پارکینگ-مکانیزه-مسکونی

پارکینگ مکانیزه مسکونی، نیاز امروزه مردم

3.3/5 - (6 امتیاز)

با افزایش روزانه هزاران خودرو در کشور یکی از نیازهای در حال حاضر عده‌ای از مردم یافتن مکانی مناسب و امن جهت پارک کردن خودروی خود هستند و این موضوع به به یکی از مهم‌ترین نیاز جوامع امروزی تبدیل شده است. در نتیجه تمهیدات زیادی در این زمینه در نظر قرار گرفته است، و باعث تولید پارکینگ مکانیزه مسکونی و بهبود بخشیدن و رفع نیازهای مردم شده است.

 

پارکینگ طبقاتی یا خانگی یکی از نیاز های قطعی امروز است. امروزه حدود نود درصد خانواده ها در جهان دارای خودروی سواری هستند، و تعداد کثیری از این خانواده ها دارای دو یا چندین خودرو هستند؛ و در صورتی که آپارتمان آن‌ها یک  پارکینگ محلات داشته باشد همیشه مجبورهستند یک خودروی خود را در خیابان و یا پارکینگ‌های محل اطراف زندگی خودشان پارک کنند و در اکثر مواقع با مشکلاتی مانند چرخیدن برای پیدا کردن جای پارک، مزاحمت در محل پارک شده توسط عابرین پیاده و همچنین ترس از سرقت دست ‌و پنجه نرم می‌کنند. در سال‌های پیش مردم از روش‌های جدید برای رویارویی با این مشکل استفاده می‌کردند مثلاً پارکینگ بی‌استفاده سایر همسایه‌ها را می‌خریدند و یا اجاره می‌کردند اما با توجه به این نکته که امروزه اکثر افراد مالک خودرو هستند این مشکل به شیوه قابل حل نیست و باید دنبال یک راه‌حل جدید بود.

در چنین شرایطی شما می‌توانید با استفاده از پارکینگ‌های خانگی یا پارکینگ مکانیزه مسکونی طبقاتی، پارکینگ مکانیزه مسکونی دوبل یا دو طبقه و مطالعه شرایط و ضوابط تامین پارکینگ مشکل خود را حل کنید. این نوع پارکینگ‌ یک  نوع پارکینگ خانگی است و ویژه کسانی طراحی شده است که دارای یک جای پارک اما مالک دو خودرو هستند؛ که به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توانند از کمترین فضا بیشترین بهره را ببرند و از مشکلات جای پارک و پیرامون آن رهایی یابند.

 

پارکینگ مکانیزه مسکونی چیست

پارکینگ ها مکانیزه به پارکینگ های هوشمندی گفته می شود که در ساختمان هایی که مکان و فضای کافی برای پارک ماشین ها ندارند کار گذاشته می شود و بیشتر به صورت طبقاطی بر روی هم دیگیر می باشد.

 

مشخصات فنی و نحوه عملکرد پارکینگ مکانیزه مسکونی

پارکینگ مسکونی دو طبقه کاملاً ایمن بوده از دو پایه محکم و یک صفحه بسیار مستحکم کلاف کشی شده و متحرک تشکیل شده است؛ این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که شما به راحتی می توانید یک خودرو را در بالای خودروی دیگر قرار دهید بدون این‌که نیاز باشد تغییرات اساسی و بزرگ در اسکلت اصلی ساختمان ایجاد کنید و به این نحو از فضای یک پارکینگ خود بیشترین بهره را ببرید.

پارکینگ مکانیزه مسکونی با استفاده از سیستم‌های بسیار قوی و ایمن و با استفاده از قفل‌ها و ترمزهای چندمرحله‌ای و استفاده از چندین سنسور تشخیص کاملاً ایمن بوده و به‌هیچ‌وجه امکان ایجاد خطر را ندارد و به صورت اتوماتیک در هنگام خطر از بروز مشکل جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از نکات بسیار مثبت این پارکینگ‌ها این است که در هنگام جابجایی محل زندگی خود شما می توانید به راحتی و با صرف هزینه بسیار پایین این پارکینگ را جابجا نمایید و در محل زندگی جدید خود آن را نصب و از آن استفاده نمایید.

در سیستم پارکینگ مکانیزه خانگی در یک پالت روی زمین قرار گرفته که پس از این‌که خودرو روی آن قرار گرفت و مستقر شد به راحتی با فشردن یک یک دکمه پالت به سمت بالا حرکت کرده و یک خودروی دیگر نیز قابلیت قرار گرفتن در زیر آن را دارد. به هنگام خروج از پارکینگ مکانیزه ( در صورت استفاده از پارکینگ مزاحم) اول خودرو پایینی باید خارج شود در غیر این صورت سنسورهای ایمنی دستگاه از پایین آمدن پالت جلوگیری می‌کنند؛ اما در صورت استفاده از پارکینگ غیر مزاحم، این مشکل وجود ندارد.

 

ابعاد مورد نیاز برای نصب پارکینگ مکانیزه مسکونی

پارکینگ مکانیزه خانگی می‌توانند حداقل در یک مکان ۲٫۵ متر به‌عنوان عرض و ورودی و در۵ متر به عنوان طول نصب شود و برای جابجایی در ارتفاع با توجه به نوع خودروهایی که می‌خواهید پارک کنید می‌توانید ارتفاع را به راحتی تنظیم نمایید.
برای مثال شما می‌توانید یک دستگاه پارکینگ مکانیزه خانگی را با توجه به محدودیت ارتفاع خودروهای خود برای یکی از سه ارتفاع زیر تنظیم نمایید:

۱. اگر بخواهید دو ماشین سواری با ارتفاع معمولی را روی هم پارک کنید به ۳.۴ متر ارتفاع نیاز دارید

۲. اگر بخواهید یک ماشین شاسی بلند و یک سواری پارک کنید به ۳.۷ متر ارتفاع نیاز دارید

۳. اگر بخواهید دو ماشین شاسی بلند را بر روی هم پارک کنید به ۴ ارتفاع متر نیاز دارید.

اگر شما محدودیت ارتفاع دارید با روش‌های دیگر می‌توان آن را حل کرد.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این پارکینگ‌ها مزیت‌های بسیاری دارند برای مثال: دو برابر کردن ظرفیت پارکینگ، نصب سریع و آسان، قابلیت تنظیم ارتفاع با توجه به خودروهای پارک شده و محدودیت ارتفاع موجود، هزینه استهلاک و نگهداری بسیار پایین، و امنیت کامل. علاوه بر مزایای ذکر شده پارکینگ های مکانیزه خانگی معایبی نیز دارند برای مثال این پایین‌ها می‌توانند باعث ایجاد مزاحمت برای پارکینگ های دیگر شود.

هزینه و قیمت ساخت انواع پارکینگ مکانیزه خانگی

همان گونه که قابل حدس است هزینه ساخت پارکینگ مکانیزه مسکونی با توجه به هر یک جای پارک یا هر یک پالت مشخص می شود. یعنی وقتی شما با یک شرکت پارکینگ ساز ارتباط برقرار می‌کنید و می‌خواهید هزینه مورد نیاز خود را برآورد کنید آن‌ها قیمت خود را به ازای هر یک جای پارک عنوان می کند. حال شما باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که هزینه ساخت هر مدل پارکینگ مکانیزه با مدل و روش های دیگر بسیار متفاوت است. در ادامه چند نمونه از آنها را برای شما شرح خواهیم داد.

این نوع پارکینگ ارزان‌ترین نوع پارکینگ مکانیزه مسکونی می باشد؛ این پارکینگ برای کسانی طراحی شده است که معمولاً برای ورود و خروج دچار مشکل خاصی نیستند و همچنین از یکی از خودروهای خود کمتر استفاده می‌کنند. برای ساخت این نوع پارکینگ حدودا به پنجاه میلیون تومان هزینه مورد نیاز است. جهت بررسی  قیمت پارکینگ مکانیزه  و  پارکینگ روتاری با مجموعه ما از طریق تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

پارکینگ مکانیزه تمام هوشمند

همان‌طور که از اسم این نوع پارکینگ‌ها پیداست این پارکینگ‌ها جدیدترین روش در تأمین کسری پارکینگ به روش رباتیک و مکانیزه هستند و در سطح مثبت و یا زیرزمین قابل اجرا هستند. این مدل پارک این در واقع آینده پارکینگ مکانیزه مسکونی در دنیا است که با سطح ایمنی بسیار بالا و سرعت فراخوانی بسیار قابل‌توجه در حال تولید و ارائه هستند. تمام اعمال در این نوع پارکینگ‌ها توسط ربات‌ها و با دقت بسیار بالایی انجام می شود پارکینگ مکانیزه تمام هوشمند حدوداً با هزینه ساخت هر جای پارک از شصت و پنج تا صد و چهل میلیون تومان قابل ارائه می‌باشد.

 

 

پارکینگ مکانیزه دوبل یا دو طبقه غیر مزاحم

نوع دیگر پارکینگ‌های مکانیزه مسکونی پارکینگ مکانیزه دوبل یا دو طبقه غیر مزاحم است که این مدل پارکینگ مکانیزه برای امکان طراحی شده‌است که یک فضای خالی با طول پنج متر روبروی خودروی پارک شده وجود داشته باشد در این نوع پارکینگ ها ماشینی که بالا پارک شده است ابتدا با یک حرکت افقی به جلو می‌آید و پس از عبور از ماشینی که در زیر پارک شده است به زمین می‌رسد و هر دو ماشین بدون مزاحمت برای یکدیگر می‌توانند به‌راحتی از پارک خارج شوند هزینه ساخت این مدل از پارکینگ‌های مکانیزه مسکونی برای یک جای پارک حدوداً پنجاه میلیون تومان می باشد در واقع برای یک دستگاه کامل صد میلیون تومان می‌شود.

نوع دیگر پارکینگ مکانیزه غیر مزاحم برای مکان‌های طراحی شده است که امکان گود برداری در آن‌ها وجود دارد به این صورت که یک خودرو پس از پارک شدن به زیر زمین منتقل می‌شود و خودروی دیگر روی آن قرار می‌گیرد. این مدل پارکینگ‌های دوبل غیر مزاحم را به‌عنوان پارکینگ‌های محو نیز می‌شناسند و یکی از گزینه‌های اصلی برای حیاط‌ ویلاهای بزرگ می‌باشد که ضمن پارک خودرو در محیطی بسیار امن ویوی زیبای حیاط منزل را نیز حفظ می کند.

 

پارکینگ مکانیزه پلتفرمی

پارکینگ پلتفرم نوعی دیگر از  پارکینگ‌های مکانیزه مسکونیست که به پارکینگ پازلی نیز مشهور است که این روش یکی از بهترین روش‌های رفع کسری پارکینگ در ساختمان هایی است که معمولاً با ارتفاع پارکینگ کمتر از سه و نیم متر ساخته شده‌اند. این پارکینگ مکانیزه پلتفرمی ترکیبی از پارکینگ‌های معمولی سنتی و پارکینگ‌های مکانیزه و مدرن است.

به این صورت که با استفاده از پارکینگ مکانیزه پلتفرمی شما می توانید به راحتی راهروهای بین خودروها را در پارکینگ‌های معمولی سنتی حذف کنید و خودروها را پشت سر هم پارک نمایید؛ در این نوع پارکینگ ها فضای مورد نیاز برای خروج ماشین‌های پارک‌شده حذف میشود و از آن به‌عنوان جای پارک برای ماشین‌های جدید استفاده میشود. با استفاده از پارکینگ پلتفرم به صورت معمول و بر حسب مدل زمین و چینش ماشین‌ها در محل پارک می توان بین سی تا پنجاه درصد ظرفیت پارکینگ‌ها را افزایش داد. هزینه ساخت این پارکینگ برای هر جای پارک معادل چهل تا پنجاه میلیون تومان می‌باشد.

 

هزینه تعمیر و نگهداری پارکینگ مکانیزه مسکونی

وقتی شما برای ساخت انواع مختلف پارکینگ مکانیزه مسکونی هزینه‌ای می‌کنید برای طول عمر و بهره‌برداری بهتر از این نوع پارکینگ‌ها و خراب نشدن آن‌ها بهتر است سرویس و تعمیر دوره‌ای را در دستور کار قرار دهید، که مانند آسانسورها باید با شرکت‌های سازنده این نوع پارکینگ ها ارتباط برقرار کنید و یک قرارداد بسته و ماهیانه شارژ پرداخت نمایید تا شرکت موردنظر چند ماه یک‌بار قطعات مستهلک و خراب شده را تعمیر کند و آن‌هایی را که نیاز به روغن‌کاری دارند روغن‌کاری نماید.

با این کار شما به بهترین نحو از دستگاه خود مراقبت و از آن استفاده می‌نمایید و هزینه‌ها را به حداقل ترین حد ممکن می‌رسانید. همچنین شما همواره باید مراقب نحوه عملکرد دستگاه باشید و در صورتی که حس کردید دستگاه شما کوچکترین مشکلی دارد حتما آن را سریعا رفع نمایید تا از بروز هرگونه مشکل جدی جلوگیری نمایید. جهت اطلاع از ضوابط پارکینگ با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست