پارکینگ مکانیزه روتاری (چرخ و فلکی)

5/5 - (12 امتیاز)
پارکینگ روتاری-

پارکینگ روتاری یا چرخ و فلکی، یکی از بهترین گزینه ها برای قرارگیری در مکان هایی مثل مجتمع ها، مراکز تجاری و اداری و … است که فضای کمی داشته و نیاز به تامین پارکینگ دارند. برای استعلام قیمت پارکینگ ماهانه و خرید پارکینگ طبقاتی با متخصصان ما تماس بگیرید.

مشخصات فنی پارکینگ اتوماتیک اسمارت پارکینگ

مشخصات فنی پارکینگ روتاری

۱-حداکثر ارتفاع ۱۷٫۲ متر

۲-زمین مورد نیاز ۶٫۳۷×۵٫۰۵ متر

۳- برق مورد نیاز ۳ فاز حداکثر ۳۲ آمپر

ایمنی پارکینگ اتوماتیک اسمارت پارکینگ

ایمنی پارکینگ روتاری

۱-به دلیل نوع طراحی پارکینگ مکانیزه چرخ و فلکی(چرخشی) و عملکرد آن سقوط خودرو وجود ندارد.

۲-کنترل پنل در ارتفاعی نصب می شود که دردسترس کودکان نباشد.

۳-در صورت باز ماندن درب ماشین، سنسور مربوطه از حرکت پارکینگ مکانیزه روتاری جلوگیری می کند.

۴-فوندانسیون و سازه پارکینگ مکانیزه روتاری برای مقاومت در برابر زلزله تا ۸ ریشتر طراحی شده است.

۵-درب کنترل پنل پارکینگ مکانیزه چرخ و فلکی مجهز به قفل بوده و فقط توسط دارندگان کلید پارکینگ مکانیزه چرخ و فلکی قابل استفاده می باشد.

۶-مجهز به سنسور ورودی

۷- مجهز به سنسور باز بودن درب خودرو

۸- مجهز به شاسی توقف اضطراری

نحوه کارکرد پارکینگ اتوماتیک اسمارت پارکینگ

نحوه کارکرد پارکینگ روتاری

پارکینگ چرخ و فلکی یا روتاری، عملکرد ساده ای دارد و باعث میشود که این نوع پارکینگ ها نیاز به اپراتور نداشته باشند و بر روی ماژول ها کنترل پیشخوان تعبیه شده که فراخوانی خودرو از این طریق ممکن میشود. این کنترل پنل دکمه هایی داشته که هر شماره مربوط به شماره پالت های پارکینگ است. با فشردن هر دکمه پالت مربوط به آن فراخوانی شده و خودرو در گیت ورودی قرار میگیرد. این کنترل پنلها توسط برنامه نویسان زبده و ماهر برنامه نویسی میشوند و از امنیت بالایی برخوردار هستند.

سیستم پارکینگ مکانیزه روتاری (چرخ و فلکی) در دو مدل L برای خودرو های سواری( SU (SEDAN و برای خودرو های شاسی بلند (SUV ) تولید میشود. ورود یا خروج خودرو از دستگاه پارکینگ مکانیزه روتاری (چرخ و فلکی – چرخشی) در سطح زمین انجام میشود. در این نوع پارکینگ برای سهولت استفاده کاربر یک تابلو فرمان (CONTROL PANEL) بسیار ساده ای طراحی گردیده که از نظر ظاهری و استفاده کاملا شبیه آسانسور می باشد.

روی محل قرار گیری خودرو (پالت پارکینگ مکانیزه روتاری ) یک شماره درج شده است که از پای دستگاه قابل رویت می باشد. با فشردن همان شماره در تابلو فرمان پارکینگ مکانیزه روتاری، از کوتاهترین فاصله که توسط PLC دستگاه تشخیص داده میشود، خودرو به سمت دروازه خروجی هدایت می گردد.

در پارکینگ مکانیزه تهران، مدار حرکت فرضی بیضی بوده و شما میتوانید خودروی خود را از طبقه همکف وارد پالت کنید و برای خودرو بعدی پالت دیگری درخواست کنید. فراخوانی کابین های پارکینگ میتواند از طریق اثر انگشت، صفحه لمسی تعبیه شده یا کارت های رمزگذاری شده باشد.

مزیت پارکینگ اتوماتیک اسمارت پارکینگ

مزیت استفاده از پارکینگ روتاری

۱-مصرف برق ناچیز

۲-قابلیت انتقال پارکینگ مکانیزه چرخ و فلکی (پرتابل)

۳-تنوع در پوشش دستگاه

۴-دستگاه پارکینگ مکانیزه روتاری نیاز به اپراتور ندارد

۵-سطح اشغال کم بهره وری مکانی بسیار بالا( حداکثر ۱۶ جای پارک در ابعادی حدود ۳۲ متر مربع)

۶-امکان افزایش ظرفیت پاکینگ تا ۸ برابر

۷- نصب و راه اندازی کوتاه و سریع (۳تا ۷روز)

۸-سرو صدای کم

۹-کاربری آسان بدون نیاز به اپراتور

۱۰-امکان ساخت پارکینگ روتاری در زمین هایی که از نظر هندسی نا منظم هستند.

۱۱-تحویل خودروی مورد نظر در مدت زمان بسیار اندک

۱۲-عدم نیاز به نصب سیستم تهویه

فیلم پارکینگ روتاری (پارکینگ چرخ و فلکی)

ابعاد و ارتفاع پارکینگ روتاری

نوع خودرو

ابعاد

ارتفاع

سواری

زمین مورد نیاز: ۳۰ متر مربع

عرض: ۴٫۸ متر

طول: ۶٫۲۵ متر

ارتفاع هر پالت: ۱٫۸ متر

شاسی

زمین مورد نیاز: ۳۱٫۲۵ متر مربع

عرض: ۵  متر

طول: ۶٫۲۵  متر

ارتفاع هر پالت: ۲٫۱۰ متر

 

دو مدل از پارکینگ های مکانیزه روتاری

پارکینگ های مکانیزه مدل ستونی

پارکینگ مکانیزه روتاری که به پارکینگ های مکانیزه چرخ و فلکی نیز معروف اند. یکی  از پر مصرف ترین نوع پارکینگ در جهان هستند. شکل این پارکینگ به صورت طبقه ای است و نسبت به مدل های دیگر پارکینگ مکانیزه نصب ساده تری دارند باید بهره وری از آن بسیار بالا است که به همین دلایل نسبت به مدل های دیگر محبوبیت زیادی در پروژه های ساختمانی، اداری، تجاری و خدماتی کوچک و بزرگ  برای رفع کسری پارکینگ اولین  گزینه انتخابی هستند.

۱٫ جدول مشخصات فنی پارکینگ روتاری برای اتومبیل شاسی بلند

شاسی

۲٫ جدول مشخصات فنی پارکینگ روتاری برای اتومبیل سواری

سواری

مراحل نصب پارکینگ مکانیزه روتاری

برای آشنایی با مراحل نصب پارکینگ روتاری مکانیزه ابتدا لازم است بدانید که کل این سازه بر روی یک فونداسیون بتنی استاندارد نصب می شود. همچنین  دو ستون در جلو و عقب دستگاه با لوله های رابط وسط شاسی، سازه ای بنام  پارکینگ مکانیزه روتاری را تشکیل می دهد که  در مراحل پایانی پالت ها قرار داده می شوند و پس از آن سیستم کنترل هوشمند پارکینگ نصب می شود.

برای اجرای پارکینگ مکانیزه روتاری به  ۳۲ متر مربع فضا نیاز داریم که این فضا برای  دو تیپ  پارکینگ  به یک نسبت است. شرکت های تولید کننده خود این سازه را برای مشتریان نصب می کنند. لازم است مشتریان قبل از انتخاب سازه  با مراحل نصب پارکینگ روتاری مکانیزه گام به گام آشنا شوند و بعد از آن سازه  مناسب  مجتمع خود را انتخاب کنند.

 

مدل های مختلف پارکینگ های  روتاری تا چه حد امکان بارگیری خودرو دارند؟

مدل های مختلف پارکینگ های روتاری

پارکینگ مکانیزه روتاری با ظرفیت های ۸-۱۰-۱۲-۱۴-۱۶ پالت اجرا می شوند.هر پالت به فضایی گفته می شود که برای یک خودرو مناسب است این پالت ها در هر پارکینگ یا باید بر اساس خودروهایی سواری (SEDAN) اجرا شوندو مخصوص آن ها باشند یا بر اساس اتومبیل های شاسی بلند (SUV) طراحی شوند زیرا امکان استفاده ترکیبی از هر دو پالت میسر نیست.

البته اگر از پارکینگ های روتاری شاسی بلند طراحی کنید هر دو مدل سواری و شاسی بلند می توانند به طور مشترک از آن استفاده کنند. پارکینگ های مکانیزه روتاری برای خودروهای سواری تا ۱۶ پالت می توانند داشته باشند و برای پارکینگ های روتاری شاسی بلند تا ۱۲ پالت امکان پذیر است. البته ناگفته نماند که می توان چند پارکینک روتاری شاسی بلند را در کنار یکدیگر قرار داد و یک سیستم هوشمند برای همه آن ها ایجاد کرد.

ظرفیت پارکینگ روتاری

پارکینگ روتاری اسمارت پارکینگ

پارکینگ روتاری بسته به نوع خودرو که خودوری سواری باشد یا شاسی بلند دارای ظرفیت های متغیری است که در صورت وجود فضای آزاد در اطراف می توان این ظرفیت ها را نیز تا حداکثر ۱۶ پالت افزایش داد. این نوه پارکینگ ها را می توان در تعداد پالت ها ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ تهیه نمود. برای دریافت ظرفیت بیشتر در صورت وجود فضای کافی میتوان جندین پارکینگ مکانیزه را کنار هم قرارداد و آنها را به یک شبکه متصل کرد به این ترتیب میتوان فراخوانی خودروهارا از طریق یک شبکه انجام داد.

کاربری پارکینگ روتاری

این پارکینگ به علت فضای کمی که اشغال می کند در بسیاری از مکان ها قابل نصب است. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ مکانیزه روتاری با کاربری مسکونی : این پارکینگ قابلیت این را دارد که حتی در اسکلت اصلی ساختمان متصل شده و جدا از ساختمان اصلی نباشد.
  • پارکینگ مکانیزه روتاری با کاربری تجاری و اداری: این نوع پارکینگ با اینکه به فضای کم نیز دارنمد اما طرفیت بالایی را ارائه میدهند و میتوان آنهارا در زمین ها هندسی نامتفقارن نصب کرد. این پارکینگ تنها به ۳۲ متر فضا نیاز دارند.
  • پارکینگ مکانیزه روتاری با کاربری پارکینگ عمومی: به دلیل اینکه حرکت خودرو ها در هر دستگاه پارکینگ مستقل بوده ظرفیت بالاتری را پاسخگو است. هر ۱۶ جای پارک خودرو  یک دستگاه مجزا میتواند باشد. و هر دستگاه در جای پارکینگ ۲ خودرو میتواند نصب شود.

انشعاب و برق مصرفی

یک دستگاه پارکینگ روتاری یا چرخ و فلکی دارای یک انشعاب سه فاز بوده که به کنتور با جریان ۳۲ آمپر شهری نیاز دارد. ممکن است انشعاب برق از مدل های مختلف باشد و بسته به اینکه این انشعاب از مدل مسکونی، تجاری یا صنعتی باشد. هزینه پارکینگ ماهانه فرق خواهد داشت. این مبلغ در پاکینگ های با کاربری متفاوت نیز فرق خواهد داشت. شما میتوانید جهت دریافت مشاوره برای هزینه ماهانه پارکینگ عمومی با ما تماس بگیرید.

سرویس پارکینگ مکانیزه روتاری

سرویس پارکینگ مکانیزه روتاری

یکی از عوامل مهمی که در کارکرد صحیح و ماندگاری بالای انواع تجهیزات الکتریکی- مکانیکی تاثیر گذار است سرویس، عیب یابی و نهایتا تعمیر به موقع آنهاست. اگر به صورت دوره ای و مرتب به سرویس و در صورت نیاز تعمیر پارکینگ مکانیزه روتاری بپردازید می توانید برای طولانی مدت از این وسیله کاربردی نهایت استفاده را ببرید.

با توجه به اینکه اسمارت پارکینگ اهمیت سرویس و نگهداری صحیح پارکینگ روتاری را بسیار بالا می داند، به همین دلیل با به روز رسانی اطلاعات خود و گذراندن انواع آموزش های ضمن خدمت داخلی و خارجی آماده خدمت رسانی، سرویس و رفع ایراد پارکینگ روتاری مکانیزه شما مشتریان عزیز می باشد.

معایب نصب پارکینگ مکانیزه روتاری

از آنجاییکه محل ورودی خودرو در پارکینگ روتاری از پایین ترین نقطه آن است و امکان ورود ماشین از میانه های این نوع پارکینگ وجود ندارد بنابراین عدم امکان تنظیم مکان ورود خودرو برای کنترل ارتفاع مجاز را می توان جزء معایب این سیستم برشمرد.

از طرفی عدم امکان افزایش جای پارک در پارکینگ روتاری به بیش از ۱۶ پالت نیز از دیگر معایب این مکانیزم است. همانطور که گفته شد این نوع پارکینگ را می توان برای حداکثر ۱۶ خودروی سواری و یا ۱۴ خودروی شاسی بلند طراحی کرد. یا اینکه چندین پارکینگ مکانیزه را به هم متصل کرد.

پس از آشنایی با مراحل نصب پارکینگ روتاری مکانیزه از اول  تا آخر و مزیت و معایب این پارکینگ ها و با توجه به ضوابط پارکینگ به خوبی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

هزینه ساخت پارکینگ مکانیزه روتاری یا چرخ فلکی چگونه و با توجه به چه عواملی محاسبه می شود؟

معمولا هزینه ساخت پارکینگ روتاری بر حسب هر واحد و یا هر پالت پارکینگ تعیین می شود، که گاهی ممکن است اختلاف قیمت زیادی بین هر پالت پارکینگ روتاری وجود داشته باشد که این اختلاف قیمت در هزینه ساخت پارکینگ روتاری یا هر نوع اسمارت پارکینگ دیگر از عوامل متعددی تاثیر می پذیرند.

به عنوان مثال، فرض کنید به منظور کسب آگاهی از قیمت پارکینگ چرخ و فلکی با مجموعه اسمارت پارکینگ تماس گرفته اید، اگر کارشناسان محترم این مجموعه قیمت هر پالت یا جای پارک برای خودروی سواری را به میزان تقریبی ۵۰ میلیون تومان برآورد کردند و شما ۶ واحد پارکینگ نیاز دارید بایستی تعداد جای پارک درخواستی خود را در قیمت هر واحد ضرب کنید، در مثال فوق رقم ۳۰۰ میلیون برای درخواست شما خواهد بود.

از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت فروش پارکینگ روتاری می توان مواردی چون مدل دستگاه، کارکرد آن، مکانیزم ساخت آن، شرکت سازنده، ظرفیت پارکینگ، تجهیزات به کار رفته در آن و … را نام برد. البته دقت داشته باشید که با توجه به تغییرات ارزی حاکم در کشور ما قیمت ها روز به روز تغییر کرده و شما بایستی برای کسب آگاهی دقیق از قیمت پارکینگ مکانیزه روتاری با شرکت های سازنده و یا وارد کننده تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

هزینه تعمیر و نگهداری پارکینگ روتاری

هزینه تعمیر و نگه داری اسمارت پارکینگ

تعمیر و نگهداری پارکینگ روتاری به صورت ماهانه انجام می شود و بهتر است قطعات مصرفی آن هر ۶ ماه یکبار به صورت کامل بررسی شوند. پارکینگ های روتاری ساخت اسمارت پارکینگ، دارای گارانتی می باشد که به راحتی می توانید از مزیت تعمیر و نگهداری آن استفاده نمایید. هزینه تعمیر و نگه داری این نوع پارکینگ ها رقم قابل توجهی نیست و مانند یک آسانسور در ماه هزینه تعمیر دارد. این دوره ممکن است حدود مبلغ یک میلیون تومان در هر دوره تعویض نیاز داشته باشد.

بهترین مجموعه برای درخواست پارکینگ روتاری

برای رفع کسری پارکینگ در مکان های مختلف از جمله مناطق مسکونی، اداری و یا تجاری انواع پارکینگ های هوشمند و همچنین پارکینگ روتاری تولید می شوند که با ساخت آن ها، در مکانی که تنها دو خوردرو را می توان در آن پارک کرد ظرفیت برای پارک ۱۶ ماشین ایجاد می شود.

با توجه به مزایای فراوانی که نصب پارکینگ روتاری دارد اکثر افراد در پی دریافت آگاهی در رابطه با ساخت انواع پارکینگ های طبقاتی و روتاری هستند.

اسمارت پارکینگ یکی از شرکت های معتبر در زمینه ساخت انواع پارکینگ های طبقاتی و پارکینگ مکانیزه طبقاتی ، از جمله پارکینگ روتاری مکانیزه است که بسته به نوع پروژه پارکینگ مکانیزه روتاری، تاریخ درخواست، و سایر مشخصات از جمله تعداد واحدهای پارکینگ برای شما هزینه ها را با نازلترین قیمت پارکینگ چرخ و فلکی برآورد کرده و محصولی با کیفیت را به شما ارائه می دهد.

به شما توصیه می کنیم قبل از هر تصمیم و یا اقدام به تهیه پارکینگ روتاری و همچنین برای استعلام قیمت پارکینگ مکانیزه یا قیمت پارکینگ آماده با کارشناسان ما در شرکت اسمارت پارکینگ که یکی از شرکت های تولید کننده پارکینگ مکانیزه چرخ و فلکی در تهران هستند تماس بگیرید تا با بررسی و کارشناسی تمامی مشخصات، ابعاد و نقشه ملک شما با نرم افزارهای مدل سازی و انجام محاسبات مهندسی و مشاوره جهت طراحی پارکینگ با استفاده از تصاویر واضح، شما را با روش و فرم چینش، تعداد جای پارک، روش ساخت، و هزینه ساخت پارکینگ روتاری آگاه سازند تا بتوانید بهترین تصمیم را برای جبران کسری جای پارکینگ خود بگیرید.

سوالات متداول در زمینه پارکینگ روتاری

آیا امکان پوشش پارکینگ روتاری و اجرای سقف برای آنها وجود دارد؟

بله، هر گونه نما به عنوان سقف می توان برای انواع پارکینگ روتاری اجرا کرد.

آیا پس از نصب پارکینگ روتاری، هیچ نوع خدمات یا گارنتی پس از فروش دارند؟

بله، تمامی سیستم های پارکینگ مکانیزه و از جمله پارکینگ روتاری دارای ضمانت یکساله و نیز خدمات پس از فروش می باشند.

آیا اگر برق قطع باشد هیچ راهی برای خارج کردن ماشین ها از پارکینگ روتاری وجود دارد؟

بله، اینکار تنها توسط افراد آموزش دیده امکانپذیر است، ولی با توجه به مصرف بسیار پایین برق توسط پارکینگ روتاری بهتر است یک ژنراتور به عنوان برق اضطراری در نظر بگیرید.

فهرست