بزرگترین پارکینگ مکانیزه در کدام کشور قرار دارد؟

4/5 - (3 امتیاز)

طراحان اسمارت پارکینگ ها با توجه به تقاضای مردم در قرن بیست و یکم برای خرید اتومبیل و نداشتن ظرفیت های لازم برای پارک خودرو در معابر شهری یا خیابان به فکر افتاده اند و یک پارکینگ منحصر به فرد ساختند که همان اسمارت پارکینگ ها هستند. آن ها با ساخت راهکارهای مهندسی شده و با ساخت بزرگترین پارکینگ مکانیزه مشکلات بسیاری را مثل کمبود جای پارک را به طرز قابل توجهی کنترل کرده اند.

پارکینگ های مکانیزه در کشورهای پیشرفته دنیا

پارکینگ های مکانیزه یا همان اسمارت پارکینگ ها در کشورهای پیشرفته از اهمیت خاصی برخوردار هستند. بسیاری از طراحان در حوزه تاسیس اسمارت پارکینگ ها به این موضوع توجه بیشتری کردند و در صنعت اسمارت پارکینگ نوآوری های جالبی به وجود آورده اند. کارشناسان پیش بینی کردند که در سال ۲۰۲۵ پارکینگ های مکانیزه بیش از ۹۶/۱۶ درصد از جهان را از آن خود خواهند کرد.

طبق آمارها اسمارت پارکینگ ها در کشورهای پیشرفته چون: ایالات متحده آمریکا ،چین عربستان و کره جنوبی و ترکیه افزایش شایانی پیدا کرده است. سیستم پارکینگ های مکانیزه با کمک الگوریتم های پیشرفته ساخته شده اند و اوج مهندسی و امکانات را نشان می دهند.

نمونه ای از بزرگترین پارکینگ مکانیزه در جهان

یک شرکت تولید کننده اسمارت پارکینگ ها در ترکیه برای ۵۶ کشور پارکینگ مکانیزه فراهم کرده است. یکی دیگر از پارکینگ مکانیزه طبقاتی در اتوشتات وولفسبورگ آلمان قرار دارد که امنیت و سهولت پارک خود را بالا برده است. این ایده خلاق برای مکانیزه کردن پارکینگ باعث شده است که در جهان مطرح بشود. اما بزرگترین پارکینگ مکانیزه در کدام کشور قرار دارد؟

پارکینگ مجموعه الجهره کویت بزرگترین پارکینگ مکانیزه در جهان

بزرگترین پارکینگ مکانیزه جهان در مجموعه الجهره در کویت و توسط شرکت رباتیک پارکینگ آمریکا نصب و راه اندازی شده است . این پارکینگ ۲۳۱۴ جای پارک را به خود اختصاص داده است. مجموعه الجهره در کویت منصوب به امیر کویت و یکی از مجتمع های تجاری دنیاست. مجهز به ۶۸۴ پارکینگ غیر مکانیزه هم است.

 نکته جالب این است که به گفته خود شرکت سازنده در همان فضای یکسان تعداد جای پارک که سیستم مکانیزه ایجاد کرده است ۳٫۵ برابر حالت غیر مکانیزه است. این پارکینگ ۱۲ ورودی دارد که هر کدام توانایی پارک ۴۲۵ خودرو را دارد یعنی در هر دقیقه ۷ خودرو در آن جا پارک می شود.

سخن آخر

پارکینگ مکانیزه الجهزه با مجهز ترین تجهیزات برای پارک خودرو راه انداز شده است. این پارکینگ مجهز به عنوان بزرگترین پارکینگ مکانیزه جهان در کتاب رکودهای گینس ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست