاهد قید شدن پارکینگ مزاحم در سند ملک هستیم، اما در سند قید می شود که پارکینگ مزاحم است و به طبع ارزش پارکینگ غیر مزاحم نسبت به مزاحم بسیار بیشتر است. نکته ای دیگر از دید شهرداری نیز در رابطه با پارکینگ ها به نحوه تامین آنها باز می گردد.

برای پروژه های مسکونی و تجاری، شهرداری از فرمولی برای تامین پارکینگ استفاده می کند. به عنوان مثال، برای ساختمان های مسکونی، هر واحد که زیر ۱۵۰ متر متراژ دارد، دارای یک قطعه پارکینگ و هر واحد که بالای ۱۵۰ متر متراژ دارد، دارای دو قطعه پارکینگ می باشد. از سویی دیگر، برای هر ۲۵ متر واحد تجاری، یک قطعه پارکینگ محسوب می شود. (فرمول قید شده تنها برای پارکینگ غیر مزاحم مورد استفاده قرار می گیرد.)

این موضوع به این معناست که شما به عنوان مثال نمی توانید یک واحد تجاری ۱۰۰ متری را ارائه دهید، ۳ پارکینگ غیرمزاحم را در آن قرار دهید و یک مزاحم.

 

حال چگونه به تامین پارکینگ غیر مزاحم بپردازیم؟

تامین-پارکینگ-غیر-مزاحم

با تمامی این تفاسیر، سوالی که برای هر فرد به وجود می آید این است که چگونه باید به درستی به تامین پارکینگ غیر مزاحم بپردازیم، به گونه ای که بتوانید تاییدیه نهایی را از شهرداری در این رابطه دریافت کنیم؟

 

پارکینگ مکانیزه، بهترین انتخاب برای تامین پارکینگ غیر مزاحم به شکل اصولی

همان طور که مطالعه کردید، ما در بخش های قبل به این موضوع اشاره کردیم که پارکینگ های غیر مزاحم در حوزه پارکینگ های مکانیزه بسیار وسیع هستند. اگر فضای پارکینگ تجاری شما به گونه ای بود که تنها می توان به شکل غیر مزاحم از آن استفاده کرد، می توانید با استفاده از پارکینگ مکانیزه، تعداد پارکینگ های غیر مزاحم را افزایش داده و این زمینه را برای هر فرد ایجاد کند تا به راحتی و بدون نگرانی به پارک خودروی خود بپردازد.

 

آیا می توان از پارکینگ مکانیزه برای تامین کسری پارکینگ اقدام کرد؟

قطعا بهترین روش برای تامین کسری پارکینگ، استفاده از پارکینگ های غیر مزاحم به شکل مکانیزه است. شما می توانید به راحتی از طریق پارکینگ های مکانیزه غیر مزاحم، برای واحدهای تجاری یا حتی مسکونی به تامین کسری پارکینگ پرداخته و این عملکرد را نیز با بهترین هزینه انجام داد.

 

سخن پایانی

در این مطلب به برخی از آنچه که باید در رابطه با پارکینگ غیر مزاحم بدانید، پرداختیم. همچنین دانستیم که استفاده از پارکینگ های مکانیزه یکی از بهترین انتخاب های  برای تامین پارکینگ به شکل غیر مزاحم است.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در رابطه با تامین پارکینگ غیرمزاحم با استفاده از پارکینگ های مکانیزه، می توانید با کارشناسان فنی اسمارت پارکینگ ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست