کمبود جای پارک

می‌دانید کمبود جای پارک چه پیامدهایی دارد ؟

5/5 - (1 امتیاز)

مشکلات کمبود جای پارک

امروزه و باگذشت زمان، پیامدهای کمبود جای پارک به‌شدت حس می‌شود. زمانی که شما در خیابان هستید و می‌خواهید برای لحظه‌ای توقف کنید، وقتی به اطرافتان نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که جایی برای پارک خودرو وجود ندارد. همین مسئله ممکن است به لحاظ روحی و روانی، تأثیر منفی بر روی شما داشته باشد.

مشکلات نبودن جای پارک به حدی افزایش پیدا کرده است که در حال تبدیل‌شدن به یک معضل بزرگ اجتماعی است که حتی وضع ضوابط پارکینگ هم نتوانسته این معضل را رفع کند. معضلی که تبعات بسیار زیادی از جمله برهم زدن آسایش مردم را به همراه دارد.

کمبود جای پارک برای ماشین‌ها چه پیامدهایی دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، نبودن جای پارک امروزه تبعات و پیامدهای بسیاری را به همراه دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم؛

۱- یافتن جای پارک برای حضور در مراکز تجاری، درمانی و خدماتی

شاید برای شما نیز پیش‌آمده باشد که قصد داشته باشید به یک مرکز بزرگ تجاری و یا درمانی بروید و زمانی که به آنجا می‌رسید، متوجه کمبود و نبودن جای پارک ماشین می‌شوید. این مشکل ممکن است سبب شود که شما قید بازدید از آن مرکز را بزنید.

۲-یافتن جای پارک خودرو در خیابان‌های اصلی و یا کوچه‌های فرعی

خب همان‌طور که مطلع هستید، در بسیاری از خیابان‌های اصلی و کوچه‌های فرعی، مغازه‌ها و یا مراکزی وجود دارد که شما قصد رفتن به آنجا را دارید، در این مواقع اگر با خلأ جای پارک خودرو مواجه شوید، ممکن است نتوانید کار خود را انجام دهید و آن مکان را ترک کنید.

۳-متحمل شدن ضررهای فراوان، در صورت نبودن جای پارک برای خودروها

نبودن جای پارک

ترافیک، امروزه عضو جدایی‌ناپذیر زندگی همه مردم شده است. از دیگر معضلات کمبود جای پارک، ضررهای بسیار زیادی است که ترافیک و تلاش برای یافتن جای پارک، به خودروی شما وارد می‌کند. بدون شک توقف‌های طولانی پشت ترافیک‌های سرسام‌آور شهر، می‌تواند آسیب‌های زیادی را به ماشین‌ها وارد کند.

۴-احتمال سرقت از ماشین، در صورت نبود جای پارک مناسب

طبیعتاً اگر شما خودروی خود را در مکانی ناامن و نامناسب پارک کنید و چندین ساعت از آن خبر نداشته باشید، ممکن است سرقت از ماشین شما صورت گیرد.

۵-درگیری در شهر

شاید تابه‌حال با صحنه دعوا و درگیری بین افراد، برای یافتن جای پارک مواجه شده باشید. در صورت نبودن جای پارک، این دعواها به اوج خواهد رسید و خشونت در شهر افزایش پیدا خواهد کرد.

۶-شلوغ شدن کوچه‌های قدیمی

اگر جای پارک مناسب برای خودروها در سطح شهر وجود نداشته باشد، راننده‌ها مجبور هستند ماشین خود را در کوچه‌های قدیمی و فرعی پارک کنند. همین موضوع سبب می‌شود تا این کوچه‌ها به‌شدت شلوغ شده و عبور و مرور برای شهروندان آنجا سخت و دشوار شود.

سخن آخر

پس نتیجه می‌گیریم امروزه در صورت کمبود جای پارک خودرو، ضررها و آسیب‌های بسیاری جامعه را تهدید می‌کند. آسیب‌هایی که شاید پیامد های آن‌ها جز با ایجاد پارکینگ‌ مکانیزه مناسب در سطح شهر جبران نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست