تفاوت-پارکینگ-های-هوشمند-و-مکانیزه

تفاوت پارکینگ های هوشمند و مکانیزه

5/5 - (1 امتیاز)

پارکینگ های هوشمند و مکانیزه تفاوت های بسیاری در عملکرد و کارایی و همچنین فناوری و استفاده از فضا با یکدیگر دارند. اما این تفاوت ها چه هستند؟ عملکرد کدام یک از پارکینگ ها بهتر است؟ در ادامه ی این مطلب به بررسی تفاوت پارکینگ های هوشمند و مکانیزه و کارکرد هر کدام می پردازیم.

فرق پارکینگ های هوشمند و مکانیزه

پارکینگ ها از زمان اختراع خودرو وجود داشته اند. برای مدت طولانی فقط پارکینگ های معمولی مورد استفاده قرار می گرفتند اما با گذشت زمان، پیشرفت فناوری، صنعت زمام امور را به دست گرفت و پارکینگ های مختلفی به وجود آمد. تفاوت پارکینگ های هوشمند و مکانیزه عمدتاً در نوع استفاده از فضا و بکارگیری فناوری و تکنولوژی است.

به دلیل تکثر تعداد وسایل نقلیه در جاده، زیرساخت های حمل و نقل فعلی و تاسیسات پارکینگ قادر به مقابله با هجوم وسایل نقلیه در جاده نیستند. در نتیجه برای کاهش مشکلات فوق، پارکینگ های هوشمند ایجاد شده اند. با اجرای پارکینگ هوشمند، مراجعه کنندگان می توانند به راحتی یک مکان پارک را پیدا کنند و ورود و خروج خودرو آنها نیز با صرف مقداری هزینه راحت تر می شود.

به منظور استفاده موثر از فضای موجود، پارکینگ های مکانیزه فقط برای ابعاد مشخصی از خودرو طراحی شده اند و به توجیهات راننده و تا حد امکان راهنمایی کاربر نیاز دارند. به همین دلیل است که پارکینگ مکانیزه در درجه اول برای گروه های مشخصی از کاربران استفاده می شود. در صورت نیاز، کمک شایسته (متصدی پارکینگ، سرایدار پارکینگ، و غیره) باید در دسترس باشد.

 

بررسی تفاوت پارکینگ های هوشمند و مکانیزه

پارکینگ های مکانیزه:

از عمده نکات پارکینگ های هوشمند و مکانیزه این است که فضای پارکینگ جداگانه ای برای ورود و خروج روان ایجاد می شود تا سازمان دهی فضا بیشتر شود و ترافیک کاهش یابد. برخی از این پارکینگ ها فضای محدودی دارند بنابراین رانندگان باید قبل از پارک به دنبال یک مکان خالی باشند.

دیگر تفاوت پارکینگ مکانیزه و هوشمند در این است که پارکینگ های مکانیزه به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و تنها انرژی مورد نیاز آنها برای روشنایی است و از این نظر بسیار مطمئن هستند، چراکه عملکرد آن ها با قطع برق مختل نمی شود. اگر پارکینگ ها یک طراحی ساده داشته باشند، نیازی به صرف سرمایه زیاد نیست. با این حال، با کمبود روز افزون زمین های شهری و تکثیر تعداد ماشین ها، نیاز به یک راه حل جایگزین و پایدار وجود دارد.

 

پارکینگ های هوشمند:

پارکینگ های هوشمند استفاده از فضای محدود را به حداکثر می رسانند و می توانند همان تعداد اتومبیل قرار گرفته در پارکینگ های مکانیزه را در نصف فضای بیشتری پارک کنند.

با توجه به اینکه فناوری پارکینگ به یک امر عادی تبدیل شده، انکار این مرحله برای تصاحب پارکینگ های هوشمند دشوار است. فناوری سنجش پارکینگ هوشمند در ارائه راه حل های اثبات شده کاملاً یکپارچه و در نتیجه تحول تجربه پارک کردن ماشین، پیشتاز است. برای راه اندازی این پارکینگ ها در ابتدا به سرمایه قابل توجهی نیاز است اما در بلند مدت مقرون به صرفه است.

تفاوت پارکینگ های هوشمند و مکانیزه در کارایی و هزینه

کارایی:

  1. برای پارک خودرو داخل پارکینگ نیازی به پرداخت هزینه نیست.
  2. نیازی به خطوط رانندگی نیست.
  3. هیچ ترافیکی برای عابران پیاده در این منطقه وجود ندارد و برای اسکان عابران، راه پله یا آسانسور لازم نیست.
  4. بسیاری از پارکینگ های هوشمند به جای طراحی بتونی از چارچوب فولادی استفاده می کنند.

هزینه ها:

هزینه های عملیاتی مداوم مانند تعمیرات وجود دارد. پارکینگ هوشمند تقریباً نیمی از هزینه عملیاتی و ساخت پارکینگ مکانیزه را شامل می شود. بنابراین، هزینه یک مکان پارک هوشمند به طور قابل توجهی کمتر است. با افزایش تقاضا برای فضا و کاهش عرضه، کارآیی و مقرون به صرفه بودن به محبوبیت پارکینگ هوشمند کمک می کند.

بررسی جوانب مثبت و منفی پارکینگ های هوشمند و مکانیزه  

شرکت گسترش تجهیزات دانا

مجموعه‌ی گسترش تجهیزات دانا با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و برتر جهان، خدمات بسیار گسترده‌ای را در زمینه‌ی نصب و راه اندازی انواع پارکینگ مکانیزه در کشور ایران ارائه می‌دهد.

این شرکت بزرگ، به عنوان یکی از برترین تولید کننده‌های تجهزات لازم برای احداث پارکینگ‌های مکانیزه در خاورمیانه شناخته می‌شود و پروژه‌هایی متعدد نیز در این زمینه ارائه داده است. در صورت تمایل به نصب و راه اندازی انواع پارکینگ‌های مکانیزه، تنها کافی است که مشاوره‎های لازم را از طریق برقراری ارتباط با تیم حرفه‌ای که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، دریافت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست