بیشترین-تعداد-پارکینگ

کدام مناطق تهران بیشترین تعداد پارکینگ را دارد؟

5/5 - (1 امتیاز)

بر اساس آمار منتشر شده توسط برخی از منابع معتبر، ۱۸۹ پارکینگ در اختیار شهرداری قرار گرفته است که این پارکینگ ها به طور میانگین ظرفیت پارک سه هزار و ۶۷۹ خودرو را دارند. این میزان پارکینگ به نسبت به سال های گذشته، رشد ۲۳ درصدی داشته است که نقش شرکت های سازنده پارکینگ های طبقاتی مکانیزه را نشان می دهد. پارکینگ های طبقاتی مکانیزه  استفاده­ حداکثری از فضای عمودی برای پارک خودرو در مناطق تهران را فراهم می کنند. در ادامه به بررسی بیشترین تعداد پارکینگ در مناطق مختلف تهران می پردازیم.

نقش پارکینگ های مکانیزه طبقاتی در معضل جای پارک

به دلیل گسترش روز افزون تعداد خودروهای شخصی و ارجحیت مردم به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی به استفاده از این خودروها، باعث شده است تا کمبود پارکینگ های مکانیزه و محدودیت جای پارک، به یک معضل تبدیل شود. اگر پارکینگ های بیشتری در سطح شهر ساخته شود، معضل جای پارک و در نتیجه ترافیک، هم حل خواهد شد. با بهره برداری از پارکینگ های مکانیزه می توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را کرد و خودروهای بیشتری را در آن جای داد.

در کدام مناطق تهران پارکینگ بیشتری وجود دارد؟

 در کلان شهر تهران برخی از مناطق شهرداری تعداد پارکینگ ها بیشتر از مناطق دیگر است که این نشان می دهد که بسیاری از مناطق تهران از این امکان بی بهره مانده اند. منطقه ۴ تهران با داشتن ۵۵ پارکینگ، بیشترین مقدار پارکینگ را در تهران از آن خود کرده است. اما در مقابل، در منطقه ۸ تهران هیچ پارکینگی ساخته نشده است.

البته مناطق ۱۸ و ۱۹ هم فقط یک پارکینگ دارند. برخی دیگر از مناطق به ترتیب منطقه ۱۱ با ۱۸ پارکینگ و منطقه ۲ تهران با ۱۵ پارکینگ، منطقه ۲۲ با داشتن ۱۳ پارکینگ در رده بعدی، بیشترین تعداد پارکینگ را به خود اختصاص داده اند.

کدام مناطق تهران بیشترین تعداد خودرو را دارند؟

البته با اینکه در برخی از مناطق پارکینگ های بیشتری وجود دارد، باز هم برای ظرفیت کلیه خودروها کافی نیست. در واقع آمارها نشان داده است که منطقه ۲۲ ظرفیت ۹ هزار و ۴۰۰ خودرو را دارد. برای همین در صدر جدول بیشترین ظرفیت اسمی پارکینگ های شهرداری قرار گرفته است. گفتنی است با اینکه منطقه ۴ فقط تعداد هزار و ۳۸۷ خودرو دارد، اما بیشترین تعداد پارکینگ را از آن خود کرده است.

شرکت تولید کننده پارکینگ مکانیزه طبقاتی

شرکت های پارکینگ سازی خصوصا پارکینگ مکانیزه طبقاتی زیادی وجود دارد که در این عرصه فعالیت می کنند. شرکت گسترش تجهیز دانا با سال ها تجربه و شرکت در پروژه های بزرگ و جلب رضایت مشتری، توانسته است یکی از مطرح ترین شرکت ها در عرصه ساخت پارکینگ مکانیزه در خاورمیانه و صادر کننده برتر کشور باشد.

سخن آخر

برخی از مناطق تهران بیشترین تعداد خودرو را دارند؛ در صورتی که جای پارک کافی برای آن ها فراهم نیست. برای همین این فقدان، معضلی به نام کمبود جای پارک و در نهایت ترافیک را به وجود می آورند. باید به زیر ساخت های شهرداری برای ساخت پارکینگ های طبقاتی مکانیزه توجه بیشتری شود تا بتوانیم در شهری کم ترافیک تردد کنیم و مشکل جای پارک نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست