ابعاد-پارکینگ-های-مکانیزه

بررسی ابعاد پارکینگ های مکانیزه

5/5 - (5 امتیاز)

با توجه به تعداد زیاد خودروها در خیابانهای تمام شهرها، نیاز به وجود پارکینگ ها شدت بیشتری پیدا کرده است. پارکینگ های مکانیزه و به عبارتی هوشمند، از جمله راه حل های این معضل می باشند. ابعاد پارکینگ های مکانیزه به گونه ای است که با کمترین اشغال فضا، بیشترین فضا برای پارک خودروها می تواند داشته باشد.

نکاتی که باید راجع به ابعاد پارکینگ های مکانیزه بدانیم

با وجود افزایش تولید خودرو و استفاده آنها توسط گروه های مختلف اجتماعی، یکی از معضلاتی که در اکثر جوامع شهری بوجود خواهد آمد، محلی برای پارک این تعداد خودرو می باشد.

به طور حتم توقف و پارک ماشینها در گوشه و کنار خیابان ها نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه باعث ایجاد مشکلات دیگری نیز خواهد شد. استفاده از پارکینگ های عمومی و در کنار آنها پارکینگ های مکانیزه، راهی برای حل این معضل به شمار می رود. بررسی قیمت پارکینگ مکانیزه و همچنین بررسی ابعاد پارکینگ های مکانیزه و انواع آنها از نظر ساختار و طراحی، می توانند متفاوت باشند و بحث امروز ما شامل پرداختن به همین موارد می باشد.

 

مزایای استفاده از پارکینگ های مکانیزه:

  •  حل معضل ترافیک و راه بندان در خیابانهایی بدون پارکینگ عمومی و فضای زیاد
  • صرفه جویی در زمان افراد، کاهش آلودگی هایی از جمله هوا، صوتی، و کاهش تنش ها
  •  سادگی استفاده و نصب آسان
  •  هزینه کمتر
  • پارکینگ مکانیزه در حقیقت به خدمت گرفتن اصول مهندسی ساخت و ساز و مکانیک و الکترونیک برای چیدن ماشین ها در کمترین فضای ممکن، می باشد.

        

بررسی انواع پارکینگ  

  •  پارکینگ های مکانیزه قفسه ای
  • پارکینگ های تریپل یا دوتایی
  •  پارکینگ های مکانیزه چرخ و فلکی
  •  پارکینگ برجی
  •  پارکینگ رباتیک
  • پارکینگ پازلی

 

بررسی ابعاد انواع پارکینگ های مکانیزه

 ابعاد پارکینگ مکانیزه بستگی به نوع طراحی آن داشته و دارای ضوابط حاصی برای احداث می باشد.

رعایت قوانین و استانداردها در رابطه با ابعاد پارکینگ های مکانیزه، سبب می شود که ماشین ها هنگام ورود و خروج با کمترین میزان مزاحمت روبرو باشند. 

البته برای پارکینگ های بزرگ این عدد باید ۶ متر باشد. در پارکینگ های طبقاتی، عرض شیب بین طبقات بستگی به تعداد خودروهایی دارد که قرار است از آن شیب عبور کنند. حداقل طولی که باید قبل از شیب پارکینگ، ماشین در آنجا بایستد ۳ متر است. حداقل عرض شیب در حالت مستقیم ۳ متر و در حالت منحنی ۵/۳ متر می باشد.

 حداکثر شیب رمپ در حدود ۱۵% می باشد و حداکثر شیب ایستگاه قبل از رسیدن به رمپ باید ۵% باشد. ارتفاع پارکینگ، (کف پارکینگ تا پایین ترین قسمتی که در آن مصالح و سازه ها به کار رفته است) چیزی در حدود ۱۰/۲ متر تا ۴۰/۲ متر میباشد.  در پارکینگ ها باید حداقل دو درصد از فضایی که در آن ماشین متوقف است، را برای افراد معلول در نظر گرفت.

ابعاد پارکینگ های روتاری

به طور کلی ابعاد پارکینگ های مکانیزه با این طراحی، به اندازه عرض ۲ ماشین فضا را اشغال میکند. جهت کسب اطلاع از قیمت انواع پارکینگ های مکانیزه نظیر قیمت پارکینگ مکانیزه چرخ و فلکی با ما تماس بگیرید.

ابعاد پارکینگ برجی

این پارکینگ ها به شکل دایره یا مستطیل ساخته شده و با کمک آسانسور مرکزی ماشین ها جا به جا می شوند.

ابعاد پارکینگ پازلی

میتوان برای پارک دو یا سه ماشین سوار بر هم استفاده کرد.

 

مقایسه ابعاد پارکینگ های رمپی و مکانیزه:

در پارکینگ های رمپی ۳۲ متر مربع فضا نیاز داریم.

ارتفاع پارکینگ مکانیزه ۲ متر می باشد اما در پارکینگ های رمپی ۳ متر. به طور کلی امنیت روانی راننده در حین پارک کردن در پارکینگ های مکانیزه بسیار بالاتر خواهد بود و حداکثر طی زمان ۱۴۰ ثانیه ( به دلیل هوشمند بودن سیستم) می توان ماشین را پارک یا از پارک خارج کرد.

   

همان طور که دیدید تنوع در پارکینگ های مکانیزه گسترده است . انواع پارکینگ مکانیزه مزایا و ویژگی های مخصوص به خود را دارند و از قیمت های متفاوتی نیز برخوردار هستند. به همین علت لازم است که بررسی های لازم در مورد مکان مورد نظر برای ایجاد پارکینگ به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

 کارشناسان ما با بررسی موقعیت  مکانی ، میزان بودجه، نوع درخواست و سلیقه کارفرما؛ بهترین و مناسب ترین طراحی پارکینگ را انجام می دهند. در نهایت عمل ساخت پارکینگ های طبقاتی به صورت کاملا استاندارد و مهندسی شده با مناسب ترین قیمت انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست