دکتر نژاد بهرام-شورای شهر- کسر پارکینگ - پارکینگ - پارکینگ مکانیزه - اسمارت پارکینگ- smartparking

محله های پایتخت ۵۰ هزار کسر پارکینگ دارند

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عوارض دریافتی از محل کسری پارکینگ، در تذکر خود به شهردار تهران اظهار داشت: برغم درآمد ۲۳۳ میلیارد تومانی از محل عوارض کسر پارکینگ، بیش از ۵۰ هزار کسری پارکینگ در محله‌های پایتخت وجود دارد

به گزارش ایرنا زهرا نژاد بهرام در تذکری که روز یکشنبه در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورا به طور کتبی به هیات رئیسه ارایه کرد خطاب به شهردار تهران گفت: گزارشات دریافتی از میزان تحقق درآمد در ۵ ماهه نخست سال ۹۸ شهرداری تهران نشان می‌دهد، تا پایان مرداد ماه مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان از محل عوارض کسر پارکینگ درآمد محقق شده است.
وی افزود: این رقم تقریبا ۸ برابر رقم پیش بینی شده از این محل در بودجه مصوب ۹۸ شهرداری تهران تا پایان مرداد ماه است.
نژاد بهرام ادامه داد: این در حالی است که در آمد مذکور از جمله ناپایدار ترین و مخرب ترین ردیف های درآمدی شهرداری تهران به شمار می‌رود.
عضو شورای تهران ادامه داد: در طول سال‌های ۸۰ تا ۹۸ بیش از ۵۰ هزار کسری پارکینگ در محله های پایتخت ایجاد شده که تاثیر مستقیم بر نزول کیفیت زندگی داشته است.  
وی گفت: با توجه به تحقق ۸ برابر مازاد بر مبلغ مصوب در طول پنج ماه نخست سال، این نگرانی جدی ایجاد می‌شود که شهرداری های مناطق بدون توجه به مصوبه شورای شهر تهران و شروط پنج گانه آن اقدام می‌کنند.  
وی ادامه داد: مصوبه بهمن ۹۷ شورای شهر تهران، صرفا اخذ عوارض از محل کسری پارکینگ را برای پارسل هایی که مشمول دلایل فنی ۵گانه قید شده در مصوبه باشند، مجاز می‌ شمارد از جمله قرار گیری ورودی ملک در معابر کم عرض واقع در بافت تاریخی که در طرح تفصیلی تعریض نخواهند داشت، معابر پله کانی و با شیب بیش از ۳۰ درصد و… و.) که این پارسل ها در مجموع کمتر از ۵ درصد از کل پارسل های شهر تهران را در بر می‌گیرد.  
نژاد بهرام تاکید کرد: بنابراین بی توجهی به مفاد مصوبه شورا فاقد هر گونه توجیه بوده و نیازمند بازنگری اساسی در رویکردهای مدیران مناطق ۲۲ گانه است.
وی گفت: از سوی دیگر طبق مصوبه «عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از طرح های توسعه شهری و ساخت پارکینگ محله ای» مصوب سال ۹۷ اصلاحات بعدی آن، مقرر شد، عوارض دریافتی حاصل از کسری پارکینگ، به طور اختصاصی به مصرف ساخت پارکینگ های محله ای برسد که پیش شرط این اقدام، ایجاد حساب ویژه توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری است.
وی افزود: برغم پیگیری ها و مکاتبات متعدد اینجانب و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حساب ویژه ای توسط آن معاونت ایجاد نشده و لذا کماکان مبالغ حاصل از این ردیف متمرکز نیست و صرف هزینه ها و مصارف دیگر می شود.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود معاونت مالی و اقتصادی شهرداری؛ مکانیسم لازم برای هزینه کرد عوارض حاصل از کسری پارکینگ برای ساخت پارکینگ های محله ای را تعبیه کند.

منبع: ایرنا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *