سوال-متداول-در-زمینه-پارکینگ-های-مکانیزه

۱۰ سوال متداول در زمینه پارکینگ های مکانیزه

5/5 - (1 vote)

امروزه با کمبود جای پارک ماشین پارکینگ های مکانیزه جایگزین خوبی برای جای پارکینگ ماشین می باشد، از این رو ممکن است سوالاتی در این زمینه برای شما بوجود آید این سوالات شامل: تاریخچه پارکینگ های مکانیزه، عمر پارکینگ های مکانیزه، استفاده از نما در پارکینگ های مکانیزه، اختصاصی کردن پارکینگ های مکانیزه، استاندارد پارکینگ های مکانیزه، مجوز شهرداری و آتش نشانی برای پارکینگ های مکانیزه و غیره می شوند.در این مقاله به ده سوال متداول پارکینگ های مکانیزه پاسخ خواهیم داد.

سوالات متداول پارکینگ های مکانیزه

۱-تاریخچه پارکینگ های مکانیزه در ایران چیست؟

اولین پارکینگ مکانیزه نصب شده در کشور که توسط شرکت دیگری ساخته و نصب شد در سال ۱۳۷۰، که به علت عدم داشتن اطلاعات فنی کامل و طراحی نا مناسب با شکست مواجه شد، اما اسمارت پارکینگ در میدان الغدیر تهران اولین پارکینگ مکانیزه استاندارد و با کیفیت در کشور را ساخته و نصب کرد که همچنان در آنجا وجود دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

۲- پارکینگ های مکانیزه چند سال عمر می کنند؟

عمر پارکینگ های مکانیزه به سرویس و نگهداری آن بستگی کاملی دارد، به شرط انجام سرویس ها ادواری و به موقع، یک اسمارت پارکینگ ۱۵ تا ۲۰ سال عمر مفید دارد.

۳-  که آیا می توان پارکینگ های مکانیزه را اختصاصی کرد؟

بله. می توانید با اضافه کردن دستگاه برای زدن کارت و یا رمز جای پارک را برای هر خودرو را اختصاصی نمایید. این یکی از مزایای این پارکینگ ها محسوب می شود.

۴-  آیا استانداردی در ایران برای آن ها وجود دارد؟

بله. باید برای ساخت پارکینگ های مکانیزه از قوانین سازمان ملی استاندارد ایران پیروی کنید. در سال ۱۳۹۴ این قوانین با شماره ۲۰۵۳۳ توسط این سازمان منتشر شد. شما باید برای اجرای آن ها تاییدیه استاندارد داشته باشید.

۵- آیا برای احداث پارکینگ های مکانیزه نیاز به مجوز شهرداری و آتش نشانی می باشد؟

بله. شما باید قوانین و مباحث شهرداری و آتش نشانی را به درستی اجرا نمایید و سپس برای گرفتن مجوز اقدام نمایید. شهرداری نیز پس از بررسی برای اخذ مجوز شما را به سازمان آتش نشانی معرفی می کند.

۶- آیا تاکنون پروانه ساختمانی برای ساختمان هایی که پارکینگ مکانیزه دارند در ایران صادر شده است؟

بله. این پروانه برای ساختمان هایی که با توجه به فضا و نحوه طراحی ساختمان از این نوع پارکینگ به درستی استفاده کرده اند در برخی از شهر های ایران صادر شده است.

۷- آیا به ساختمان هایی که از پارکینگ مکانیزه استفاده کرده اند سند تعلق می گیرد؟

بله. تاکنون سند برای ساختمانی که پارکینگ مکانیزه دارد صادر شده است. شرط آن استفاده درست و کار گیری صحیح از قوانین سازمان ملی استاندارد می باشد. متراژ این پارکینگ ها نیز در سند قید می شود.

۸- آیا در ایران برای ساختمانی با پارکینگ مکانیزه سند صادر شده است؟

بله. برای یک ساختمان در ایران سند صادر شده است.

۹- آیا می توان خارج از حیاط ساختمان پارکینگ را احداث کرد؟

خیر. باید برای ساختمان هایی با فضای کم و در حیاط ساختمان ها این پارکینگ ها احداث شود. در غیر این صورت مجوز آن داده نمی شود.

۱۰- آیا می توان برای زیبایی پارکینک از نما استفاده کرد؟

بله می توان برای زیبایی پارکینگ های مکانیزه از نما استفاده نمود. چون این پارکینگ ها بسیار حساس هستند باید نمایی متناسب با آن ها طراحی و ساخته شود تا به فضا آن ها آسیبی وارد نشود. بهتر است از توصیه های شرکت سازنده آن ها کمک بگیریم تا مشکلی ایجاد نشود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.
You need to agree with the terms to proceed