پارکینگ-طبقاتی-خانگی

پارکینگ طبقاتی خانگی

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه با زیاد شدن تعداد خودرو ها و نیز کمبود فضای پارک برای آن ها نیاز به ایجاد پارکینگ هایی برای ساختمان ها به جود آمده است. این پارکینگ ها دارای انواع متعددی می باشند از جمله پارکینگ ساختمانی طبقاتی بتنی، پارکینگ مکانیزه طبقاتی خانگی که خود نیز دارای انواعی مثل مزاحم و غیر مزاحم می باشد و نیز…

 

پارکینگ طبقاتی خانگی

امروزه پارکینگ ها جزو ضروری ترین نیاز های شهرها و خصوصا کلان شهرها محسوب می شوند. ما در هر مکانی نیاز به جایی برای پارک خودروی خود داریم. در خرید و مسافرت، گردش و تفریح و حتی منزل. بله منزل. امروزه بافت خانه ها از خانه های یک یا دو طبقه ی بزرگ و دارای حیاط وسیع خارج شده و به جای آن خانه های آپارتمانی و مجتمع ها در حال گسترش می باشند.

تصور کنید در شهری با خانه های آپارتمانی و مجتمع ها، اگه حتی نیمی از افراد آن ساختمان دارای خودروی شخصی باشند، آیا تمام این خودروها در خیابان مقابل خانه ها جای می گیرند؟ آیا پارکینگ عمومی در دسترس همگان و نزدیک به خانه ها قرار دارد تا افراد هنگامی که نیازی به خودروی خود ندارند آن را در پارکینگ پارک کنند؟ آیا هزینه ی استفاده از پارکینگ های عمومی این امکان را برای همگان فراهم می کند که خودروی خود را برای مدت طولانی در پارکینگ عمومی رها کنند؟ آیا این راه حل به صرفه است؟

 

پارکینگ مسکونی طبقاتی

چاره ی کار در استفاده از پارکینگ طبقاتی خانگی می باشد. پارکینگ طبقاتی خانگی این امکان را برای شما فراهم می سازد که خودروی خود را در نزدیک ترین حالت ممکن به منزل خود پارک  کنید. پارکینگ خانگی طبقاتی مشکل کمبود فضای پارکینگ برای آپارتمان های بزرگ و مجتمع های مسکونی را برطرف می سازد و این امکان را به تمامی ساکنین ساختمان می دهد تا خودروی خود را در پارکینگ مسکونی طبقاتی پارک کنند.

 

پارکینگ طبقاتی خانگی تهران

امروزه تهران شاهد رشد روز افزون خودروها و خانه ها می باشد. با افزایش جمعیت تهران و بلند شدن ارتفاع خانه ها و نیز افزایش خودروی داخل شهر، معضلی به نام کمبود پارکینگ برای ساکنین این شهر پیش آمده. برای پارک خودروها در مقابل خانه ها دیگر به هیچ عنوان فضا وجود  ندارد. این شرایط در خانه های آپارتمانی و مجتمع ها وخیم تر بوده و نیاز به وجود یک فضای ویژه برای پارک خودروها را بیشتر و بیشتر می کند.

برای رفع این بحران در شهر تهران، سازندگان خانه ها به سمت ایجاد پارکینگ طبقاتی خانگی رفته اند. از این رو پارکینگ طبقاتی خانگی تهران روز به روز در حال افزایش است و تبدیل به یک قانون نانوشته برای خانه های در حال ساخت و یا تعمیر شده است.

 

نحوه کار پارکینگ طبقاتی خانگی

نحوه کار پارکینگ طبقاتی خانگی به شکل ساده و کاربردی می باشد به نحوی که با اشغال فضای کم، امکان پارک خودروهای زیادی را برای ساکنین مهیا می کند.

پارکینگ ها انواع متفاوتی دارند. به عنوان مثال، نمونه ای از پارکینگ ها به صورت زمین بزرگ  مسطحی هستند که خودروها در آن پارک می شوند اما این نوع پارکینگ ها نیاز به فضای زیاد جهت پارک خودرو با تعداد بالا دارند. اما پارکینگ های طبقاتی با استفاده از ظرفیت طبقات فضای بیشتری را جهت پارک به صاحبان خودروها می دهد.

 

نحوه کار پارکینگ طبقاتی منزل

برای توضیح نحوه کار پارکینگ طبقاتی منزل باید انواع پارکینگ های طبقاتی ساختمانی را توضیح دهیم تا با نحوه کار پارکینگ طبقاتی مسکونی آشنا شوید. اما به طور مختصر می توان به این مورد اشاره کرد که در پارکینگ طبقاتی مسکونی، با استفاده از ظرفیت طبقات انواعی از پارکینگ مسکونی طبقاتی را به وجود می آورند که با استفاده از فضای کم، امکان پارک خودروهای زیادی را فراهم می سازد.

 

انواع پارکینگ های طبقاتی ساختمانی 

پارکینگ طبقاتی مجتمع مسکونی، آپارتمان ها و منازل با توجه به ارتفاع، جنس سازه، مکانیسم استفاده شده و… دارای انواع گوناگونی می باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم. برای معرفی انواع پارکینگ های طبقاتی ساختمانی می توان به : پارکینگ طبقاتی خانگی مکانیزه، پارکینگ فلزی طبقاتی خانگی، پارکینگ اتوماتیک طبقاتی خانگی و… اشاره کرد.

یک نوع دیگر از پارکینگ طبقاتی مجتمع مسکونی، پارکینگ طبقاتی بتنی است که شما بارها در مکان های مختلف مانند فروشگاه های بزرگ و مجتمع های مسکونی دیده اید و از آن استفاده کرده اید. این نوع از پارکینگ در مجتمع ها کاربرد دارند و مکانیسم خاصی ندارند و صرفا به صورت طبقاتی بر ر وی هم با بتن ساخته شده اند. هزینه ساخت پارکینگ طبقاتی بتنی خانگی کمتر از نوع مکانیزه می باشد ولی فضای بیشتری را اشغال می کنند.

 

پارکینگ طبقاتی خانگی مکانیزه

پارکینگ طبقاتی با استفاده از فضای طبقات امکان پارک چند خودرو در جای پارک یک خودرو را به رانندگان می دهد. در این نوع پارکینگ شما می توانید دو خودرو را در دو طبقه پارک کنید و تنها فضای یک خودرو را اشغال کنید.

نحوه کار پارکینگ طبقاتی منزل به این شکل است که ابتدا یک خودرو بر روی صفحه ای محکم و کلاف کشی شده که قابلیت حرکت دارد پارک می شود. این پارکینگ از دو صفحه با مشخصات ذکر شده و ستون های مقاوم جهت نگه داشتن صفحه ی بالایی تشکیل شده است. پس از پارک خودروی اول، ربات خودرو را به طبقه ی بالا منتقل می کند و امکان پارک خودروی دوم فراهم می شود.

شاید این نگرانی برای شما پیش بیاید که ممکن است خودروی بالایی به هر دلیل بر روی خودروی پایینی سقوط کند اما این نگرانی بی دلیل است زیرا در این نوع پارکینگ از سنسورهای پیشرفته ای استفاده شده که در صورت پارک بودن خودرو در طبقه ی اول، به هیچ وجه اجازه ی پایین آمدن را به خودروی طبقه ی دوم نمیدهد.

این نوع پارکینگ از ترمز های چند مرحله ای نیز جهت نگه داشتن خودروی بالایی استفاده می کند و این اطمینان خاطر را به مشتری می دهد که از پارکینگی امن برای خودروی خود استفاده می کند و جایی برای نگرانی باقی نمی گذارد. با ساخت این پارکینگ های طبقاتی مکانیزه به راحتی می توانید در صورت  جابجایی منزل خود، پارکینگ مکانیزه را نیز با خود به منزل جدید خود منتقل کنید.

تنها عیب این نوع پارکینگ طبقاتی خانگی مکانیزه این است که حتما باید ابتدا خودروی پایین از محل پارک خود خارج شود تا اجازه ی خروج خودروی دوم را داشته باشم. به همین دلیل به این نوع پارکینگ طبقاتی، پارکینگ طبقاتی مزاحم گفته می شود.

 

پارکینگ فلزی طبقاتی خانگی

همان طور که گفته شد در پارکینگ فلزی طبقاتی خانگی یا همان پارکینگ طبقاتی مکانیزه،  از فضای پارک یک خودرو برای پارک دو خودرو استفاده می شود. این نوع از پارکینگ ها انواعی دارند که یک نمونه از آنها در مورد قبلی اشاره شد که به آن پارکینگ طبقاتی مزاحم گفته می شود. اما نوع دیگر این پارکینگ ها غیر مزاحم نام دارد. در پارکینگ طبقاتی خانگی غیر مزاحم دیگر نیاز به جابجایی خودروی دوم وجود ندارد و شما صرفا خودروی مورد نیاز خود را جابجا می کنید.

این نوع پارکینگ هم دو نوع دارد که نوع اول آن به این شکل است که برای خودروی پارک شده در طبقه ی دوم یک فضای خالی با حدود ابعاد ۵ متر در نظر گرفته شده که برای خروج خودروی بالایی ابتدا این خودرو یک حرکت افقی انجام می دهد و به جلو می آید و سپس پس از عبور از خودروی پایینی به سطح زمین می رسد. این نوع پارکینگ بدون ایجاد مزاحمت برای یکدیگر امکان جابجایی هر کدام از خودروها را به ما می دهد.

 

پارکینگ اتوماتیک طبقاتی خانگی

نوع دیگری از پارکینگ طبقاتی مکانیزه خانگی وجود دارد که بیشتر برای خانه  های ویلایی و حیاط دار کاربرد دارد. در این نوع از پارکینگ ها از  فضای طبقات منفی نیز استفاده شده است. یعنی شما می توانید پس از پارک ماشین خود بر روی صفحه ی مخصوص و با فشار دادن دکمه ی پارکینگ، خودروی خود را به طبقه ی زیرزمین منتقل کنید .

بدین طریق هم از امنیت خودروی خود مطمئن هستید و هم منظره ی حیاط شما به هم نمی خورد. در صورت تمایل هم می توانید خودروی خود را بر روی همان طبقه ی زیرزمینی پارک کنید. در واقع این نوع پارکینگ همانند پارکینگ های قبلی می باشند با این تفاوت که از فضای زیر زمین استفاده شده است.

در موارد ذکر شده، دستگاه پارکینگ طبقاتی خانگی دارای امنیت بالا بوده و با استفاده از مکانیسم های متعدد و سنسورهای حساس از سقوط خودروی بالایی بر روی خودروی پایینی جلوگیری می کند.

ارتفاع پارکینگ طبقاتی مسکونی

ابعاد و ارتفاع پارکینگ طبقاتی مسکونی به گونه ای طراحی شده که در کمترین فضا امکان پارک دو خودرو را برای شما فراهم سازد. عرض یا ورودی این پارکینگ ها ۲٫۵ متر و طول آن ها ۵ متر میباشد. ارتفاع این پارکینگ ها با توجه به نوع خودروهایی که در آن پارک می شود قابل تغییر است.

به عنوان مثال در صورتی که دوو خودروی پارک شده از نوع سواری باشند، ارتفاع مورد نیاز ۳٫۴ متر( ۳مترو ۴۰ سانتی متر)، در صورتی که یکی از خودروها سواری و دیگری شاسی بلند باشد ارتفاع مورد نیاز ۳٫۷ متر و در صورتی که هر دو خودرو شاسی بلند باشند به ارتفاع حدود ۴ متر نیاز است.

قیمت پارکینگ طبقاتی خانگی

قیمت پارکینگ طبقاتی مکانیزه خانگی و همچنین قیمت پارکینگ چرخ و فلکی با توجه به نوع و تعداد طبقات مورد نیاز متغیر است. به عنوان مثال در صورتی که از پارکینگ طبقاتی مکانیزه خانگی از نوع مزاحم قصد استفاده دارید، قیمت تقریبی آن حدود ۵۰ میلیون تومان می شود.

در صورتی که قصد استفاده از پارکینگ های طبقاتی مکانیزه از نوع غیر مزاحم دارید قیمت ساخت آن بیشتر می شود. به عنوان مثال در نوع غیر مزاحم به ازاء هر جای پارک خودرو حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه ی ساخت آن می شود به عبارت دیگر برای ساخت پارکینگ دو طبقه ی مکانیزه ی کامل قیمت ساخت برابر با ۱۰۰ میلیون تومان می شود. البته بهتر است جهت اطلاع از قیمت پارکینگ مکانیزه و  قیمت روز و دقیق ساخت این پارکینگ ها با شرکت ما تماس حاصل نمایید تا از مشاوره ی شرکت نیز بهره مند شوید.

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • رضانژاد
    2021-09-01 03:27

    درود
    اگر بخوام نماینده شرکت شما در کشوری دیگه باشم به شکل میشه کارکرد ؟ آیا بعد گرفتن سفارش کمیسیون خواهم گرفت یا باید نقدا پرداخت کنم ، هزینه چقدر و به شکل خواهد بود ؟ شماره واتزاپ برام بفرستید

    پاسخ
    • مدیر سایت
      2021-09-17 12:34

      با سلام، لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان بخش فروش مشاوره بگیرید.

      پاسخ
  • نصیری
    2023-04-09 20:25

    سلام و وقت بخیر
    میخواستم بدونم که آیا برای ساختمانهای مسکونی امکان طراحی پارکینگ مکانیزه وجود داره و آیا شهرداری و آتش نشانی مجوز های لازم رو جهت اخذ پروانه صادر می کنند و اینکه آیا شما پروژه ای با این مشخصات تا به حال داشتید ؟
    ممنون

    پاسخ
    • سلام بله امکان طراحی برای هر ساختمانی وجود داره
      ما پروژه های زیادی تا به حال اجرا کردیم و مجوز های لازمش رو هم از شهرداری و هم از آتش نشانی اخذ کردیم
      با بخش فروش ما ارتباط بگیرید بیشتر راهنماییتون میکنند

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست