بررسی-ویژگی-های-پارکینگ-های-برجی

بررسی ویژگی های پارکینگ های برجی

5/5 - (3 امتیاز)

ویژگی های پارکینگ های برجی صرفا در ظاهر این نوع از پارکینگ های مکانیزه خلاصه نمی شود. در حقیقت پارکینگ های برجی می توانند به عنوان جایگزین ایده آلی از انواع پارکینگ های خودرویی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، شناخته شوند. اشغال کمترین فضای ممکن و استفاده حداکثری از متراژ های کوچک به عنوان بخش مهمی از مشخصات این نوع پارکینگ ها شناخته می شوند

در سال ۱۹۹۷ اولین نمونه موفق از پارکینگ های برجی یا پارکینگ مکانیزه برجی در کشور آلمان طراحی و اجرا شد. پیش بینی ها نشان می دهد که تا سال ۲۰۳۵ بیش از ۲ میلیارد خودرو هر روزه در جاده های شهری تردد خواهند کرد، این آمار همچنین نشان از رشد بی رویه طراحی و ساخت خودرو و همینطور نیاز به ایجاد فضایی گسترده برای پارکینگ های خودرویی دارد.

بررسی نمونه های موفق و تاثیرگذار از طراحی و اجرای انواع پارکینگ های مکانیزه در کشورهایی نظیر آلمان، استرالیا، کره جنوبی و همینطور ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که پارکینگ های برجی تا چه اندازه می توانند تاثیرگذار و موثر باشند. بر همین اساس شرکت گسترش تجهیزات دانا به عنوان نماینده انحصاری SMART PARKING کره جنوبی در ایران امکان ساخت و اجرای انواع پارکینگ برجی در سراسر کشور را فراهم کرده است. بهره برداری از تکنولوژی پارکینگ مکانیزه می تواند با توجه به فناوری جدیدی که در خود جای داده است، از آلودگی هوا و صف های طولانی خودروهای کلان شهرها بکاهد

مهم ترین ویژگی های پارکینگ های برجی

پس از انجام دقیق بررسی ویژگی های پارکینگ های برجی قطعا متوجه این امر خواهید شد که این نوع از پارکینگ ها علی رغم اشغال فضایی کوچک در محیطی محدود، گنجایش و ظرفیت پارک بیش از ۵۰ خودرو با توجه به ابعاد و اندازه های مختلف را دارند. از طرفی امکان جابجایی و حمل و نقل سازه طراحی شده در صورت نیاز نیز وجود خواهد داشت.

از پارکینگ برجی به تاور پارکینگ هم یاد می کنند، در حقیقت این نوع از پارکینگ به منظور جبران کمبود پارکنیگ در نواحی مختلف شهری طراحی می شود. پارکینگی که به واسطه دارا بودن طبقات گسترده و همینطور امکان انجام مراحل پارک به صورت کاملا اتوماتیک، فرآیند انتخاب و جایگذاری خودرو در محدوده مشخص شده را تسریع می بخشد.

البته استفاده از تاور پارکینگ معمولا با توجه به هزینه های اجرایی پروژه در مکان هایی که ارزش زمین و ملک بیشتر از سایر نقاط دیگر است، کاربرد دارد. اما با این وجود امکان طراحی و ساخت انواع پارکینگ مکانیزه با قیمت هایی معقول نیز وجود دارد.

با یک مثال ساده می توان ظرفیت تاور پارکینگ یا پارکینگ های برجی را مشخص کرد. در یک محیط کوچک که تنها در ۵۰ متر مربع امکان پارک ۵۰ خودرو را فرآهم می کند.

مشخصات پارکینگ های برجی

از مهم ترین مشخصات پارکینگ های برجی می توان به چهار مدل اصلی این پارکینگ ها یعنی، طولی، عرضی، دایره ای و ترکیبی اشاره کرد. به طور کلی مهم ترین مشخصه این نوع پارکینگ، افزایش ظرفیت پارک خودرو در ۵۰ متر مربع امکان پارک ۵۰ خودرو را فرآهم می نماید. برای جبران کسری موجود در فضای شهری به منظور استفاده از جای پارک، این نوع از پارکینگ ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

با بررسی مشخصات پارکینگ برجی در سراسر دنیا که توسط شرکت ها و مجموعه های مختلف طراحی و ساخته شده اند، می توان به اهمیت اضافه شدن این پارکینگ در فضاهای مختلف پی برد. شرکت گسترش تجهیزات دانا با همین هدف و به منظور افزایش بهره وری از حداقل ترین فضاهای شهری، امکان اجرای دقیق و استاندارد اسمارت پارکینگ و پارکینگ های برجی را فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست