بهترین-نوع-پارکینگ-مکانیزه

بهترین نوع پارکینگ مکانیزه کدام نوع است؟

5/5 - (1 امتیاز)

برای پیدا کردن جواب این که بهترین نوع پارکینگ مکانیزه کدام است؟ باید مهمترین انواع پارکینگ های مکانیزه آشنا شوید از عملکر آن ها اطلاع پیدا کنید تا بتوانید بهترین نوع از پارکینگ های مکانیزه را تشخیص دهید.

معرفی بهترین نوع پارکینگ مکانیزه

در دنیای امروز به دلیل ازدحام جمعیت و استفاده از وسایل نقلیه به خصوص ماشین ها دیگر فضای زیادی جهت پارک کردن ماشین ها وجود ندارد و پیدا کردن جای پارک برای ماشین ها یک دغدغه اصلی شده، اما امروز می توان با استفاده از پارکینگ های مکانیزه این مشکل را به راحتی حل کرد.  با گذشت زمان پارکینگ های مکانیزه پیشرفت زیادی کردند و عیب های اولیه خود را اصلاح و برطرف کردند و انواع زیادی از این نوع پارکینگ ها به وجود آمده است.

پارکینگ مکانیزه پلت فرم

یکی از بهترین نوع پارکینگ مکانیزه ، پارکینگ مکانیزه پلت فرمی است که در مکان های مختلف از جمله اداره ها، منازل و… استفاده می شود. در این نوع پارکینگ پالت هایی به کار رفته است که با کمک آن می توان خودرو ها را پارک کرده و یا از پارک در آورد.

برای مکان های شلوغ و با ظرفیت بالا این نوع پارکینگ توصیه نمی شود. از مزیت این نوع پارکینگ به مواردی چون استفاده آسان و امنیت بالا، عمر بالا پارکینگ، مصرف کم انرژی برق می توان اشاره کرد.

 

پارکینگ های مکانیزه چرخ و فلکی

یکی دیگر از بهترین نوع پارکینگ مکانیزه ، پارکینگ های مکانیزه روتاری است که می توان گفت که پر استفاده ترین و مهمترین نوع پارکینگ مکانیزه می باشد، مانند نوع قبل فضا کمی را اشغال می کند و ظرفیت پارک کردن برای خودرو را افزایش می دهد.

 

پارکینگ ها برجی

نوع دیگر این پارکینگ ها برجی است که برای فضاهایی با مساحت کم استفاده می شود در این نوع پارکینگ ها ورودی و خروجی آن در طبقه همکف است و با استفاده از یک بالابر خودرو ها به طور عمودی جا به جا می شوند. این پارکینگ ها هم می توانند روی سطح زمین قرار گیرند و هم در مکان هایی که ساختن طبقات زیاد مشکل دارد می تواند در زیر سطح زمین ساخته شود. مزایا آن راحتی و سرعت بالا استفاده از آن است و همچنین عمر بالا و امنیت و جای پارک مطمئن است.

پارکینگ مکانیزه پازلی

نوع دیگر پارکینگ مکانیزه پازلی است در این پارکینگ هم جا به جایی خودرو به وسیله پالت انجام می شود و به وسیله آن در جای مناسب پارک می شود. و مانند دیگر انواع آن از مزیت های مشابه برخوردار است. پارکینگ دوتایی و یا سه تایی هم از دیگر انواع آن است.

با توجه به موارد گفته شده درباره بهترین نوع پارکینگ مکانیزه باید گفت که این نوع پارکینگ همگی دارای مزیت های مشابه هستند و هر کدام با توجه به ساختار خود برای مکان های مختلف مناسب است سپس با توجه به نوع مکان و نوع استفاده ای که از این پارکینگ ها می شود و با توجه به نظر و درخواست مشتری بهترین پارکینگ مکانیزه متفاوت است. و این تصمیم خود شخص است که ابعاد و اندازه آن را برای مکان خود در نظر بگیرد و بهترین آن را انتخاب کند.

 

بهترین نوع پارکینگ مکانیزه طبقاتی

درباره بهترین نوع پارکینگ مکانیزه طبقاتی باید بگوییم که این نوع پارکینگ ها در بیشتر مواقع به صورت یک ساختمان جداگانه است که دارای طبقات زیادی می باشد که به منظور پارک خودروهای زیاد تولید و ساخته شده است اما همیشه هم اینگونه نیست که به صورت ساختمان مستقل و جدا باشد. گاهی در یک مرکز تجاری و تفریحی و یا در مکان های مورد نیاز ممکن است ساخته شود.

تمامی موارد گفته شده در قسمت قبل یعنی پارکینگ برجی و گراند و چرخ و فلکی و… خود جز و زیر مجموعه پارکینگ طبقاتی محسوب می شود. اگر بخواهیم بهترین نوع پارکینگ مکانیزه طبقاتی را معرفی کنیم باید بگوییم که تمامی این پارکینگ ها دارای مزیت های غیر قابل انکار می باشند که از جمله فضای بسیار کمی را نسبت به سایر پارکینگ ها اشغال می کند، حمل و نقل ماشین و جا به جایی در آنها راحت تر صورت می گیرد.

برای فضاهای شهری و مکان های پر جمعیت که با کمبود جا و مکان مواجه هستند و همچنین بالا بودن قیمت زمین این پارکینگ ها بهترین پارکینگ مکانیزه محسوب می شود.

پس در نتیجه این که بخواهیم بهترین نوع پارکینگ مکانیزه را مشخص کنیم نمی توان نام یکی را برد و ملاحظات پروژه است که تعیین می کند کدام پارکینگ بهینه است. و اگر در پروژه ای بتوان چند نوع پارکینگ را به کار برد حتما انتخاب نهایی بر اساس پیشنهاد کارشناس این حوزه و تصمیم گیری کارفرما صورت می پذیرد. جهت اطلاع از قیمت انواع پارکینگ های مکانیزه نظیر هزینه پارکینگ چرخ و فلکی با ما تماس بگیرید.

 

سخن آخر

همان طور که دیدید تنوع در پارکینگ های مکانیزه گسترده است . انواع پارکینگ مکانیزه مزایا و ویژگی های مخصوص به خود را دارند و از قیمت های متفاوتی نیز برخوردار هستند. به همین علت لازم است که بررسی های لازم در مورد مکان مورد نظر برای ایجاد پارکینگ به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

 کارشناسان ما با بررسی موقعیت  مکانی ، میزان بودجه، نوع درخواست و سلیقه کارفرما؛ بهترین و مناسب ترین طراحی پارکینگ را انجام می دهند. در نهایت عمل ساخت پارکینگ های طبقاتی به صورت کاملا استاندارد و مهندسی شده با مناسب ترین قیمت انجام می شود. جهت کسب اطلاع از قیمت پارکینگ مکانیزه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست