تاثیر-وجود-پارکینگ‌های-مکانیزه-در-زیر-ساخت‌های-شهری

تاثیر وجود پارکینگ‌های مکانیزه در زیر ساخت‌های شهری بر زیبایی بصری کلانشهرها

5/5 - (1 امتیاز)

با افزایش تردد وسایل نقلیه در سطح شهرها، مشکلات زیادی نظیر کمبود جای پارک به وجود آمده است. با احداث پارکینگ‌های مکانیزه مشکل نبود فضای مناسب برای پارک خودروها و وسایل نقلیه تا حد زیادی حل شده است. در این مقاله به بررسی تاثیر پارکینگ‌ های مکانیزه بر زیباتر کلانشهرها می‌پردازیم.

بررسی تاثیر پارکینگ‌ های مکانیزه

در این مقاله به بررسی تاثیر پارکینگ‌ های مکانیزه در زیر ساخت‌های شهری بر زیبایی بصری کلانشهرها می‌پردازیم. در سال‌های اخیر با گسترش تولید خودروها و افزایش کارخانه‌های تولید کننده‌ی خودرو، میزان استفاده‌ی مردم از وسایل نقلیه‌ی شخصی برای تردد در سطح شهرها بالاتر رفته است.

بسیاری از ما برای رفتن به محل کار یا کلاس درس، انجام کارهای روزانه مثل خرید مایحتاج و مواد غذایی لازم برای خانه‌ی و انجام بسیاری از کارهای روزانه‌ی دیگر، برای تردد در سطح شهرها از وسیله‌ی نقلیه و خودروی شخصی خود استفاده می‌کنیم.

با گسترش صنایع و تولیدات خودروها و تمایل نشان دادن بسیاری از کمپانی‌ها برای تولید خودروهای جدید، میزان استفاده‌ی مردم از وسایل نقلیه‌ی شخصی جهت تردد در سطح شهرها افزایش یافته است.

با افزایش تعداد خودروهایی که در سطح یک شهر مشغول به رفت و آمد و تردد هستند، مشکلات متعددی به بار خواهد آمد یکی از مشکلات اصلی ناشی از افزایش تردد خودروها و وسایل نقلیه‌ی متعدد، کمبود فضای مناسب برای پارک خودروهاست. احداث پارکینگ‌های مکانیزه در سطح کلانشهرها باعث شده تا مشکل کمبود فضای مناسب برای پارک خودروها تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

تاثیر پارکینگ‌ های مکانیزه در رفع ترافیک‌های موجود در سطح شهرها و رفع ظاهر نامتعارفی که با پارک و تجمع تعداد بی‌شماری از خودروها و وسایل نقلیه در سطح خیابان‌ها و کوچه‌ها به وجود آمده، غیر قابل انکار است. در ادامه به بررسی دقیق‌تر تاثیر پارکینگ‌ های مکانیزه می‌پردازیم.

 

تاثیر وجود پارکینگ‌های مکانیزه در زیر ساخت‌های شهری

تاثیر پارکینگ‌ های مکانیزه‌ی احداث شده در سطح کلانشهرها به نحوی است که، نمی‌توان از این تاثیرات غافل شد. در هنگام صبح که برای انجام کارهای روزانه‌ی خود از وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی استفاده می‌کنیم، زمانی که به مقصد مورد نظر خود رسیده و با حجم زیادی از خودروهای پارک شده در این محل مواجه می‌شویم و مکانی مناسب را برای پارک کردن خودروی خود پیدا نکرده و به ناچار مجبور می‌شویم تا خودروی خود را در یک کوچه و یا در کنار خیابان‌ها پارک کنیم.

این اقدام تا آخر روز ممکن است توسط تعداد بی‌شمار دیگری از افراد انجام شده و با تجمع خودروها در کوچه‌ها و کنار خیابان‌ها، ظاهری نامتعارف برای شهر ما ایجاد شده و مشکلات زیادی را به بار آورد.

در چنین مواقعی می‌توان به تاثیر پارکینگ‌ های مکانیزه‌ی احداث شده در سطح شهرها پی برده و مزایای ناشی از احداث این نوع از پارکینگ‌ها را درک کنیم. به عبارتی تاثیر وجود پارکینگ‌ مکانیزه در زیر ساخت‌های شهری، به هنگام رفع این شلوغی‌ها و تجمع بی حد و نصاب خودروها در کوچه و خیابان‌ها آشکار می‌شود.

با استفاده از یک فضای محدود و با  مساحت کم در سطح کلانشهرها می‎توان جهت احداث انواع پارکینگ مکانیزه اقدام کرد و بدین ترتیب فضای کافی برای پارک تعداد زیادی از خودروها و وسایل نقلیه به وجود خواهد آمد. در نتیجه مشکلات ناشی از تجمع بیش از حد خودروها در سطح خیابان‌ها و کوچه‎ها رفع خواهد شد.

 

تاثیر وجود پارکینگ‌های مکانیزه بر زیبایی بصری کلان شهرها

تا اینجا به مواردی از تاثیر پارکینگ‌ های مکانیزه در سطح شهرها اشاره شد. اما نمی‌توان از تاثیر وجود پارکینگ‌های مکانیزه بر زیبایی بصری کلانشهرها غافل شد. اگر از بالا به شهر خود نگاه کنیم، با سیل بی‌شماری از خودروهای پارک شده در کوچه‌ها و خیابان‌‌ها مواجه خواهیم شد که ظاهری ناپسند را برای شهرمان به وجود آورده‌اند و آن را به یک شهر ماشینی تبدیل کرده‌اند.

مطمئنا شلوغی بیش از حد یک مکان نکته‌ی مثبتی نخواهد بود و در مواقعی باعث می‌شود که اوضاع برای ما سرسام آور شود؛ در چنین زمانی است که می‌توان به تاثیر پارکینگ‌ های مکانیزه پی برد.

احداث انواع پارکینگ‌های مکانیزه در نقاط مختلف یک شهر علاوه بر این که باعث جلوگیری از تجمع تعداد زیادی از خودروها در سطح شهر می‌شود و فضای کافی را برای پارک تعداد زیادی از خودروها را فراهم می‌آورد، بلکه طراحی زیبا و حرفه‌ای آن نسبت به دیگر پارکینگ‌ها باعث می‌شود تا شهر چهره‌ای زیباتر به خود گرفته و ظاهر شلوغ و پر ازدحام آن تا حدودی از بین برود.

 

مزایای ناشی از احداث پارکینگ‌های مکانیزه

همانطور که دیدیم، تاثیر پارکینگ‌ های مکانیزه در رفع شلوغی و ازدحام بیش از حد موجود در فضای شهرها را نمی‌توان انکار کرد. برای این که به تاثیر پارکینگ‌ های مکانیزه‌ی احداث شده در سطح کلانشهرها را بیشتر پی ببریم، لازم است که مزایای پارکینگ‌ مکانیزه را تحت بررسی قرار دهیم.

  • پارکینگ‌های مکانیزه را می‌توان در مکان‌های مختلفی همچون زیر زمین، قسمت همکف و در ارتفاعات بالا همچون پشت بام یک ساختمان احداث کرد.
  • فرایند نصب این نوع از پارکینگ‌ها به آسانی و در زمان کوتاهی انجام می‌شود.
  • فضای اشغال شده توسط این نوع از پارکینگ‌‌ها بسیار کوچک و محدود است.
  • می‌توان ظرفیت پارکینگ‌های مکانیزه را افزایش داد.

 

شرکت گسترش تجهیزات دانا

مجموعه‌ی گسترش تجهیزات دانا با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و برتر جهان، خدمات بسیار گسترده‌ای را در زمینه‌ نصب و راه اندازی انواع پارکینگ‌های مکانیزه در کشور ایران ارائه می‌دهد. این شرکت بزرگ، به عنوان یکی از برترین تولید کننده‌های تجهیزات لازم برای احداث پارکینگ‌های مکانیزه در خاورمیانه شناخته می‌شود و پروژه‌هایی متعدد نیز در این زمینه ارائه داده است. در صورت تمایل به نصب و راه اندازی انواع پارکینگ‌های مکانیزه، تنها کافی است که مشاوره‌های لازم را از طریق برقراری ارتباط با تیم حرفه‌ای که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست