چند وجب جای پارک؛ گلایه بیماران مراکز درمانی

5/5 - (1 امتیاز)

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، اگر در هر ساعت روز وارد یکی از خیابان هایی که مراکز درمانی بزرگ در آن قرار دارند بشوید با تراکم خودروها و ترافیک نیمه سنگین مواجه خواهید شد و مردمی را مشاهده می کنید که سوار بر خودروها حیران جایی برای پارک کردن هستند و یا به خاطر نبود محلی مناسب همانند یک پارکینگ باید در وسط خیابان خودرو را رها کنند و راه بندانی به وسعت چند ده متر ایجاد کنند.


مرد ۴۵ ساله ای که با دفترچه درمانی دخترش در کنار یکی از بیمارستان های تهران نفس نفس می زند با کلافگی و عصبانیت می گوید:« نمی دانم رنج بیمار داری را تحمل کنم یا درد خودروی سواری را؛ دیگر خسته شده ام چونکه از ساعت ۷ صبح برای معاینه دختر ۶ ساله ام که مشکوک به هپاتیت است مراجعه کرده ام ولی دریغ از یک جای پارک؛ افسوس که چرا مراکز درمانی ما باید اینگونه باشد؟
وی ادامه می دهد: بعد از اینکه یک ساعت جستجو کردم جای پارکی برای خودرویم یافتم و به بیمارستان مراجعه کردم اما حال که برای خرید دارو قصد سوار شدن بر خودروام را دارم آن را پیدا نمی کنم .اهالی و کسبه نزدیک بیمارستان هم می گویند که خودروی راهنمایی و رانندگی تعدادی خودروهایی که جای پارک مناسبی نداشته اند را به پارکینگ منتقل کرده است وحالا من مانده ام و دفتر چه بیمه پر از داروهای نایاب و دختری بیمار که چشم انتظار آمدنم است.
مرد که اشک در چشمانش حلقه زده می گوید: خدا کند مسئولانی که هر لحظه در فکر رفاه و آسایش مردم هستند لااقل به این مشکل عدیده موجود در جامعه هم توجه کنند چرا که همین مشکل به ظاهر سطحی، معضلات بسیاری را به بار می آورد و دغدغه ها و دلمشغولی ها را افزایش می دهد.
وی ادامه می دهد: اگر بودجه و هزینه لازم برای ساخت و ساز پارکینگهایی در کنار مراکز درمانی وجود دارد باید توسط متولیان امر پرداخت شود و ما نیز به عنوان مردم حاضر هستیم حتی هزینه استقرار خودروها در محلهای پارک کنار مراکز درمانی را پرداخت کنیم چرا که نبود جای پارک هم در وقتمان تاثیر گذار است و هم اینکه بر دغدغه ما می افزاید.
یک خانم که ناگزیر به پارک دوبله در حوالی بیمارستان است، می گوید: واقعا جای تاسف دارد که با این همه امکانات هنوز در کشورمان پارکینگهایی برای عموم تعبیه نشده است و باید ساعت ها به دنبال محلی برای پارک خودرو بگردیم و آن هم فایده ای ندارد زیرا باید جریمه و جرثقیل و هزاران دغدغه دیگر را تحمل کنیم.
وی که با جریمه بر روی شیشه خودرویش مواجه شده، لب خود را گزیده و با افسوس ادامه می دهد: مادرم بیماری قلبی دارد و ساعتی قبل برادرهایم او را به بیمارستان آورده اند و این درد بیمار داری و درمان از همه چیز سخت تر است اما درد زندگی در شهری که برنامه منظم برای شهروندانش ندارد هم سخت و غیر قابل تحمل است.
این مشکلات و معضلات اینچنینی نه تنها برای این دو هموطن بلکه برای بسیاری از کسانی که قصد مراجعه به مراکز درمانی را دارند پیش می آید و حتی آنانی که به غیر از اورژانس برای ملاقات بیماران خویش هم به مراکز درمانی مراجعه دارند با چنین مشکلاتی دست به گریبان هستند.
این روزها یکی از مهمترین دغدغه زندگی شهرنشینی عبور و مرور با خودروی شخصی است و همه از خود این سوال را می پرسند که آیا استفاده از آن ضرورتی دارد یاخیر ؟ و باید پاسخ آن را در میان مردمی جستجو کرد که تاکید دارند در مواقع ضروری و برای آسایش بهتر باید از خودروی شخصی استفاده کرد.
یکی از مواقعی که استفاده از خودروی شخصی ضرورت دارد و مردم کمتر از خودروی عمومی استفاده می کنند زمانهای مراجعه به مراکز درمانی است چرا که یک بیمار یا خانواده او و یا فردی که برای عیادت به یک بیمار در مراکز درمانی حاضر می شود اکثرا از خودروی شخصی بهره می گیرد و این استفاده نیز باید با رضایتمندی همراه باشد.
اما این ابراز رضایت گاهی دیده نمی شود چرا که مراجعه کنندگان به مراکز درمانی غالبا با معضلی به نام ترافیک حوالی مرکز درمانی و یا نبود جای پارک مناسب مواجهند و همه آنان خواستار رسیدگی این معضل هستند.
احمد رضا سروش رئیس بیمارستان شریعتی تهران که گاهی این مشکل را مشاهده کرده و خود نیز با این دغدغه مردم آشناست، می گوید: وجود پارکینگ ها برای بیمارستان ها از واجبات است و نبود آن از معضلات بسیار جدی برای بیماران، پزشکان و کادر پزشکی بیمارستان است.
وی ادامه می دهد: تصور پزشکی که برای یک عمل اورژانس به بیمارستان فراخوانده شده یا همراه بیماری که قصد دارد با سرعت هرچه بیشتر بیمارش را به مراکز درمانی آورده و به دست پزشکان بسپارد ، چندان دور از ذهن نیست و حالا تصور این افراد زمانی که جایی برای پارک خودرویشان نمی یابند نیز کار سختی نیست.
سروش با بیان اینکه منابع مالی بیمارستان بسیار محدود است و اجازه ساخت پارکینگ طبقاتی  را نمی دهد ، می گوید: هزینه های درمانی بیمارستان ها به قدری زیاد است که دیگر اعتباری برای ساخت پارکینگ باقی نمی ماند و اگر امروز برای مشکل کمبود پارکینگ در بیمارستان ها تدبیری اندیشیده نشود خیلی زود به مشکلی پیچیده تر مبدل می شود.
رئیس بیمارستان شریعتی تهران اضافه می کند: به تازگی مساله احداث پارکینگ برای بیمارستان ها مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم به خاطر آسایش و رفاه مردم و کاهش مشکلات شهری انجام پذیرد.
نه تنها احمد رضا سروش بلکه بسیاری از کادر بیمارستانهای کلانشهرها و پزشکان شاغل هم خواستار حل و فصل این موضوع هستند و آن را یک نوع دغدغه مشترک با مردم می دانند.
وی در ادامه با اشاره به کمک خیرین در حوزه سلامت گفت: خیران کمک شایانی بادکن ساخت مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی به دولت می کنند اما تا کنون در حوزه ساخت پارکینگ در کنار مراکز درمانی ورود پیدا نکردند که امیدواریم فرهنگ این کار خیر در کشور ایجاد شود.

مرجع خبر : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست