استفاده-از-پارکینگ‌های-مکانیزه

نکات مثبت استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه

5/5 - (1 امتیاز)

افزایش تعداد خودروهای ساخته شده موجود در سطح شهرها استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه را اجتناب ناپذیر می‌نماید. این پارکینگ‌ها با داشتن امکانات مدرنی که دارند, امنیت و آسایش زیادی را برای شهروندان به ارمغان می‌آورند و فواید زیادی از قبیل کاهش ترافیک, هوای پاک, صرفه‌جویی در زمان و هزینه را به دنبال خواهند داشت.

اگرچه افزایش تعداد خودروها در سطح شهر برای شرکت‌های خودرو سازی سود به ارمغان می‌آورد, اما معضلات زیادی را در سطح خیابان‌ها به وجود می‌آورد. افزایش میزان ترافیک شهرها به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی, آلودگی هوا, دسترسی دیر هنگام شهروندان به مراکز اداری و خرید, بروز مسائل اجتماعی و صدها دلیل دیگر  استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه را توجیه پذیر و ضروری می‌نماید. پارکینگ‌های مکانیزه با برخورداری از امکانات تکنولوژیکی, به شهروندان و دست اندرکاران خدمات شهری کمک می‌کند تا با تراکم بیشتر استقرار خودروها در نقطه خاص و امکان جابجایی موقعیت خودروها در طول روز, استفاده بهینه از زمان و مکان را فراهم نماید.

 

فواید ساخت پارکینگ‌های مکانیزه

برای بررسی مزایای استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه بایستی موضوع را از جنبه‌های مختلف بررسی نمود. یکی از موارد مهمی که بایستی مورد نظر قرار گیرد, سودمندی‌ها و فواید ساخت پارکینگ‌های مکانیزه است که در زیر به برخی از موارد مهم آن اشاره می‌کنیم:

۱-بهبود وضعیت ترافیک:

از بارزترین فواید پارکینگ‌های مکانیزه تاثیر ملموس و بسیار مهمی است که وجود این پارکینگ‌ها در کاهش تردد اضافی خودروها در اماکن شهری دارند. شهروندان با استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه دسترسی راحت تری به مراکز خرید, سازمان‌های دولتی و حتی منازل بستگان خود دارند و با صرف هزینه اندک از رفت و آمد اضافی پرهیز می‌کنند.

۲-کاهش اثرات زیست محیطی:

این امری طبیعی است که با استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه و بهبود وضعیت ترافیک شهری, تعداد خودروهای در گردش در خیابان‌ها که به دنبال جای پارک می‌گردند, کم شده و از میزان آلاینده‌های ناشی از مصرف سوخت, مواد شیمیایی پخش شده از لنت ترمز خودروها و سایر مواد آلوده کننده کاسته خواهد شد و هوای پاک‌تری را به شهروندان هدیه می‌دهد.

۳-استفاده کارآمد از فضا:

دغدغه فضای لازم برای پارک خودروها, یکی از مسائلی است که توجه به آن فواید ساخت پارکینگ‌های مکانیزه را با اهمیت تر و هوشمندانه تر می‌کند. با ساخت پارکینگ‌های مکانیزه امکان استقرار چندین ردیف یا ستون از خودروها فراهم می‌شود و از کمبود فضای پارک ماشین‌ها جلوگیری می‌نماید.

۴-کاهش هزینه‌های شهری

ارائه خدمات به خودروهای پراکنده در سطح شهر اعم از اختصاص فضای برای پارک, کنترل انتظامی خودروها, خدمات آسفالت سطح خیابان‌ها و مسائل اجتماعی مربوط به تردد اضافی افراد در سطح شهر, هزینه‌های زیادی را در بر دارد که حذف و کاهش آن از فواید ساخت پارکینگ‌های مکانیزه محسوب می‌شود.

بررسی قیمت پارکینگ مکانیزه و همچنین بررسی مشخصات پارکینگ های مکانیزه و انواع آنها از نظر ساختار و طراحی،می تواند در انتخاب درست نوع پارکینگ به شما کمک کند.

 

 

فواید استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه

 

علاوه بر فواید ساخت پارکینگ‌های مکانیزه, موارد زیادی را نیز در مورد فواید استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه می‌توان بیان نمود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

۱- امکان چرخش و جابجایی بصورت درجا:

پارک کردن خودرو در کنار خیابان‌ها و کوچه‌ها و همچنین در پارکینگ‌های معمولی, سختی‌های خاص خود را دارد. اما یکی از فواید پارکینگ‌های مکانیزه, راحتی پارک خودرو با استفاده از تجهیزات مدرن فنی آن‌ها است که بدون دخالت راننده امکان حرکت افقی و عمودی را میسر می‌کند.

۲- رضایت مشتری در دسترسی به مکان‌های پر ترافیک:

برای رسیدن به نقاط پر ترافیک مرکز شهرهای بزرگ و انجام امور روزمره, امکان پارک در پارکینگ‌های مکانیزه بخش مهمی از دغدغه‌های شهروندان را کاهش داده و رضایت آن‌ها را به دنبال خواهد داشت.

۳- ایمنی بیشتر:

از دیگر نکات استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه, آسودگی خاطر استفاده کنندگان از آن در مورد ایمنی خودروها است. با استقرار خودرو در این مکان‌ها, شهروندان از حیث سرقت و آسیب به خودروها توسط عوامل محیطی و سایر رانندگان احساس امنیت بیشتری خواهند داشت.

۴-صرفه جویی در زمان:

با پارک خودرو در پارکینگ‌های مکانیزه, شهروندان با صرف حداقل زمان برای پیدا کردن جای پارک و بدون نگرانی, می‌توانند زمان بیشتری را برای انجام امور روزمره خود داشته باشند.

۵-صرفه جویی در هزینه:

طبیعی است که استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه, بدون پرداخت هزینه میسر نیست, اما با در نظر گرفتن هزینه‌های احتمالی از آسیب به خودرو, مصرف سوخت بیشتر, مسائل روانی و عصبی که پارک خودرو در کنار خیابان بوجود می‌آورد, به کارگیری این پارکینگ‌‎ها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

نکات استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه

  • ۱-رعایت حقوق دیگران
  • ۲-آماده کردن خودرو قبل از پارک
  • ۳-رعایت مسائل ایمنی داخل خودرو

 

شرکت گسترش تجهیزات دانا

مجموعه‌ی گسترش تجهیزات دانا با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و برتر جهان، خدمات بسیار گسترده‌ای را در زمینه‌ی نصب و راه اندازی انواع پارکینگ‌های مکانیزه در کشور ایران ارائه می‌دهد.

این شرکت بزرگ، به عنوان یکی از برترین تولید کننده‌های تجهیزات لازم برای احداث پارکینگ‌های مکانیزه در خاورمیانه شناخته می‌شود و پروژه‌هایی متعدد نیز در این زمینه ارائه داده است.

در صورت تمایل به نصب و راه اندازی انواع پارکینگ‌های مکانیزه، تنها کافی است که با تماس با کارشناسان فروش ما از مشاوره با این کارشناسان استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست