تکنولوژی-پارکینگ-های-مکانیزه

تکنولوژی پارکینگ های مکانیزه به چه صورتی است؟

5/5 - (1 امتیاز)

بهره برداری از تکنولوژی پارکینگ مکانیزه می تواند با توجه به فناوری جدیدی که در خود جای داده است، از آلودگی هوا و صف های طولانی خودروهای کلان شهرها بکاهد. با توجه به کاربری های تکنولوژی پارکینگ مکانیزه، قابلیت شخصی سازی نیز می تواند برای آن ها ایجاد شود، که می تواند بر اساس نیاز و نوع استفاده ی اهالی ساختمان، ساخته شود.

بررسی تکنولوژی پارکینگ مکانیزه

اهمیت بررسی تکنولوژی پارکینگ مکانیزه، هنگامی افزایش پیدا می کند، که با مزایا و به کارگیری آن در زندگی مدرن بیشتر آشنا شویم. صنعتی شدن زندگی انسان ها، در کنار افزایش جمعیت، سبب شده است شهر ها با فضای کم تردد خودرو روبرو شوند.

وقتی جمعیت انسان ها زیاد شود، تعداد خودروها نیز روند افزایشی به خود می گیرند. یکی از مشکلات متعدد خودرو ها، کمبود فضای پارک می باشد. این کمبود فضا، در کلان شهرها به معضل پارکینگ تبدیل می شود.

معضلی که گاهی خود را در صف های طولانی خودرو در کنار خیابان ها و یا آلودگی و ترافیک، بیشتر نشان می دهد. تکنولوژی پارکینگ مکانیزه به عنوان یک جواب ساده و عالی برای حل این معضل و مشکل است. بهره برداری از تکنولوژی پارکینگ مکانیزه می تواند با توجه به فناوری جدیدی که در خود جای داده است، از آلودگی هوا و صف های طولانی خودروهای کلان شهرها بکاهد.

با توجه به کاربری های تکنولوژی پارکینگ مکانیزه، قابلیت شخصی سازی نیز می تواند برای آن ها ایجاد شود، که می تواند بر اساس نیاز و نوع استفاده ی اهالی ساختمان، ساخته شود. تکنولوژی ساخت پارکینگ مکانیزه با استفاده از ادوات مکانیکی و لوازم مدرن دیجیتالی می باشد، که از حداقل فضا، حداکثر استفاده را می دهد.

اطلاعاتی در رابطه با تکنولوژی پارکینگ مکانیزه

تکنولوژی پارکینگ مکانیزه برای اولین بار از آمریکا شروع و در سراسر جهان مورد بهره برداری قرار گرفت. تکنولوژی پارکینگ های مکانیزه ابتدا بسیار ساده بود، و با کند بودن سیر پارک خودرو و تحویل آن مشکلات فراوانی را برای رانندگان ایجاد می نمود.

در حدود ۳۰ سال پیش اطلاعاتی در رابطه با تکنولوژی پارکینگ مکانیزه وارد کشور شده که می توانست آغاز راه ساخت پارکینگ های مکانیزه باشد. پارکینگ هایی که با ایده برداری از چرخ و فلک پارک های بازی، و عدم وجود سیستم های دیجیتالی هوشمند، معضلات زیادی را در ابتدای دهه ۷۰، همراه خود داشت.

مزیت هایی که این نوع پارکینگ ها دارند به مراتب از معایب آن بیشتر است. قابلیت نصب پارکینگ مکانیزه حتی در زیرزمین نیز وجود دارد. زیرا این نوع پارکینگ ها سطح اشغال کمتری دارند و کاملا هوشمند خودرو را هدایت می کنند.

با توجه به مزایای عنوان شده، مطمئناً تکنولوژی پارکینگ مکانیزه کاملاً در جهت حفظ منابع محیطی و کاهش مصرف سوخت خواهد بود. استفاده از حداقل زمین و ایجاد حداکثر فضای پارک، آرامش خیال صاحبان خودرو و امنیت بالای تکنولوژی پارکینگ مکانیزه، همه ی این ها باعث می شود که زمان کمتری را، صرف پارک خودروی خود کنیم.

تکنولوژی ساخت پارکینگ مکانیزه

اگر بخواهیم از تکنولوژی ساخت پارکینگ مکانیزه حرفی بزنیم، باید سراغ سیستم های هوشمند این پارکینگ ها برویم. در سر تا سر پارکینگ ها و بدون دخالت انسان، سنسورها کار دریافت و تحویل خودرو را به خوبی و بی نقص انجام خواهند داد. سامانه های اتوماتیک از هنگام ورود خودرو و ثبت آن، تا زمان تحویل و پرداخت وجه، بروز ترین تکنولوژی پارکینگ مکانیزه در دنیا می باشند.

استفاده از تکنولوژی پارکینگ مکانیزه در زندگی، باعث شده که بر اساس نیاز های خود، آنها را به شش دسته ی کلی تقسیم کنیم: پارکینگ روتاری، پازلی، برجی، زیرزمینی، هیدرولیکی. تمامی انواع پارگینگ های مکانیزه ی گفته شده، می توانند در محل هایی که پر تجمع می باشد، استفاده شوند.

مراکز خرید، پردیس های سینمایی، مجموعه های ورزشی، مجتمع های مسکونی و… جزء پرکاربردترین محل های راه اندازی و استفاده از تکنولوژی پارکینگ مکانیزه می باشند.

گسترش ورود و خروج خودرو در این مکان ها، نیاز به وجود سیستم پارکینگ مکانیزه ، سیستم دیجیتالی هوشمندی برای پارک خودروها وجود دارد. تکنولوژی ساخت پارکینگ مکانیزه نشان می دهد که حتی، برای پرداخت هزینه ی قبض خروج پارکینگ، باید سیستمی هوشمند آن را با احتساب مدت زمان استفاده ی خودرو از فضای پارک، نوع و ظرفیت پارکینگ موجود و… محاسبه نماید.

همواره در تکنولوژی پارکینگ های مکانیزه، یک مانیتور در هنگام ورود خودرو برای راننده، تعداد خودروهای موجود، ظرفیت خالی پارکینگ، تاریخ و ساعت را نشان می دهند. این تکنولوژی هوشمند بدون دخالت اپراتور انسانی، می تواند علاوه بر شناسایی چهره راننده و ثبت پلاک، از طریق نرم افزار بانکی، هزینه پارکینگ را دریافت نماید. در بروز ترین تکنولوژی پارکینگ مکانیزه، حتی می شود برای این سیستم هوشمند یک لیست سیاه در نظر گرفت، تا بتواند از ورود خودروهای دارای پلاک شماره ی اعلامی به آن، جلوگیری نماید.

استفاده از تکنولوژی پارکینگ مکانیزه

تکنولوژی پارکینگ مکانیزه به راحتی می تواند ما را در انجام کارهای روزمره کمک کند. هوش مصنوعی موجود در این نوع پارکینگ ها و با توجه به مزایایی که در این مطلب عنوان شده است، آن ها را در اولویت راه اندازی برای مکان های پر رفت و آمد، قرار داده است. مکان هایی مانند مراکز خرید، ادارات و سازمان ها، مراکز تفریحی و… که همیشه دارای کمبود فضای پارک هستند باید بتوانند از تکنولوژی پارکینگ مکانیزه درفضای خود، برای رفاه حال مراجعه کنندگان، بهره ببرند.

شما عزیزانی که می خواهید دستگاهای خود را سرویس کنید، تکنسین های فنی ما در محل حاضر می شوند و سرویس های لازم را انجام می دهند. از طرف دیگر برای اطمینان خاطر مشتریان عزیز تمامی محصولات یکسال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش می باشند. توجه داشته باشید قیمت پارکینگ مکانیزه با توجه به نوع و عملکرد و طول عمری که دارند متفاوت خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست